  • 21. Data: 2010-11-02 13:20:26
    Temat: Re: Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Samotnik pisze:

    > Niby tak, ale powstaje pytanie, gdzie oni się jeszcze pomylili. Może w
    > ogóle nie przechodził na czerwonym i nie on? Jeśli jedynym dowodem są
    > zeznania policjantów, którzy, jak się okazuje, niespecjalnie pamiętają o co
    > chodzi, to moim zdaniem dość poważnie podważa to wiarygodność takiego
    > dowodu.

    Do wniosku o ukaranie w ogóle nie załącza się zeznań policjantów (art.
    54 §1 kpwow). Więc pewne akurat w zeznaniach nie będzie pomyłki. Może
    np. w tej notatce, czy nawet w zeznaniach (których raczej nie było) jest
    OK, a pomyłka jest tylko w treści zarzutu. Skutki nieprzemyślanego
    kopiuj -wklej.
    A poza tym to za mało faktów by gadać. Pomyłka mogła zajść w kilku
    miejscach postępowania.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 22. Data: 2010-11-02 18:14:47
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem - powinieneś.
    > Ale nie "odwołać", a złożyć sprzeciw. Masz na to tylko 7 dni.
    > Sprzeciwu nie musisz uzasadniać. Wzory znajdziesz w sieci.
    > Ryzykujesz nieco wyższe koszta postępowania (bo będzie musiała się odbyć
    > rozprawa), ale możesz zawnioskować o odrzucenie wniosku oskarżyciela.
    > Zrobisz to dopiero na rozprawie. Zawnioskujesz o umorzenie w trybie art. 5
    > §1 p. 1) kpw.
    > - bo czynu na ulicy Kilińskiego - nie popełniono.
    > (Tylko nie mów nigdy, że "nie na Kilińskiego, a na Kościuszki"). Na
    > Kilińskiego NIE i kropka.

    Tak bym zrobił. Idę w zaparte, że mają racje co do ulicy, a że nie ma
    sygnalizacji no to przechodziłaem. Skąd czerwone w tym miejscu? niech się
    tłumaczą.
    Co do kosztów postępowania. W takim przypadku będą najprawdopodobniej na
    Skarb Państwa.

    pozdr
    lublex

  • 23. Data: 2010-11-02 20:24:04
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    On Nov 2, 3:20 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > np. w tej notatce, czy nawet w zeznaniach (których raczej nie było) jest
    > OK, a pomyłka jest tylko w treści zarzutu. Skutki nieprzemyślanego

    To dziwne, bo w aktach sprawy sa zeznania policjantow.
    Zaczynaja sie od slow "Dnia xxx pelnilem sluzbe" itd.

    A.

  • 24. Data: 2010-11-02 20:29:41
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    On Nov 2, 12:10 am, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Ale czy ja coś  takiego napisałem?

    Napisales, ze przedluzenie przedawnienia do dwoch lat nastapi
    w chwili zlozenia drugiego wniosku o ukaranie.

    Ale jesli sa to dwie rozne sprawy to przedluzenie przedawnienia
    nastapi z chwila zlozenia drugiego wniosku pod warunkiem, ze
    nie minal rok (bo jak minal rok a nie podjeto dzialan, to sprawa
    sie przedawnila -- czy tak)?

    A.D.

  • 25. Data: 2010-11-02 21:32:00
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Nie będzie o to samo. Będzie o inny czyn, czyli inna ulicę - tę właściwą.
    > Czyn składa się z miejsca, czasu, zachowania. Zmienia się jeden element i
    > już mamy inny czyn.
    >
    > Choć z drugiej strony jeśli miałby to by być jeden czyn wtedy zmiana opisu
    > byłaby dopuszczalna, a więc nie byłoby uniewinnienia.
    >

    > --

    A czy (teoretycznie) nie możnaby pozwać policjantów o pomówienie i/lub
    składanie fałszywych zeznań, skoro ozarzucanego mu czynu pytający w
    oczywisty sposób nie mógł popełnić?
    ;-))

  • 26. Data: 2010-11-02 21:33:42
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > No jak jesteś bezrobotny i potrzebujesz rozrywek to warto.
    > Z tym tylko zastrzeżeniem że drugi wyrok może być np. wyższy.

    Bo?!! czyzby wg ciebie nie wolno było nie dopuscic do skazania za w sposób
    oczywisty niepopełnione wykroczenie?

  • 27. Data: 2010-11-02 21:40:39
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > - bo czynu na ulicy Kilińskiego - nie popełniono.
    > (Tylko nie mów nigdy, że "nie na Kilińskiego, a na Kościuszki"). Na

    Nie słuchaj go!! sprzeciw TRZEBA uzasadnić, bo sąd może go nie przyjąc (w
    postępowaniu niejawnym)!
    Wystarczy, ze napiszesz, ze czynu zarzucanego nie popełniłeś, a jako dowód
    podasz fakt, ze na wymienianej ulicy nie ma sygnalizacji świetlnej.
    Ponadto NIE dopiero na rozprawie, a w tym sprzeciwie musisz napisać, co od
    sądu chcesz,- tu zapewne odrzucenie wyroku w całości, a jesli nie, to w
    jakiej części.
    Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz
    złozyc na odpowiednim formularzu

  • 28. Data: 2010-11-02 21:42:27
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    >>> skazany?

> [...]
    > tłumaczą.
    > Co do kosztów postępowania. W takim przypadku będą najprawdopodobniej na

    W sprzeciwie napisz też, że chcesz zwrotu kosztów postepowania.

  • 29. Data: 2010-11-03 05:33:55
    Od: BK <b...@g...com>

    On 2 Lis, 22:40, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jakiej części.
    > Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz

    Co to jest za zadanie w sprzeciwie "odrzucenia wyroku" niezaleznie czy
    w czesci czy w calosci? ;)

    I o co chodzi Ci z formularzami? :) I jaki pozew? Od kiedy w takim
    postepowaniu jest jakis pozew? ;)

    Znasz roznice miedzy nakazem w postepowaniu cywilnym i karnym? :)

    Jak juz udzielasz takich porad to chociaz rob to poprawnie...

  • 30. Data: 2010-11-03 16:21:47
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 2 Lis, 22:40, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w
    > wiadomościnews:ian5ct$7c6$1@news.onet.pl...

    (...)
> [...]
    > jakiej części.
    > Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz

    Masz tzw. "słuszną rację", ze podswiadomie zasugerowałem się procedurą z
    postepowania cywilnego, chwała Bogu z karnym procesem nie miałem
    (jeszcze?:_) ,do czynienia.

    >Co to jest za zadanie w sprzeciwie "odrzucenia wyroku" niezaleznie czy
    w czesci czy w calosci? ;)

    Coż, teoretycznie składający sprzeciw mógł miec postawione kilka zarzutów,
    za każdy z nich sąd wymierzył mu karę, a potem wydał wyrok łączny.
    Składający sprzeciw niekoniecznie musi sprzeciwiać się każdemu z tych
    zarzutów, a więc powinien wymienic te zarzuty, które uważa za niesłuszne.

    >I o co chodzi Ci z formularzami? :)

    Napisałem przecież, że wątpię, aby tu był uzyty formularz, ale...znając
    inwencję naszych prawników (ile razy zmieniali np. formularze w postepowaniu
    cywilnym, choć w istocie niczego waznego to nie zmieniało, prócz tego, że
    składający pozew czy sprzeciw na akurat wycofanym formularzu wzywani sa (w
    najlepszym razie!!) do usuniecia braków formalnych i sądy cierpiace przeciez
    na nadmiar nudy mają co robić..) wolałem się zaasekurować,- a nuż coś
    akurat wymyslono

    >Jak juz udzielasz takich porad to chociaz rob to poprawnie...

    Słusznie piszesz, ale... ta grupa to nie jest firma udzielająca porad
    prawnych za pieniądze i dlatego mająca obowiązek dawać wyłącznie sprawdzone
    porady.
    Tu wystarczy aby każdy wypowiadający się uczciwie dzielił się swoim,
    niekoniecznie fachowym zdaniem na poruszony temat, a pytający, jesli
    rozsadny, traktowac powinien zawarte tu opinie zaledwie jako dodatkowe
    opinie, inne spojrzenie na zadany temat, ale zawsze podlegający fachowej
    weryfikacji. Tylko szaleniec potraktuje "poradę" anonima z grupy z
    niewiadomymi kwalifikacjami jako wiążąca opinię prawną.
    Niemniej wymiana zdań jest i tak pozyteczna,- podpowiada czego należy
    szukać, o co pytac fachowców, co weryfikować.