  • 1. Data: 2003-03-16 10:40:12
    Temat: Przetargi z ceną 100% a wybór droższej oferty
    Od: "Włodek" <s...@p...bg.univ.gda.pl>

    Witam,

    Jak to jest, że przetarg ma tylko jedno kryterium wyboru oferty i jest nim
    cena 100% a Zamawiający wybiera ofertę "ze środka".
    Nie wybrane TAŃSZE oferty były z innych miast, a "wygrana" oferta firmy z
    tej samej ulicy co zamawiający.
    Przetarg poniżej 30.000 Euro.
    Czy zamawiający ma prawo tak postąpić i na jakiej podstawie?

    pozdrawiam,
    Włodek

  • 2. Data: 2003-03-17 00:32:43
    Temat: Re: Przetargi z ceną 100% a wybór droższej oferty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem nie ma prawa tak postąpić. Jest to wypatrzenie idei przetargu
    publicznego.

  • 3. Data: 2003-03-17 06:47:37
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    > cena 100% a Zamawiający wybiera ofertę "ze środka".
    > Nie wybrane TAŃSZE oferty były z innych miast, a "wygrana" oferta firmy z

    Moze firma oferujaca najtansza oferte nie spelnila wymagan jakie zamawiajacy
    zadal od oferentow i zostala po prostu odrzucona na tej podstawie i nie
    dopuszczona do rozpatrywania pod katem kryteriow oceny ofert. W przepisach
    jest cos o jawnosci postepowania - prosze poprosic o uzasadnienie takiej
    decyzji (zreszta i tak musza przyslac informacje o tym kto wygral i za ile)
    a w szczegolnosci przyczyny odrzucenia oferty najtanszej. Jesli nie
    odpowiedza w ustawowym terminie poprosic oficjalnie! o kontrole instytucje
    nadzorujaca.

    pozdro
    wisia

  • 4. Data: 2003-03-17 08:10:39
    Od: "Włodek" <s...@p...bg.univ.gda.pl>

    Użytkownik "wisia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zadal od oferentow i zostala po prostu odrzucona na tej podstawie i nie
    > dopuszczona do rozpatrywania pod katem kryteriow oceny ofert.

    Nie została odrzucona. Protest do zamawaijącego został już złożony.

    >W przepisach
    > jest cos o jawnosci postepowania - prosze poprosic o uzasadnienie takiej
    > decyzji (zreszta i tak musza przyslac informacje o tym kto wygral i za
    ile)

    To przysłali, a na otwarciu ofert zostały podane wszystkie ceny.

    > a w szczegolnosci przyczyny odrzucenia oferty najtanszej. Jesli nie
    > odpowiedza w ustawowym terminie poprosic oficjalnie! o kontrole instytucje
    > nadzorujaca.

    Czyli Prezesa UZP - tyle, że złożenie wniosku z odwołaniem to koszt 5tys.
    zł.
    Po otrzymaniu odpowiedzi na protest od zamawiającego jest 3 dni na złożenie
    odwołania do prezesa UZP - chciałbym tylko wiedzieć czy warto, bo można
    stracić te 5 tys. ;) ...

    Jedna rzecz nie daje mi tylko spokoju - chodzi o zastosowanie preferencji
    krajowych.
    Przedmiotem przetargu była dostawa komputerów. Ale w tym przypadku nie
    przecież jest możliwe złożenie oświadczenia o zastosowaniu tych preferencji
    ponieważ praktycznie wszystko jest z importu - chyba, że się mylę???. Może
    jednak wygrany "droższy" oferent złożył takie oświadczenie.
    Według mnie nie może ono być zgodne z prawdą - co wtedy jeśli uzasadnieniem
    zamawiającego w tym przypadku będą właśnie preferencje krajowe?

  • 5. Data: 2003-03-17 20:23:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | Według mnie nie może ono być zgodne z prawdą - co wtedy jeśli
    | uzasadnieniem zamawiającego w tym przypadku będą właśnie preferencje
    Wówczas powiadom organa ścigania. Złożenie fałszywego oświadczenia w celu
    uzyskania zamówienia publicznego stanowi czyn zabroniony art. 297 kk.

  • 6. Data: 2003-03-17 21:21:59
    Od: "Włodek" <s...@p...bg.univ.gda.pl>

    > Wówczas powiadom organa ścigania. Złożenie fałszywego oświadczenia w celu
    > uzyskania zamówienia publicznego stanowi czyn zabroniony art. 297 kk.

    Na to nie wpadłem ;).
    Należałoby chyba jednak udowodnić, że czyn ten był umyślny itp itd.... czy
    decyduje sam fakt złożenia takiego oświadczenia?

    pozdrawiam,
    Włodek

  • 7. Data: 2003-03-18 01:41:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Do wszczęcia wystarczy uzasadnione przypuszczenie pełnienia przestępstwa,
    więc do zawiadomienia już samo fałszywe oświadczenie będzie wystarczające.
    Do skazania, faktycznie należałoby udokumentować, że składający oświadczenie
    wiedział o jego nieprawdziwości, albo przynajmniej się na to godził. Jeśli
    gość zdoła przekonująco wytłumaczyć, że nie wiedział, że te małe czarne, co
    są w środku tego pudła zwanego komputerem pochodzą z zagranicy, a nie są
    hodowane przez sąsiada pomiędzy pomidorami, to być może uniknie
    odpowiedzialności. Mnie byłoby mu ciężko przekonać, ale to ma akurat małe
    znaczenie.

  • 8. Data: 2003-03-18 06:32:46
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > więc do zawiadomienia już samo fałszywe oświadczenie będzie wystarczające.
    > Do skazania, faktycznie należałoby udokumentować, że składający

    A ja bym uwazala z czyms takim. Jestes dostawca, ktory po zakonczeniu tej
    sprawy bedzie funkcjonowal dalej. Niby masz tego prawo do doniesienia o
    domniemanym przestepstwie, ale opinia, morale itp - jesli przegrasz, czyli
    nie udowodnisz winy, opinia o Tobie pojdzie, a uwazam, ze jest ona b wazna
    na lokalnym rynku. Proponuje wiec wykazac minimum dobrej woli, taktu i
    ostroznosci przy zalatwianiu sprawy.

    wisia

  • 9. Data: 2003-03-18 06:42:33
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    > Nie została odrzucona. Protest do zamawaijącego został już złożony.

    no i ok, czekaj na odpowiedz

    > ile)
    >
    > To przysłali, a na otwarciu ofert zostały podane wszystkie ceny.

    spytaj sie ich na pismie - dlaczego wygrala oferta firmy nie najtanszej,
    skoro kryterium byla 100 % cena

    > Czyli Prezesa UZP - tyle, że złożenie wniosku z odwołaniem to koszt 5tys.
    > zł.

    W UoZP jest chyba cos takiego, ze w przypadku zamowienia ponizej 30000 E
    skarg, protestow itp nie stosuje sie.
    Proponowalabym na poczatku nie do prezesa UZP, a do instytucji nadrzednej
    wobec zamawiajacego - np burmistrz, starosta, komenda wojewodzka, regionalna
    izba obrachunkowa, ostatecznie prasa...I nie skarge, a prosbe o wyjasnienie
    watpliwosci (pamietaj o dobrej woli:)). Na skargi bedziesz mial czas
    pozniej, jak nic nie wskurasz dobra wola

> [...]
    uzasadnieniem
    > zamawiającego w tym przypadku będą właśnie preferencje krajowe?

    masz racje, i wyjasniaj sprawe ,
    ale to nie ty musisz domniemywac dlaczego, to oni musza ci to wyjasnic.

    pozdrawiam, i napisz jak sie sprawa toczy dalej (moze byc na priv), jak
    cos - sluze rada :)

    wisia
    (przedstawiciel zamawiajacego :)), oczywiscie nie tego, z ktorym toczysz
    boj)

  • 10. Data: 2003-03-18 09:06:28
    Od: "Włodek" <s...@p...bg.univ.gda.pl>

    Użytkownik "wisia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    wiadomości
> [...]
    > nie udowodnisz winy, opinia o Tobie pojdzie, a uwazam, ze jest ona b wazna
    > na lokalnym rynku. Proponuje wiec wykazac minimum dobrej woli, taktu i

    Masz rację, tylko wkurza mnie taka bezczelność

    Włodek