  • 1. Data: 2011-05-11 20:31:03
    Temat: Aneks do umowy-zlecenia
    Od: Magda <n...@w...pl>

    Witam.

    Mam taki problem:
    Pracuję w prywatnej firmie, zajmuję się organizacja szkoleń
    dofinansowanych przez Unię Europejską. Jestem zatrudniona na umowę o
    pracę oraz w bliźniaczej firmie (zakres ten sam, adres ten sam) na umowę
    zlecenie. Umowa zlecenie jest zawarta na czas określony. Ostatnio
    dowiedziałm się, że będzie zrobiony aneks do tej umowy (dla wszystkich
    pracowników) - prawdopodobnie dostaniemy go do podpisania w przyszłym
    tygodniu. Najważniejszy zapis w nim to taki, że w przypadku gdy
    instytucja pośrednicząca przy dofinansowaniu projektu (Urząd Pracy)
    zakwestionuje wydatki (wydatki niekwalifikowalne) to mogę zostać
    obciążona na część lub całą kwotę, na jaką opiewa moja umowa
    (kilkadziesiąt tysięcy PLN). Wcześniej nie było o tym mowy a do końca
    umowy pozostało 12 miesięcy - nie mogę z niej zrezygnować, gdyż w/w
    umowa jest obwarowana wieloma zapisami, które w takich przypadkach
    nakładają na mnie karę o wartości 10% całej umowy.

    Proszę o pomoc, jak się zachować w takim przypadku. Czy mogę nie
    podpisać w/w aneksu, czy takie zapisy są zgodne z prawem?

    Pozdrawiam, Magda
    o...@o...pl (pisz bez iksa)

  • 2. Data: 2011-05-11 20:47:59
    Temat: Re: Aneks do umowy-zlecenia
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 May 2011 22:31:03 +0200, Magda napisał(a):
    /.../

    > Proszę o pomoc, jak się zachować w takim przypadku. Czy mogę nie
    > podpisać w/w aneksu, czy takie zapisy są zgodne z prawem?

    Aneksu możesz nie podpisać formalnie.

  • 3. Data: 2011-05-11 22:06:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/11/2011 3:31 PM, Magda wrote:
> [...]
    >
    > Proszę o pomoc, jak się zachować w takim przypadku. Czy mogę nie
    > podpisać w/w aneksu, czy takie zapisy są zgodne z prawem?

    a kto ci kaze aneks podpisywac?

    Nie podpisujesz i juz. bedzie obowiazywalo to co do tej pory, a jak
    zlecajacemu sie dotychczasowa umowa nie podoba to niech ja zerwie.

  • 4. Data: 2011-05-11 22:34:49
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-05-12 00:06, witek pisze:
    > a jak zlecajacemu sie dotychczasowa umowa nie podoba to niech ja zerwie

    Zerwie? Znaczy się że co? Serio pytam.

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2011-05-12 12:17:36
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 17:06:44 -0500, witek napisał(a):

    > a jak zlecajacemu sie dotychczasowa umowa nie podoba to niech ja zerwie.

    Zerwać to może folię z opakowania po gumce ;P

  • 6. Data: 2011-05-12 12:20:24
    Temat: Re: Aneks do umowy-zlecenia [OT]
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 11.05.2011 22:31, Magda wrote:
    > Pracuję w prywatnej firmie, zajmuję się organizacja szkoleń
    > dofinansowanych przez Unię Europejską.

    Szkoda. Można by tych pieniędzy nie marnować.

  • 7. Data: 2011-05-13 12:46:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Czy mogę nie podpisać w/w aneksu, czy takie zapisy są zgodne z prawem?

    Możesz nie podpisać aneksu. Zmiany warunki umowy wymagają dobrowolnej zgody
    obu stron.
    Czy zleceniodawca ma prawo wypowiedzieć Ci umowę? Jeśli tak, możesz się tego
    pewnie spodziewać.