  • 71. Data: 2019-04-29 00:43:23
    Temat: Re: BTC dla początkujących
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-28 o 23:03, u2 pisze:

    > zazdrościsz niemiecku synu:)))))))))))

    Czego?! Biedy intelektualnej i idiotyzmu? Bynajmniej.

    --
    Sonn

  • 72. Data: 2019-04-29 01:05:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 13:20:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie potrafię Ci pomóc, bo niespecjalnie to badałem. O tym, że w ogóle są
    > jacyś, to się dowiedziałem w latach 90-tych, gdy przyszło mi chronić
    > przyjeżdżających do nas. Przy okazji miałem okazję z nimi rozmawiać i
    > stąd powiedzmy moja troszkę nadprzeciętna wiedza w tej materii. Ale to
    > tylko tak w ramach prywatnej ciekawości.

    Gdzies tam po drodze byl 1968 - czesc wyjechala, czesc zmienila
    nazwiska.
    Ale zeby tak od razu przestac chodzic do synagogi ?
    Ludzie malej wiary :-)

    > Nie. To było chyba Miasta. Nie wiem, co tam magazynowano. Jak ja ten
    > budynek pamiętam, to tam żadnej tablicy nie było. Z zewnątrz to
    > odremontowali jako zabytek. Tam były jakieś rupcie, do czasu gdy
    > postanowili tam Muzeum zrobić.

    Czyzby jednak miasto wczesniej przejelo ?

    > Z mojej wiedzy wynika, że żydzi wyjeżdżając do obozów zagłady nie mieli
    > zielonego pojęcia, że jadą na śmierć.

    Ogolnie tak, ale ... z jakis powodow, to powstanie w getcie wybuchlo.

    Poza tym chocby raport Karskiego - ktos wiedzial, tylko czy Zydom
    powiedzial. Ale to dopiero pod koniec - pierwsi nie wiedzieli.

    No ale nie znasz dnia ani godziny ... testament spisuje sie wczesniej.
    Szczegolnie, jak sie np widzi epidemie tyfusu.

    > Widziałem takie odręczne
    > upoważnienia dla Polaków, że dana osoba może się zajmować tą
    > nieruchomością do czasu powrotu właściciela. Potem taka osoba w latach
    > 1946~1947 przekazywała nadzór Zrzeszeniu Właścicieli Nieruchomości.

    Zdarzalo sie pewnie i przed wojna, a od czasu gett bylo koniecznoscia.

    Ale ... Niemcy nie przeprowadzili konfiskaty majatkow ?

    > Wiesz, ja sądzę, że gdyby trafił sie osobiście spadkobierca, to nikt by
    > nie zawahał sie mu zwrócić. Jednak kilka domów Żydzi u nas mają. Kilka
    > pojedynczych osób przetrwało i powróciło po wojnie.

    Tylko po wojnie te kamienice znow "zrabowano".

    A co z tymi, co po wojnie zmarli bezpotomnie, znow zostawiajac spadek
    panstwu ?

    > Najdziwniejsze, że nikt nie zauważa, że przecież niektórzy są
    > posiadaczami tych kamienic bez ich odzyskiwania, więc generalnie się dało.

    Ale ja tu o tym majatku za nową granica z ZSRR.
    Na podstawie tego dekretu - zglosic, i domagac sie przywocenia
    posiadania :-)
    Czy takich odwaznych, to nie bylo ?

    J.

  • 73. Data: 2019-04-29 09:49:22
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.04.2019 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > Ciekawe co widzisz złego w oddaniu zawłaszczonego przez nas po
    > humanitarnej katastrofie cudzego mienia?

    Co widzisz dobrego w tym, że mienie bezspadkowe, które zgodnie
    z prawem (935 kc, dla leniwców) zostało własnością państwa polskiego,
    rzekomo należy się grupie uzurpatorów, którzy akurat są
    tej samej narodowości, co spadkodawca?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 74. Data: 2019-04-29 10:12:07
    Od: n...@o...pl

    w <fFnxE.216470$lc3.168130@usenetxs.com>, Sonn <x...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    >u2 pisze:
    >dantes pisze:
    >(jakieś bzdety)

    Ale po co z tymi kretynami rozmawiasz?

  • 75. Data: 2019-04-29 10:14:59
    Temat: Re: Obywatele całkiem inni niż reszta [Was: BTC dla początkujących]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > z prawem (935 kc, dla leniwców) zostało własnością państwa polskiego,
    > rzekomo należy się grupie uzurpatorów, którzy akurat są

    <ironia> Ustalenie raz na jutro że Żydzi nie byli i nie są normalnymi
    obywatelami RP? Ustalenie nadzwyczaj kosztowne w więcej niż jednym
    znaczeniu. </ironia>

    Czy Polska powinna domagać się od Rosji mienia pozostawionego przez
    ofiary "czystki polskiej" za Stalina [1]? Według logiki bez spadkowej
    USA jak najbardziej. Domaganie się czegoś od Rosji ani USA ani Izrael
    nie wzruszy ale jak ruszy lawina naśladowców to na tym się z pewnością
    nie zatrzyma i w nich też (w końcu) trafi.

    [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_polska_NKWD_(
    1937%E2%80%931938)

    --
    A. Filip

  • 76. Data: 2019-04-29 10:28:20
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 29 Apr 2019 10:12:07 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > [...]

    Geniusz z Das Onet doradza Geniuszowi z... Das Onet.

  • 77. Data: 2019-04-29 11:16:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2019 07:49:22 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

> [...]
    > z prawem (935 kc, dla leniwców) zostało własnością państwa polskiego,
    > rzekomo należy się grupie uzurpatorów, którzy akurat są

    Nie widzę nic złego. Widzę natomiast że mnoży się utrudnienia dla mienia
    spadkowego. Jeszcze raz powtórzę - skoro są pretensje to znaczy że
    opłacani przez nas ludzie albo nie umieją z głupoty ich załatwić lub z
    pobudek ideologicznych nie chcą. Co się przyczynia do wzrostu poziomu
    hejtu wśród słabogłowych obywateli i do sukcesów niektórych partii.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 78. Data: 2019-04-29 11:24:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie widzę nic złego. Widzę natomiast że mnoży się utrudnienia dla mienia
    > spadkowego.

    W jaki sposób mnoży? Nic się nie mnoży. Nawet panu Bałamutowi udało się
    w sądzie odzyskać dawny dom papieża w Wadowicach. Wystarczy chcieć *i
    mieć podstawy prawne*

    > Jeszcze raz powtórzę - skoro są pretensje to znaczy że
    > opłacani przez nas ludzie albo nie umieją z głupoty ich załatwić lub z

    Albo nie chcą załatwić, więc żydzi robią klangor, aby nas siłą obrabować.

    > pobudek ideologicznych nie chcą. Co się przyczynia do wzrostu poziomu
    > hejtu wśród słabogłowych obywateli i do sukcesów niektórych partii.

    Czyli uważasz, że żydom powinniśmy płacić za mienie bezspadkowe? Aby
    sprawę "załatwić", i aby Jacek Maciejewski nie miał podstawy do
    wyzywania kogoś od głupich lub leniwych?

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2019-04-29 11:46:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 29.04.2019 o 00:43, Sonn pisze:

    > Czego?! Biedy intelektualnej i idiotyzmu? Bynajmniej.

    biedny ten niemiecki syn:))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 80. Data: 2019-04-29 12:47:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >pobudek ideologicznych nie chcą. Co się przyczynia do wzrostu poziomu
    >hejtu wśród słabogłowych obywateli i do sukcesów niektórych partii.

    Ale co znaczy "nie potrafia zalatwic" ?
    Tak jak z nauczycielami - rzad mowi, ze nie da (tzn ze dal juz duzo, i
    cos tam jeszcze da ... w przyszlosci), a nauczyciele, ze chca dostac
    teraz.

    No i co - przekonasz ich, ze im sie nie nalezy ?
    Czy sie dogadasz, ze dostana drobny ulamek tego co chca, ale i tak
    beda zadowoleni, ze dostali wiecej niz zero ?
    Swoim nie dasz, a obcym Zydom dasz ?

    Problem w tym, ze Zydzi maja troche wiecej mozliwosci nacisku.

    J.