  • 1. Data: 2003-03-16 12:18:21
    Temat: Bójka - definicja
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    KK
    Art. 158. § 1. Kto bierze udział w bójce lub pobiciu, w którym naraża się
    człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo nastąpienie
    skutku określonego w Art. 156.§ 1 lub w Art. 157.§ 1, podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 3.

    Gdzie szukać definicji bójki? Bo jakoś w KK nie znalazłem :(

    pozdrawiam
    Alek

  • 2. Data: 2003-03-16 13:55:19
    Temat: Re: Bójka - definicja
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Gdzie szukać definicji bójki? Bo jakoś w KK nie znalazłem :(

    bojka to starcie sie wiecej niz dwoch osob, wzajemnie zadajacych sobie
    uderzenia. w bojce jej uczestnicy wszyscy sa sprawcami przestepstwa i
    wystepuja w podwojnej roli: zarowno atakujacych jak i broniacych sie./ to
    odroznia od pobicia, gdzie mamy wyrazny podzail rol: na bijacych i
    atakujacych./

    pozdr
    ssj5

  • 3. Data: 2003-03-16 13:56:00
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Alek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Gdzie szukać definicji bójki? Bo jakoś w KK nie znalazłem :(

    A nie wiesz, co to jest bójka? Potrzebujesz ustawowej definicji? A
    niebezpieczne narzedzie jest gdzies zdefiniowane?

    Depi.

  • 4. Data: 2003-03-16 16:23:33
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A nie wiesz, co to jest bójka? Potrzebujesz ustawowej definicji? A
    > niebezpieczne narzedzie jest gdzies zdefiniowane?

    Wiem co to bójka, ale wiem, a raczej wiedziałem, kto to posiadacz i co z
    tego? KC definiuje inaczej posiadacza.
    Więc spodziewałbym się przynajmniej zapisu: Za pierwotne przyjmuje się
    pojęcia: ....
    Ale może jestem zbyt wymagający ;)

    pozdrawiam
    Alek

  • 5. Data: 2003-03-16 22:40:50
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 16 Mar 2003 13:18:21 +0100, "Alek" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >pozbawienia wolności do lat 3.
    >
    >Gdzie szukać definicji bójki? Bo jakoś w KK nie znalazłem :(

    Nie jestem prawnikiem, ale zauwazylem, ze wyroki
    zawieraja odwolania do slownikow, np
    "Praktyczny słownik współczesnej polszczyzny"
    kilkadziesiat tomow po kilkaset stron kazdy... !!!

  • 6. Data: 2003-03-17 15:08:42
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Alek" <a...@p...onet.pl> pisze w news:b51q4f$oqs$3@news.onet.pl:

    > Gdzie szukać definicji bójki? Bo jakoś w KK nie znalazłem :(

    bójka (słownik języka polskiego)

    ‘krótkie, gwałtowne i chaotyczne bicie się, walka niewielkiej liczby osób,
    z użyciem ršk, nóg i różnych przypadkowych przedmiotów; bijatyka,
    szarpanina’

    ( http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst=b%F3jka&tr=
    pol-slo&x=54&y=10 )

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 7. Data: 2003-03-17 16:18:25
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    ssj5 napisał(a):

> [...]
    > wystepuja w podwojnej roli: zarowno atakujacych jak i broniacych sie./ to
    > odroznia od pobicia, gdzie mamy wyrazny podzail rol: na bijacych i

    Na bijacych i atakujacych?
    a to nie ci sami?
    chyba na bijacych i broniacych sie
    pozdr
    rajusan

  • 8. Data: 2003-03-17 16:27:37
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    osób,
    > z użyciem rąk, nóg i różnych przypadkowych przedmiotów; bijatyka,

    Fajnie, ale słownik nie stanowi wykładni!!! Już wspominałem o posiadaczu.
    Słownik sobie, a ustawa sobie.

    pozdrawiam i dzięki wszystkim za odpowiedzi

    Alek

  • 9. Data: 2003-03-17 16:54:18
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Na bijacych i atakujacych?
    > a to nie ci sami?

    fonetycznie nie - to diametralnie inne osoby:-)))))

    > chyba na bijacych i broniacych sie

    oczywiscie masz racje. atakujacych/bijacych/ i broniacych sie.
    pozdr

    ssj5

  • 10. Data: 2003-03-17 17:11:22
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Słownik sobie, a ustawa sobie.

    w ustawie tego nie znajdziesz, znajdziesz jedyni w OSN, a jak brzmi
    definicja, podalem wyzej. oczywiscie patrz na te poprawiona.

    pozdr

    ssj5