  • 1. Data: 2011-05-12 12:29:20
    Temat: Sprzedaż "wraku" po szkodzie całkowitej - pytanie
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Witam,

    mam pytanie odnośnie sprzedaży "wraku" po szkodzie całkowitej. Zasadniczo
    znam mechanizm. Ubezpieczyciel zaniża wartość samochodu przed szkodą,
    jednocześnie zawyżając jego "pozostałość" po szkodzie, żeby różnica wyszła
    jak najmniejsza. Wiem też, że jeżeli nie uda mi sprzedać "wraku" po takiej
    cenie jak uznał ubezpieczyciel, to mogę dochodzić wyrównania tej różnicy.
    Mogę się również domagać, żeby "wrak" przejęło TU i wypłaciło mi jego
    wartość. Nie znalazłem jednak informacji, czy muszę wykazać "staranność" co
    do wyboru kupca, jeżeli sprzedaję sam pozostałość samochodu. Chodzi o to, że
    TU wyceniło "wrak" na jakąś kwotę. Być może znalazłbym kupca w zbliżonej
    cenie wystawiając go na allegro, dzwoniąc po szrotach, itp. Jednak nie mam
    na to czasu ani chęci. Znajomy chce kupić ten "wrak", jednak chce zapłacić
    znacznie mniej. Dla mnie to byłoby najkorzystniejsze, bo sam ściąga lawetę,
    nie czekam na kupca, nie muszę kombinować gdzie trzymać rozbitka, kasę
    dostaję do ręki, itp. Po różnicę zwróciłbym się do ubezpieczyciela. Pytanie,
    czy TU ma podstawy robić problemy, czy muszę uzyskać ich akceptację, itp.?

    P.S. Pytanie poszło wczoraj również na pl.misc.samochody

  • 2. Data: 2011-05-12 12:52:24
    Temat: Re: Sprzeda? "wraku" po szkodzie ca?kowitej - pytanie
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Iksinski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > cenie wystawiaj?c go na allegro, dzwoni?c po szrotach, itp. Jednak nie mam
    > na to czasu ani ch?ci. Znajomy chce kupi? ten "wrak", jednak chce zap?aci?
    > znacznie mniej. Dla mnie to by?oby najkorzystniejsze, bo sam ?ci?ga lawet?,
    > nie czekam na kupca, nie musz? kombinowa? gdzie trzyma? rozbitka, kas?
    > dostaj? do r?ki, itp. Po r?nic? zwr?ci?bym si? do ubezpieczyciela. Pytanie,
    > czy TU ma podstawy robi? problemy, czy musz? uzyska? ich akceptacj?, itp.?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > P.S. Pytanie posz?o wczoraj r?wnie? na pl.misc.samochody

    Tego czytać się nie da. Napisz jeszcze raz, ale zgodnie z netykietą

  • 3. Data: 2011-05-12 13:28:23
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-05-12 14:52, qwerty wrote:
    > Tego czytać się nie da. Napisz jeszcze raz, ale zgodnie z netykietą

    Ale jaki jest problem ustawić sobie czytnik tak, żeby posty bez
    deklaracji interpretował zgodnie z najczęstszą sytuacją (OE, Win1250)?

    Więcej problemów stwarzają puryści, co to zacytują cały post żeby się
    wyżalić jak to u nich nie działa.

    gacek

  • 4. Data: 2011-05-12 13:55:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "gacek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > interpretował zgodnie z najczęstszą sytuacją (OE, Win1250)?
    >
    > Więcej problemów stwarzają puryści, co to zacytują cały post żeby się wyżalić

    No tak. Zalecajmy łamanie przepisów na grupie zajmującej się prawem. Jak ktoś
    nie potrafi poprawnie skonfigurować czytnika to niech nic nie pisze na grupach
    dyskusyjnych.

  • 5. Data: 2011-05-12 14:31:31
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    > Tego czytać się nie da. Napisz jeszcze raz, ale zgodnie z netykietą

    Zgodnie z netykieta ustaw sobie czytnik albo zmien na jakis normalny.

  • 6. Data: 2011-05-12 14:53:49
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > No tak. Zalecajmy łamanie przepisów na grupie zajmującej się prawem.
    To grupa dyskusyjna. Tu się dyskutuje o prawie.
    Oznacza to, że można je także krytykować, sugerować jak je omijać, jak
    unikać konsekwencji jego naruszenia, wskazywać jego niedoskonałości.

    > Jak ktoś nie potrafi poprawnie skonfigurować czytnika to niech nic nie
    > pisze na grupach dyskusyjnych.
    Owszem.
    Jak ktoś nie umie poprawnie po polsku - też (choćby ostatnio jakiś garus tu
    pisał o półtorej (sic!) miesiąca, a to tylko jeden przykład tumana).
    No i jeszcze bydło cytujące 30 linii tekstu aby napisać 2-3 linijki własnej
    "wypowiedzi", toppostująca hołota, nie tnący sygnatur kretyni itp.
    Coś tym trzeba zrobić, naprawdę, tak nie może być... ;)

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2011-05-12 15:04:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arkady" napisał w wiadomości grup
    > Zgodnie z netykieta ustaw sobie czytnik albo zmien na jakis normalny.

    ? UTF-8 jest zgodny z netykietą.

  • 8. Data: 2011-05-12 15:17:05
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-12 17:04, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Arkady" napisał w wiadomości grup
    >
    > ? UTF-8 jest zgodny z netykietą.

    Tu nie chodzi o twoje UTF-8 ale o to ze twoj czytnik nie potrafi
    odczytac poprawnie wiadomosci i ty to cytujesz tutaj z tymi smieciami.

    Instalnij cos normalnego zamiast tego gowna ktorego uzywasz.

  • 9. Data: 2011-05-12 15:45:06
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > ? UTF-8 jest zgodny z netykietą.
    Używaj mózgu (jeśli masz w miarę sprawny), a nie jakiejś tam netykiety.
    UTF-8 jest na newsach zbędny (potrzebne ci jakieś znaki specjalne?),
    dozwolony ale odradzany (vide opinia właściciela hierarchii).
    A "zalecenia" bałwanów co do czytnika, którego miałbyś używać oczywiście
    zignorować.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2011-05-12 16:28:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości grup
    > Używaj mózgu (jeśli masz w miarę sprawny), a nie jakiejś tam netykiety. UTF-8
    > jest na newsach zbędny (potrzebne ci jakieś znaki specjalne?), dozwolony ale
    > odradzany (vide opinia właściciela hierarchii).

    Może patrz na siebie? Sam piszesz w Unicode. :)