  • 1. Data: 2003-03-16 10:23:23
    Temat: Autor a prawa majątkowe
    Od: Jary<b...@s...news>

    Witam!
    Moje pytanie dotyczy grafiki komputerowej.
    Czy jeżeli prawa do takich prac graficznych (majątkowe) przeszły
    w wyniku umowy na firmę-zleceniodawcę to autor może umieszczać
    te prace na swojej stronie WWW bez zgody tej firmy ?
    Chodzi mi o to czy w sytuacji gdyby to zrobił bez uzyskania
    zgody ta firma może mu zarzucić naruszenie praw majątkowych ?
    Niedługo moge stanąć przed takim problemem dlatego proszę
    o odpowiedź, z góry dziękuję.

    --
    Piotr "Jary" Jarczewski

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-03-16 13:46:59
    Temat: Re: Autor a prawa majątkowe
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jary wrote:
> [...]
    > w wyniku umowy na firmę-zleceniodawcę to autor może umieszczać
    > te prace na swojej stronie WWW bez zgody tej firmy ?

    Jeżeli jest to strona prezentująca własne utwory to tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-03-16 14:55:59
    Od: Jary<b...@s...news>

    > Jeżeli jest to strona prezentująca własne utwory to tak.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Dzięki. Skoro może, to jeszcze chodzi mi o to gdzie w przepisach
    UoPA jest napisane że akurat autor może publicznie wystawiać
    prace bez zgody właściciela praw majątkowych skoro inni nie mogą.
    Na ten przepis możnaby się powołać w odpowiedzi na zasterzeżenia
    firmy-właściciela praw.

  • 4. Data: 2003-03-16 18:39:31
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jary wrote:
> [...]
    > prace bez zgody właściciela praw majątkowych skoro inni nie mogą.
    > Na ten przepis możnaby się powołać w odpowiedzi na zasterzeżenia

    A co mają inni do utworu!? Utwór jest Twój, Ty jesteś jego autorem
    i masz wszelkie prawa do informowania każdego o tym.
    Natomiast nabywca prawa majątkowych ma prawa do zarabiania na Twoim
    utworze, eksploatacji go, ale nie nabiera żadnych praw do autorstwa
    tego utworu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-03-16 19:17:57
    Od: Jary<b...@s...news>

> [...]
    > Natomiast nabywca prawa majątkowych ma prawa do zarabiania na
    > Twoim utworze, eksploatacji go, ale nie nabiera żadnych praw

    No tak ale prawo do oznaczania autorstwa to nie prawo do wystawiania
    lub publicznego udostępniania utworu, tego prawa już nie mam
    skoro je zbyłem? Na jakiej podstawie mogę więc dalej go wystawiać
    publicznie na stronie www bez zgody firmy której przekazałem
    prawa na tym polu?
    Chodzi mi o konkretny przepis na który mógłbym się powołać gdy
    firma zarzuci mi "bez naszej zgody udostępnia pan publicznie
    utwór którego wyłączne prawo publicznego udostępniania przekazał
    pan nam na mocy umowy z dn." itd.

  • 6. Data: 2003-03-16 20:14:46
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jary wrote:
    > No tak ale prawo do oznaczania autorstwa to nie prawo do wystawiania
    > lub publicznego udostępniania utworu, tego prawa już nie mam
    > skoro je zbyłem? Na jakiej podstawie mogę więc dalej go wystawiać

    Zbyłeś prawo do zarabiania na Twoim utworze, a nie autorstwo utworu.
    Nie wszystko da się ująć ustawowo, niektóre rzeczy określa się
    zwyczajowo lub na podstawie orzeczeń.

    > Chodzi mi o konkretny przepis na który mógłbym się powołać gdy

    A na jaki oni się powołują?

    > firma zarzuci mi "bez naszej zgody udostępnia pan publicznie
    > utwór którego wyłączne prawo publicznego udostępniania przekazał
    > pan nam na mocy umowy z dn." itd.

    Nic takiego im nie przekazałeś.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-03-16 20:46:59
    Od: Jary<b...@s...news>

    > Nic takiego im nie przekazałeś.

    W umowie punkt 4 jest że przekazuję "wyłączne prawo do korzystania
    z utworu na następujących polach eksploatacji" i dalej jest tak
    "b) udostępnianie w ogólnodostępnej sieci informatycznej (Internet),
    a także w innych sieciach informatycznych;"

    Przeciez udostepniając ten utwór na stronie WWW własnie to robię ?
    Chyba że "korzystanie z utworu na polach eksploatacji" oznacza
    wyłącznie zarabianie na utworze a jak nie ma zarabiania
    to już nie ma korzystania ? Jeżeli tak to który przepis mówi o tym?

  • 8. Data: 2003-03-17 01:02:18
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jary wrote:
> [...]
    [..]
    > to już nie ma korzystania ? Jeżeli tak to który przepis mówi o tym?

    Ale Ty nie eksploatujesz utworu, nie zamieściłeś go tam po to,
    żeby NA NIM zarabiać, lecz po to by pokazać co tworzyłeś.
    Prezentacja własnej twórczości nie jest żadnym polem eksploatacji.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 9. Data: 2003-03-17 09:01:28
    Od: Jary<b...@s...news>

    > Ale Ty nie eksploatujesz utworu, nie zamieściłeś go tam po to,
    > żeby NA NIM zarabiać, lecz po to by pokazać co tworzyłeś.

    Ale gdzie konkretnie jest w Ustawie konieczność "celu zarabiania"
    dla uznania publicznego udostępniania za używanie na tym polu
    eksploatacji ?