    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Canal + POMÓŻCIE
    Date: Wed, 1 Dec 2004 22:51:16 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@bqz216.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Big Jack" <m...@h...aw> napisał w wiadomości
    news:col7vm$i5i$1@news.dialog.net.pl...

    Drogi kolego! Zażyczyłeś sobie, bym Ci podał podstawę prawną braku obowiązku
    powoływania się przez osobę fizyczną na podstawę prawną. To Ci starałem się
    delikatnie wyperswadować, że zadajesz głupie pytanie. Nie można wskazać
    podstawy prawnej braku jakiegoś obowiązku - bo jej nie ma. Na tym właśnie
    polega problem. Nie ma podstawy. Konstytucja mówi, że obowiązki obywatela
    muszą wynika z Ustaw. Jak nie ma ustawy, to nie ma obowiązku.

    Pytaniem pomocniczym o podanie podstawy Twych błędnych tez chciałem Cię
    delikatnie naprowadzić na to, tak byś sam do tego doszedł i bym nie uraził
    Twojej dumy - bo w żadnym wypadku na tym mi nie zależy. Ale widzę, że nie da
    się inaczej z Tobą, jak waląc w prostych żołnierskich słowach. No to
    przyjmij do wiadomości, że _nie_ma_żadnego_przepisu nakazującego osobie
    fizycznej powoływać się na podstawę prawną wyrażoną artykułem czy ustawą.
    Wystarczy wskazanie podstawy faktycznej. Ad rem wystarczy napisać, ze się
    "przedawniło".

    W wypadku urzędów obowiązek ten wynika z kpa, kpk, kpc i innych tego rodzaju
    przepisów. Ale te przepisy nie dotyczą osoby fizycznej. Czy teraz już
    ewentualnie zrozumiałeś?