    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bioharmonizer
    Date: Mon, 21 Aug 2023 18:24:15 +0200

    On Fri, 18 Aug 2023 23:15:16 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie wiem co to za cudo, ale wątpię w rzetelność tej opini. Masz jakiegoś
    > linka? Tzn. rzetelność może nawet być, ale wyniki wcale nie muszą
    > wskazywać na to co twierdzi zainteresowany.

    A dawałem
    https://docplayer.pl/4950028-Raport-z-oceny-kliniczn
    ej-wyrobu-medycznego-bioharmonizer-fotonowy-v-v.html

    Jest gdzies jeszcze inna, do ktorej sie URPL odnoscił.

    Wątpisz? Załącznik 2, kompetencje zespołu oceniającego, niestety
    poufny. ale od strony 14 cos jest.
    A Ty ile tytułów masz przed nazwiskiem, i ile tego z medycyny? :-P

    Przy czym:
    -swiatłoterapia jest znana w medycynie, i ma pare aspektów, część
    powiązana z UV,
    -terapia lampami IR jest znana w medycynie,
    -naswietlanie laserem IR jest znane w rehabilitacji ortopedycznej
    chocby. Podobnie jak np magnetoteriapia.
    Czy cos dają ... trudno powiedziec, zazwyczaj są towarzyszace do
    innych zabiegów ..

    To urządzenie ma 2 czy 3 diody IR, nielaserowe, małej mocy.
    W zastosowaniu wymienione rany, bóe stawów, kręgosłupa, trądzik itp.
    I tu sie jakies podstawy literaturowe mogą znaleźć.

    Ale dopisali też stres, depresja, neuralgie, porażenia nerwów.
    I stwierdzili, ze działanie opiera sie na połączeniu światła i
    rezonansu falowego.
    Mamie kazali do czola przykładać.

    Gdzie mają podkładkę na ten rezonans?

    Jedna pozycja jest arcyciekawa
    21. Schiffer F, Johnston AL, Ravichandran C, Polcari A,
    Teicher MH, Webb RH, Hamblin MR:
    Psychological benefits 2 and 4 weeks after a single treatment
    with near infrared light to the forehead:
    a pilot study of 10 patients with major depression and anxiety.

    Behavioral and brain functions : BBF 2009, 5:46

    Da sie to gdzies znaleźć?

    > To są często tak bezczelni
    > naciągacze, i wiedzą, że ich "target" tego nie ogarnie albo nie będzie
    > chciał ogarniać łapiąc się każdej sposobności aby sobie lub komuś
    > bliskiemu pomóc. Uogólniam rzecz jasna.

    Ale tym razem trafiłeś

    > Przy leciwej seniorce to pierwszoplanowo trzeba by uprawdopodobnić, że
    > faktycznie wiedziała co robi.

    No to adwokat wypunktował.

    Ale czy sąd uznał?
    Umowe kredytową unieważnił, bo bank to roszczenie uznał przed
    procesem.
    A umowe kupna-sprzedaży?

    No i jak mówie - babcia jakos na pokaz trafiła, wróciła - moze nie
    taka chora, jak jej lekarz pisze?

    > Mogła zostać zwyczajnie wprowadzona w błąd bo przecież te wszystkie
    > umowy są trudne do ogarnięcia dla człowieka w pełni sił i władz, a taka
    > seniorka może mieć już swoje ograniczenia.

    Tu akurat są dwie w miare proste informacje:
    -urzadzenie kosztuje 3970zl,
    -rata kredytu wynosi 130zl miesięcznie.

    I już je seniorka kwestionuje.

    Jak pisałem - moja mama była przekonana, że dzięki unijnej dotacji
    zapłaci tylko 200zl. Czy naprawde tak powiedzieli, czy sobie cos
    zmysliła - juz sie nie dowiemy.
    Moze i mówili - ze np dzieki dodacji urzadzenie jest po zniżkowej
    cenie 3970zł, a nie po 6000.

    Nawiasem mówiąc ... gdyby sie okazało, ze żadnej takiej dotacji nie ma
    ... wprowadzenie w błąd? Cena 3970 obowiązuje.

    J.