    From: Magda <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Aneks do umowy-zlecenia
    Date: Wed, 11 May 2011 22:31:03 +0200

    Witam.

    Mam taki problem:
    Pracuję w prywatnej firmie, zajmuję się organizacja szkoleń
    dofinansowanych przez Unię Europejską. Jestem zatrudniona na umowę o
    pracę oraz w bliźniaczej firmie (zakres ten sam, adres ten sam) na umowę
    zlecenie. Umowa zlecenie jest zawarta na czas określony. Ostatnio
    dowiedziałm się, że będzie zrobiony aneks do tej umowy (dla wszystkich
    pracowników) - prawdopodobnie dostaniemy go do podpisania w przyszłym
    tygodniu. Najważniejszy zapis w nim to taki, że w przypadku gdy
    instytucja pośrednicząca przy dofinansowaniu projektu (Urząd Pracy)
    zakwestionuje wydatki (wydatki niekwalifikowalne) to mogę zostać
    obciążona na część lub całą kwotę, na jaką opiewa moja umowa
    (kilkadziesiąt tysięcy PLN). Wcześniej nie było o tym mowy a do końca
    umowy pozostało 12 miesięcy - nie mogę z niej zrezygnować, gdyż w/w
    umowa jest obwarowana wieloma zapisami, które w takich przypadkach
    nakładają na mnie karę o wartości 10% całej umowy.

    Proszę o pomoc, jak się zachować w takim przypadku. Czy mogę nie
    podpisać w/w aneksu, czy takie zapisy są zgodne z prawem?

    Pozdrawiam, Magda
    o...@o...pl (pisz bez iksa)