  • Data: 2005-11-15 15:38:11
    Temat: Re: Bezprawne wylaczenie telefonu w Orange
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Podejrzewam, bo nie wiem, że polecenie zapłaty działa w ten
    > sposób, że jest generowane tylko raz i jak z jakiegoś powodu nie
    > przejdzie to drugi raz się nie generuje i wymagał Twojego zlecenie
    > uregulowania rachunku.

    PZ działa na zasadzie braku sprzeciwu banku. Bank wierzyciela wysyła
    komunikat do banku dłużnika. Ten MOŻE odpowiedzieć negatywnie, podając
    przyczynę (tak, jak napisałem powyżej) lub nic nie odpowiedzieć - w tym
    przypadku traktuje się płatność jako zrealizowaną. Potem nastepuje
    zbiorcze rozliczenie między bankami i koniec.

    M.