    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Budowa ogrodzenia a zarząd zwykły nieruchomością
    Date: Fri, 13 Nov 2009 00:10:12 +0100

    Użytkownik "Renata Golebiowska" <R...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhfp2q1.k41.Renata.Golebiowska@195-mo6-2.acn
    .waw.pl...

    > Poza zarząd zwykły wykracza "zmiana przeznaczenia części nieruchomości
    > wspólnej". Poza tym wydaje mi się, że wszelkie wydatki niepolegające
    > na bieżącej konserwacji nieruchomości muszą być wpisane do planu
    > rocznego lub powinny zostać uchwalone przez wspólnotę w odrębnej
    > uchwale. Przecież zarządca nie może ni z tego ni z owego wpaść na
    > pomysł zbudowania np. basenu bez waszej zgody.
    >
    > Przede wszystkim trzeba pójść do zarządcy i zapytać, co uprawnia go do
    > wydania pieniędzy wspólnoty na ogrodzenie i zmiany przeznaczenia
    > części nieruchomości poprzez odcięcie od niej niektórych członków
> [...]
    Pytać nie trzeba - zarządca uznał, że jest to prawne działanie i już. Jak
    wspomniałem, działa wyraźnie na rzecz jednego z członków wspólnoty. Motywuje
    swoje działania tym, iż grunt jest przez tego członka "zasiedzony", choć
    wspólnota wykupiła ten grunt od gminy kilka lat temu (czyniąc go własnością
    wspólną). Niewykluczone, że zarządca i wspomnieny członek wspólnoty to
    dobrzy znajomi.
    Rady, które od Was dostaję są wyważone i racjonalne. A tu mamy do czynienia
    ze skrajną bezczelnością i działaniem "siłowym".

    A może ktoś wie, jak i gdzie należy składać zażalenie na działania zarządcy?