    From: Renata Golebiowska <R...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Budowa ogrodzenia a zarząd zwykły nieruchomością
    Date: Thu, 12 Nov 2009 23:25:04 +0100

    Dnia 12.11.2009 Marcin [3M] <m...@g...pl> napisał/a:
    > Witam.
    > Czy zarządca nieruchomości ma prawo wybudować ogrodzenie powołując się na
    > zarząd zwykły?
    > Obecnie ogrodzenie istnieje w formie szczątkowej, zarządca chce dostawić ok
    > 15 metrów w miejscu w którym go nie było.
    > Istnieją poszlaki, że zarządca działa w porozumieniu z jednym z członków
    > wspólnoty, który zyska wyłączność (lub będzie próbował taką wyłączność
    > uzyskać) do korzystania z fragmentu części wspólnej, bez uzyskania zgody
    > reszty członków wspólnoty (mała wspólnota).
> [...]

    Poza zarząd zwykły wykracza "zmiana przeznaczenia części nieruchomości
    wspólnej". Poza tym wydaje mi się, że wszelkie wydatki niepolegające
    na bieżącej konserwacji nieruchomości muszą być wpisane do planu
    rocznego lub powinny zostać uchwalone przez wspólnotę w odrębnej
    uchwale. Przecież zarządca nie może ni z tego ni z owego wpaść na
    pomysł zbudowania np. basenu bez waszej zgody.

    Przede wszystkim trzeba pójść do zarządcy i zapytać, co uprawnia go do
    wydania pieniędzy wspólnoty na ogrodzenie i zmiany przeznaczenia
    części nieruchomości poprzez odcięcie od niej niektórych członków
    wspólnoty.

    Renata

    --
    Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp