  • Data: 2003-05-15 09:09:35
    Temat: Re: Biegly sadowy grafolog
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b9ubvr$3tm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Moje pytanie jest takie jak zmusic sad do powolania nowego niezaleznego
    > bieglego najlepiej z Akademi Grafologi z Krakowa ( podobno tam robia
    > najbardziej rzetelne ekspertyzy )

    Możesz złożyć wniosek o wyłączenie biegłego (z podanych tu przyczyn) i od
    razu zasugerować, że jeżeli następna ekspertyza potwierdzi tę pierwszą, to
    proszę bardzo, niech obciążą jej kosztami Ciebie (czy wszystkich oskarżanych
    o fałszywe zeznania). Możecie się na to zgodzić, jeżeli tylko ekspertyza
    będzie pochodzić z przyzwoitego, poważnego ośrodka. Żeby tym razem zamiast
    sąsiada osoby zainteresowanej powołać jednak jakiś autorytet (albo Ci z
    Krakowa, albo może być też np. prof. Tomaszewski z Zakładu Kryminalistyki
    Uniwersytetu Warszawskiego, ale nie wiem skąd piszesz). Sprawa jest poważna-
    Wy podejrzewacie matactwo z udziałem biegłego, oni oskarżają Was o fałszywe
    zeznania. Odpowiedzialność wymaga sprawdzenia tego dokładnie. Jeżeli sędzia
    obawia się kosztów, to może przenieść na Was ryzyko, że to się może okazać
    niepotrzebnym wydatkiem. Jak nie macie racji, to niech Was obciążą kosztami,
    ale Wy wiecie że macie rację, więc się tego nie obawiacie. Wtedy wytrącacie
    argument z rąk prokuratora.
    Pozdrawiam,
    MArta