  • 1. Data: 2005-11-15 12:10:24
    Temat: Bezprawne wylaczenie telefonu w Orange
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem posiadaczem telefonu abonamentowego w sieci Orange. Posiadam go od kilku
    lat i standardowo mam ustawione polecenie zaplaty z banku w celu oplaty
    rachunkow.
    Zdazylo sie tak iz siec Orange pewnego dnia poinformowala mnie, ze mam
    niezaplacony rachunek gdyz jest brak srodkow na koncie. Fakt jednak jest taki
    iz na koncie bankowym od dluzszego czasu posiadam kwote duzo wyzsza niz kwota
    rachunku do zaplacenia. Po miesiacu firma Orange poinformowala, iz w takim
    wypadku odciagna wraz z kolejnym rachunkiem poprzedni ktory z niewiodomo jakich
    przyczyn nie zostal odciagniety.
    Minal miesiac i znowu to samo. Firma nie dosc, ze nie odciagnela kwoty to
    jeszcze wylaczyla mi telefon. Czy to jest zgodne z prawem? Czy moge w takim
    razie zlozyc zazalenie i zadac rekompensaty?
    Chciabym zaznaczyc, iz telefon jest mi niezbednie potrzebny i fakt ten mnie
    bardzo zdenerwowal.

    Dziekuje za pomoc
    Tomek

  • 2. Data: 2005-11-15 12:31:55
    Temat: Re: Bezprawne wylaczenie telefonu w Orange
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > razie zlozyc zazalenie i zadac rekompensaty?
    > Chciabym zaznaczyc, iz telefon jest mi niezbednie potrzebny i fakt ten

    IMHO to Ty musisz się zainteresować aby zapłacić rachunek w terminie. I
    jesli nie odciągnęli Ci z konta automatycznie trzeba było samemu wysłać im
    przelew.

    Jeśli potrzebujesz telefonu na poważnie, a nie do zabawy to zmień sieć inne
    podchodza poważniej do swoich klientów.

    Ciekawe czemu Orange ma najwyższy odsetek klientów "na kartę", a najniższy
    biznesowych ;-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2005-11-15 12:37:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > IMHO to Ty musisz się zainteresować aby zapłacić rachunek w terminie. I
    > jesli nie odciągnęli Ci z konta automatycznie trzeba było samemu wysłać im
    > przelew.

    wiesz co to jest polcenie zaplaty?

    P.

  • 4. Data: 2005-11-15 13:08:46
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > wiesz co to jest polcenie zaplaty?

    Wiem. I co? Czy to znaczy, że mogę się już niczym nie interesować? To dalej
    w moim interesie jest aby rachunek był zapłacony.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 5. Data: 2005-11-15 13:57:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Wiem. I co? Czy to znaczy, że mogę się już niczym nie interesować?

    dokladnie tak, bo wtedy oni sami sciagaja nalezne oplaty.

    >To dalej w moim interesie jest aby rachunek był zapłacony.

    w ich interesie.

    P.

  • 6. Data: 2005-11-15 14:15:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Minal miesiac i znowu to samo. Firma nie dosc, ze nie odciagnela kwoty to
    > jeszcze wylaczyla mi telefon. Czy to jest zgodne z prawem? Czy moge w takim
    > razie zlozyc zazalenie i zadac rekompensaty?

    Z regulaminu pewnego banku:

    1. Bank może odmówić realizacji polecenia zapłaty w przypadkach, gdy:
    - dłużnik nie wyraził zgody na realizację poleceń zapłaty w ciężar jego
    rachunku lub też odwołał te zgodę,
    - środki na rachunku bankowym dłużnika są niewystarczające na pokrycie
    otrzymanego polecenia zapłaty lub zostały zajęte przez organy do tego
    upoważnione,
    - rachunek bankowy dłużnika został zamknięty,
    - nazwa lub numer rachunku dłużnika są niezgodne z brzmieniem numeru lub
    nazwy Posiadacza rachunku,
    - kwota polecenia zapłaty przekracza dopuszczalną wartość polecenia
    zapłaty, wynikającą z obowiązujących przepisów,
    2. W przypadku odmowy realizacji polecenia zapłaty, Bank informuje
    niezwłocznie Bank wierzyciela o jej przyczynie.

    Skontaktuj się więc z bankiem, czy nie nastąpił jeden z wymienionych
    wyżej przypadków, a gdy dostaniesz pisemna ;-) odpowiedź, składaj
    reklamację do pomarańczowych (koniecznie na piśmie ZPO) i żądaj czego
    tylko chcesz ;-)

    M.
    PS. Oczywiście, z Twojej winy mogł zajść przypadek 1, 2 lub 3. Dwa
    pozostałe leżą po strone wierzyciela

  • 7. Data: 2005-11-15 14:29:23
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    > Ciekawe czemu Orange ma najwyższy odsetek klientów "na kartę", a najniższy
    > biznesowych ;-)

    --- Jakies takie dziwne rzeczy mowisz :

    maja duzo klientow na karte , bo ich karty sa tanie i ostro reklamowane
    mam mase znajomych ktorzy maja firmy , tylko jeden z nich uzywa "ERY" reszta
    jedzie tylko i wylacznie na IDEA ( orange )
    Wybacz ale ja osobiscie mam taryfe 400 + 400 za 152 PLN brutto i pokaz mi
    operatora ktory mi cos takiego da . Faktury z 700-900 spadly mi do poziomu
    250-290 PLN ( wczesniej uzywalem PLUSA )

    J.

  • 8. Data: 2005-11-15 14:56:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zagadnienie musisz analizować dwuetapowo. pierwszy etap, to
    niewywiązanie się przez kogoś z obowiazku zapłaty. No i teraz niejasno
    piszesz i nie wiem, czy przez polecenie zapłaty rozumiesz zlecenie
    stałe złożone w banku, czy upoważnienie do pobierania środków przez
    ORANGE. Jeśli ORANGE twierdzi, że polecenie przelewu nie zostało
    zrealizowane z powodu braku środków, to zażądał bym w pierwszej
    kolejności pisemnego wyjaśnienia z banku. Generalnie musisz dążyć do
    ustalenia winnego temu, że pomimo postawienia przez Ciebie stosownych
    środków finansowych do dyspozycji i wydania stosownych dyspozycji do
    zapłaty nie doszło.

    W sumie możliwe są dwie sytuacje. Albo ORANGE coś zamieszało, albo
    bank. Jeśli ORANGE, to możesz się z nimi pieniaczyć przed sądem z
    tytułu niewywiązania się z umowy. Ale jeśli winę to ponosi bank, to
    niestety możesz jedynie na banku dochodzić roszczeń cywilnych za
    straty spowodowane wyłączeniem Twojego telefonu.

    No i nie wiem, czemu nie wyjaśniłeś sprawy zawczasu, skoro monitowali
    problemy? Podejrzewam, bo nie wiem, że polecenie zapłaty działa w ten
    sposób, że jest generowane tylko raz i jak z jakiegoś powodu nie
    przejdzie to drugi raz się nie generuje i wymagał Twojego zlecenie
    uregulowania rachunku.

  • 9. Data: 2005-11-15 15:38:11
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > sposób, że jest generowane tylko raz i jak z jakiegoś powodu nie
    > przejdzie to drugi raz się nie generuje i wymagał Twojego zlecenie

    PZ działa na zasadzie braku sprzeciwu banku. Bank wierzyciela wysyła
    komunikat do banku dłużnika. Ten MOŻE odpowiedzieć negatywnie, podając
    przyczynę (tak, jak napisałem powyżej) lub nic nie odpowiedzieć - w tym
    przypadku traktuje się płatność jako zrealizowaną. Potem nastepuje
    zbiorcze rozliczenie między bankami i koniec.

    M.

  • 10. Data: 2005-11-15 21:17:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    > dokladnie tak, bo wtedy oni sami sciagaja nalezne oplaty.

    > w ich interesie.

    mialem to samo - nie odwolujac PZ poprosilem ich o zmiane banku
    (wyslalem papiery do PZ z innego rachunku)
    Faktury nie zrealizowali a za miesiac przyslali z nastepna faktura
    prosbe o splate do dnia 9 X (sobota)
    w poniedzialek 10 X telefon byl juz wylaczony, mimo ze tego dnia
    moglem zaplacic
    a po miesiacu z nastepna faktura 40 zl * 3 telefony za wlaczenie
    ponowne
    teraz napisalem reklamacje i czekam na zwrot oplat albo zmieniam
    operatora
    - zachowujac numer, bo juz chyba bedzie mozna :-)
    *** blad ***