  • 1. Data: 2007-10-23 13:00:47
    Temat: Brak ciągłości badanie technicznego pojazdu - jakie kosnekwencje?
    Od: Cezary <r...@n...nl>

    Witam!

    Czy są jakieś konsekwencje nieciągłości badań technicznych pojazdu
    (samochód osobowy zarejestrowany na osobę prywatną)? Auto jest bez badań
    przez 1,5 miesiąca (w tym czasie stało), nie było mnie i nie mogłem go
    zawieźć do badań w wyznaczonym terminie. Z ustawy wynika że okresowe
    badanie techniczne pojazdu jest przeprowadzane corocznie. Dlatego moje
    pytanie: jeśli teraz podbiję badanie z aktualną datą to czy podczas ew.
    kontroli drogowej policja może się do tego przyczepić? Albo ubezpieczyciel
    w razie (odpukać i tfu tfu) czego?

    --
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-10-23 13:13:34
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    > Czy są jakieś konsekwencje nieciągłości badań technicznych pojazdu
    > (samochód osobowy zarejestrowany na osobę prywatną)? Auto jest bez badań
    > przez 1,5 miesiąca (w tym czasie stało), nie było mnie i nie mogłem go

    Do 3 mies.
    Orzekane zwykle w zawieszeniu

  • 3. Data: 2007-10-23 13:30:16
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Cezary" <r...@n...nl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy są jakieś konsekwencje nieciągłości badań technicznych pojazdu
    > (samochód osobowy zarejestrowany na osobę prywatną)?

    Żadne. Jak nie masz auto-casco to lepiej zamiast na badania wydać te
    pieniądze np. na nowe opony.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2007-10-23 13:54:11
    Od: Cezary <r...@n...nl>

    Dnia Tue, 23 Oct 2007 15:13:34 +0200, Karoll napisał(a):

    > Do 3 mies.
    > Orzekane zwykle w zawieszeniu

    To za jazdę be ważnego dowodu jest 300 zł mandatu, a z ważnym dowodem tylko
    z poroblemem jak wyżej sprawa w sądzie?

  • 5. Data: 2007-10-23 13:55:44
    Od: Cezary <r...@n...nl>

    Dnia Tue, 23 Oct 2007 15:30:16 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > Żadne. Jak nie masz auto-casco to lepiej zamiast na badania wydać te
    > pieniądze np. na nowe opony.

    A co ma do tego auto-casco? Sugerujesz żeby nie robić badań tylko kupić
    sobie nowe opony? :)

    --
    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2007-10-23 14:27:09
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Cezary porozsypywal nastepujace haczki:
    > A co ma do tego auto-casco?

    Zazwyczaj w OWU AC znajduje sie punkt typu 'jesli pojazd nie mial
    waznych badan technicznych, TU umywa rece'
    Wracajac do meritum sprawy - nie bedzie zadnych konsekwencji. Problem
    wyniknie jesli w drodze na badanie zatrzyma Cie policja lub bedziesz
    mial szkode, ktora zechcesz naprawic z AC

    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-10-23 14:37:39
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > badanie techniczne pojazdu jest przeprowadzane corocznie. Dlatego moje
    > pytanie: jeśli teraz podbiję badanie z aktualną datą to czy podczas ew.
    > kontroli drogowej policja może się do tego przyczepić? Albo ubezpieczyciel

    Policje interesuje tylko czy masz aktualne badania. Nie muszą miec
    ciągłosci.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 8. Data: 2007-10-23 15:19:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:19bqr8ezvrfdn$.n5ob0pk0s1r.dlg@40tude.net Cezary
    <r...@n...nl> pisze:

> [...]
    > pytanie: jeśli teraz podbiję badanie z aktualną datą to czy podczas ew.
    > kontroli drogowej policja może się do tego przyczepić?
    Nie.

    > Albo ubezpieczyciel w razie (odpukać i tfu tfu) czego?
    Zależy o jakim zakresie ubezpieczenia mówisz - obowiązkowym czy dobrowolnym.
    Zresztą nieważne, ubezpieczyciele zawsze próbują się migać.
    Jak chcesz mieć pewność to poproś kumpla, wypożycz lawetę (góra 50 zł +
    flaszka dla kumpla), zawieź auto na badanie i będzie OK.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-10-23 16:21:39
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > A co ma do tego auto-casco? Sugerujesz żeby nie robić badań tylko kupić
    > sobie nowe opony? :)

    Dokładnie tak.
    Lepiej mieć sprawny samochód bez badań niż niesprawny z ważnym przeglądem.
    A auto-casco ma do tego to, że tylko w przypadku chęci uzyskania
    odszkodowania z AC badanie ma to żywotne znaczenie. Po prostu bez ważnego
    przeglądu nie dostaniesz sianka.W każdym innym-brak jakichkolwiek
    konsekwencji, poza zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i przesłaniem do
    urzędu, A wtedy robisz przegląd i odbierasz dowód. po co więc robić badania
    na zapas? ;)) Kup te opony zimowe i nie smęć ;))

    --
    Pzdr
    Leszek