  • 11. Data: 2008-04-11 07:55:02
    Temat: Re: Blokada konta bankowego przez komornika
    Od: "Slawek" <s...@o...pl>

    > You have one message from: Tapatik <t...@b...adresu>

    > Bank nie może zablokować nic poniżej 3 średnich krajowych.

    Na koncie miałem kredyt odnawialny, ale w kwocie 5 tys. Blokada była wyższa o 2
    tys niż przyznany kiedyś tam kredyt.

    Poza tym bank dość szybko zlikwidował mi ten kredyt, co i tak nie miało dla mnie
    znaczenia - czy mam do dyspozycji minus 2tys czy minus 7 tys. )

    Jak mam rozumieć "Bank nie może zablokować nic poniżej 3 średnich krajowych" ??
    Cy to znaczy że bank blokuje kwotę jeśli blokada opiewa na kwotę powyżej 3
    średnich krajowych ? Czy to oznacza że zablokowana musi zostać taka kwota
    niezależnie od żądanej żeby 3 średnie krajowe pozostały do dyspozycji... Bo coś
    właśnie podobnego kiedyś mi się o uszy obiło... Jak jest podstawa prawna takiego
    twierdzenia ?

    Pozdrawiam,
    Sławek

  • 12. Data: 2008-04-11 08:14:08
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Slawek" <s...@o...pl>

    > Jak mam rozumieć "Bank nie może zablokować nic poniżej 3 średnich
    > krajowych"?

    Tak, że jak masz na koncie poniżej tych 3 średnich, to bank powinien
    pokazać komornikowi faka, a nie blokować.

    > Jaka jest podstawa prawna takiego twierdzenia?

    Ptrawo bankowe, art. 54.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 13. Data: 2008-04-11 08:33:00
    Od: "Slawek" <s...@o...pl>

    > You have one message from: "Slawek" <s...@o...pl>

    > Tak, że jak masz na koncie poniżej tych 3 średnich, to bank powinien
    > pokazać komornikowi faka, a nie blokować.

    > Ptrawo bankowe, art. 54.

    Nareszcie jakiś konkret.

    WIELKIE dzięki :)

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 14. Data: 2008-04-11 16:47:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Slawek napisał(a):

    > Nareszcie jakiś konkret.

    Oczywiście nie dotyczy kont firmowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-04-11 22:43:32
    Od: "Slawek" <s...@o...pl>

    > Oczywiście nie dotyczy kont firmowych.

    Oczywiście.

    Przeczytałem Art 54. Prawa Bankowego, potem zadzwoniłem do banku, i okazało się
    że ich interpretacja jest taka że blokują całą kwotę, natomiast z konta
    zabierają i przelewają na konto komornika tylko nadwyżkę ponad trzykrotną
    średnią krajowa...

    Oczywiści żadnej inne podstawy prawnej nie dostałem, tylko stwierdzenie 'to taka
    praktyka w tym banku'.. (ING Bank Śląski)

    Trochę jestem w kropce co z tym dalej... Skarga do KNF ? UOKiK ? Sąd ?

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 16. Data: 2008-04-12 05:49:09
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Slawek napisał(a):
> [...]
    > że ich interpretacja jest taka że blokują całą kwotę, natomiast z konta
    > zabierają i przelewają na konto komornika tylko nadwyżkę ponad trzykrotną

    Przyznaję, że trochę mnie pocieszyłeś. Egzekwuje jakieś groszowe
    sprawy od opornego dłużnika, który ma konto w ING. Na pewno nie ma na
    koncie 3-krotności średniej pensji, ale może jak zablokują mu to co ma,
    to może chętniej zapłaci? :)

    > Oczywiści żadnej inne podstawy prawnej nie dostałem, tylko stwierdzenie 'to taka
    > praktyka w tym banku'.. (ING Bank Śląski)
    >
    > Trochę jestem w kropce co z tym dalej... Skarga do KNF ? UOKiK ? Sąd ?

    Zacząłbym od oficjalnej reklamacji do banku. A później, po
    rozwiązaniu sprawy, zastanowiłbym się nad jakimś odszkodowaniem.