    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biegle pytania
    Date: Thu, 2 May 2002 17:53:26 +0200

    On 1 May 2002 p...@p...onet.pl wrote:

    >+ Witam.
    >+ Czy moge prosic o odpowiedzi na pare pytan, ktore umocnia ma wiedze i Panstwa
    >+ autorytetem jednoznacznie zamkna usta mych przeciwnikow. Jestem zskoczony, jak
    >+ duzo osob wierzy, ze jak program z internetu to znaczy, ze darmowy :)Jednak sa

    -:) Nie, tak dobrze nie ma.
    Rozumiem że za "przeciwników" masz osoby stwierdzające że "przecież
    leży i można wziąć" ? To zapytaj czy jak hipermakecie leży "coś
    do jedzenia" to też można wziąć i nie zapłacić, i czy przypadkiem
    nie jest tak smiesznie - że owszem, czasami tak można, ale wtedy nie
    bierze się samemu tylko hostessy podaja :)

    >+ w necie pulapki na takich ludzi. Mimo, ze sie wydadza one oczywiste prosze
    >+ chetnych a pewnych o odpowiedzi.
    >+ 1.Czy dystrybutorzy oprogramowania umieszczaja czesc programow w sieci ? Mowimy
    >+ o programach na roznych zasadach licencji.

    Tak. Są komercyjne, i to programy dużych firm.
    Przykład: http://www.yamaha-xg.com/

    >+ 2.Czy do zasaobow sieci kazdy ma dostep ?

    Nie. Sporo użytkowników ma filtry na protokoły i słowa kluczowe.

    >+ Czy te programy sa ogolnodostepne ?

    Tak, każdy *może* mieć dostęp.

    >+ 3.Czy sa takie serwisy, ktorych strony sa zbiorem programow zarowno darmowych
    >+ jak i na innych zasadach udostepniania ?

    Wyżej podana: jest tam freeware i demo wersji *komercyjnej*.
    Poza konkursem pozostają jak rozumiem strony warezowe ??

    >+ 4.Czy sa strony z ktorych bez jakis szczegolnych dzialan mozna pobrac te
    >+ programy ?

    j.w.

    >+ 5.Czy jesli na stronie jest zle podana informacja o warunkach licencji mozna
    >+ sie zorientowac o statusie programu w czasie sciagania ?

    Nie.

    >+ 6.Jesli juz mam na CD program to czy moge sprawdzic na jakiej zasadzie
    >+ jest on udostepniony bez komputera ?

    Nie - był dość głośny przypadek, że któremuś z polskich
    czasopism udało się na CD wypuścić niewłaściwą wersję; poszła
    wersja "z kluczem" czy jakoś tak to było.

    Pozdrowienia, Gotfryd