  • 11. Data: 2005-04-29 20:14:16
    Temat: Re: Blad pracownika
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 29.04.2005 KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał/a:

    > Ale bank NIE MA PRAWA ZABRAC tej kasy bez zgody wlasciciela konta.
    > Wyobraz sobie, ze kupilem telewizor i zaplacilem za niego przelewem. Po
    > tygodniu zglaszam reklamacje, ze to byla pomylka i co ... myslisz, ze
    > bank od razu zabierze kase z konta wlascicielowi ???? NIE MA PRAWA.

    Umowa lub regulamin sie klania - podobny zapis jest w kazdej:

    1. W przypadku dokonania nieprawidlowego zapisu ksiegowego na koncie Bank
    dokonuje korekty tego zapisu bez zgody Posiadacza konta.
    2. O dokonanej korekcie zapisu Bank niezwlocznie powiadamia Posiadacza konta
    podajac przyczyny jej dokonania.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 12. Data: 2005-04-29 21:07:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ..:: Kit ::.. napisał(a):

    > Hmm... Zwracam uwage, ze nie mam obowiazku kontrolowania salda.

    Również hmmmm... Parę regulaminów paru banków, nakłada taki obowiązek na
    posiadacza rachunku

    M.

  • 13. Data: 2005-04-29 21:10:32
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    witam
    ...wybierz wszystką kasę i zlikwiduj konto:-) i co wtedy?

    zdrowaśki

  • 14. Data: 2005-04-29 21:29:03
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 29.04.2005 J&B <j...@w...pl> napisał/a:

    > witam
    > ...wybierz wszystką kasę i zlikwiduj konto:-) i co wtedy?

    Narazil na straty bank - wchodzi w gre postepowanie cywilne, o zwrot
    naleznosci wraz z odsetkami karnymi.

  • 15. Data: 2005-04-30 04:29:50
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > 1. W przypadku dokonania nieprawidlowego zapisu ksiegowego na koncie Bank
    > dokonuje korekty tego zapisu bez zgody Posiadacza konta.

    Ale ty mowisz o błędzie banku, a ja mowie o błędzie zleceniodawcy
    przelewu. To dwie rozne sytuacje. W przypadku bledu banku robione jest
    po prostu storno i po sprawie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 16. Data: 2005-04-30 08:18:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net> dosć
    niespodziewanie napisał(a):
    ?

    > Narazil na straty bank - wchodzi w gre postepowanie cywilne, o zwrot
    > naleznosci wraz z odsetkami karnymi.

    Bzdury
    Jak na raził bank na straty?? Bank sam popełnił błąd.

    Ogolnie rzecz biorac, jeśli nie ma odpowiedniego zapisu w umowie, to bank
    nie odzyska tych pieniedzy od posiadacza konta.
    Odzyska je za to z pensji pracownika , który popelnił ten błąd.
    Czy odpowada Ci to, ze ktoś marnie opłacany zapłaci za Twoje wydatki,
    kosztem wydatków swojej rodziny?
    Jeśli tak, to nie oddawaj, jeśli jednak myślisz o czymś więcej niż swoje
    życie, to nie wydawaj cudzego i dobrowolnie się rozlicz
    pozdrawiam

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 17. Data: 2005-04-30 09:05:04
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > Czy odpowada Ci to, ze ktoś marnie opłacany zapłaci za Twoje
    > wydatki, kosztem wydatków swojej rodziny?

    Nie żebym się czepiał, ale przed taką argumentacją sprawdź może
    najpierw np. na www.gus.gov.pl przeciętne wynagrodzenia w PL
    ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego.
    A bank ma zupełnie inne możliwości w przypadku:
    -błędu banku (pracownika banku, systemu komputerowego itp.)
    -błędu nadawcy przelewu

    -
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2005-04-30 09:28:37
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    poreba <d...@p...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > najpierw np. na www.gus.gov.pl przeciętne wynagrodzenia w PL
    > ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego.

    Wiesz jaka jest rozpietośc płac w bankach? Statystyka w przypadkach takich
    skrajności bywa zawodna.
    Niejeden statystyk utopił się w jeziorze o prezciętnej głebokości 1,5
    metra. :-)))

    > A bank ma zupełnie inne możliwości w przypadku:
    > -błędu banku (pracownika banku, systemu komputerowego itp.)

    W przypadku błedu pracownika - ma kodeks pracy - ściągnie z niego do
    wysokości 3 pensji.
    W przypadku błedu systemu - nie ma czegoś takiego jak błąd systemu - jest
    bład obsługującego system człowieka( patrz wyzej) albo błąd programu - czyli
    błąd programisty. No ale bład programu powodowałby więcej pomyłek - bank by
    to zauważył i naprawiał/ reklamował/whatever.

    > -błędu nadawcy przelewu

    Tu zachodzi kilka możliwości
    a) prawidłowa nazwa, błędny numer konta
    -SN uznał, ze należyta staranność banku polega na sprawdzeniu zgodności
    numerów konta z podaną nazwa odpbiorcy
    b) błędna nazwa, prawidłowy numer konta
    - jak wyżej
    Czyli w a) i b) odpowada bank, nie nadawca przelewu

    c) błąd ogólny co do adresata przelewu
    - bank nikomu nic nie zabierze, bank przelew zrealizował prawidłowo. Niech
    sie nadawca przeleu sądzi z adresatem

  • 19. Data: 2005-04-30 09:33:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ..:: Kit ::.. napisał(a):

    > Hmm... Zwracam uwage, ze nie mam obowiazku kontrolowania salda.

    Przeczytaj lepiej dokładnie umowę jaką zawarłeś z bankiem, bo pewnie
    masz taki obowiązek.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 20. Data: 2005-04-30 17:41:29
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 30.04.2005 Roman Rumpel <romane@screwspam> napisał/a:
    > Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net> dosć

    > Bzdury
    > Jak na raził bank na straty?? Bank sam popełnił błąd.

    Mowa w koncu byla o wplywie, ktory wplynal na konto z powodu zle zaadresowanego
    przelewu. W takiej sytuacji, niezgodnosc nazwisko/numer konta, w momencie, kiedy
    rzeczywiscie istnieje konto o podobnym numerze i poprawnym nazwisku (AFAIK liczy
    sie roznica dwoch cyfr) uprawnia bank do natychmiastowego wycofania srodkow z
    konta w ramach postepowania reklamacyjnego. To nie bank popelnil blad a nadawca
    przelewu - czlowiek, istota omylna - i to nie byly pieniadze odbiorcy. Proste?