  • 1. Data: 2007-01-13 14:22:08
    Temat: Allegro zwrot towaru
    Od: r...@w...pl

    Witam!

    Mam mały problem i byłbym wdzięczny za pomoc, Swojego czasu
    przywiozłem z Anglii kilka mp4 po czym sprzedałem je na allegro.
    Przed wysyłką wszystkie sprawdzałem i każda działała prawidłowo.
    Jeden z kupujących po miesiącu od wygrania aukcji napisał maila że
    jego mp4 nie działa i że sprawa zakończy się w sądzie jeśli nie
    dojdę z nim do porozumienia. Szczerze mówiąc mam wrażenie że chce
    zwrotu kasy za rzecz którą sam zepsuł bo jak pisałem wcześniej
    sprawdzałem sprzęt przed wysyłką. Wymiana nie wchodzi w grę gdyż
    już wszystkie sztuki sprzedałem. Jednocześnie średnio mam ochotę
    na zwrot kasy w zamian za otrzymanie padniętej mp4. Przecież przez
    miesiąc mógł z nią wiele rzeczy robić. Co radzicie zrobić w tej
    sytuacji?

  • 2. Data: 2007-01-13 15:10:15
    Temat: Re: Allegro zwrot towaru
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > miesiąc mógł z nią wiele rzeczy robić. Co radzicie zrobić w tej
    > sytuacji?

    Nic ... olej go ... serio.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-01-13 15:31:13
    Od: r...@w...pl

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Nic ... olej go ... serio.
    >
    > --
    > Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

    A możesz mi powiedzieć jak to jest prawnie usankcjonowane? Czy jako
    osoba fizyczna mam obowiązek dania gwarancji lub wymiany sprzętu?
    Jeśli tak to przez jaki okres od zakończenia aukcji.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-13 15:37:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    >Przed wysyłką wszystkie sprawdzałem i każda działała prawidłowo.
    nigdy Ci sie nic nie zepsuło?
    sprzedałeś to teraz zajmij sie naprawą gwarancyjną

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-01-13 15:42:15
    Od: r...@w...pl

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    > nigdy Ci sie nic nie zepsuło?
    > sprzedałeś to teraz zajmij sie naprawą gwarancyjną
    >
    > Pozdrawiam

    A może urządzenie padło z winy użytkownika w wyniku
    nieodpowiedniego wykorzystania? jak mam to sprawdzić przecież nie
    prowadzę specjalistycznego serwisu? Wiem że osoby prowadzące
    działalność mają taki obowiązek ale czy osoby fizyczne też?

  • 6. Data: 2007-01-13 15:44:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.01.2007 r...@w...pl <r...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > prowadzę specjalistycznego serwisu? Wiem że osoby prowadzące
    > działalność mają taki obowiązek ale czy osoby fizyczne też?

    Ale to już Twój problem jak to zrobisz. Chciałeś zarobić, no to musisz
    teraz sobie radzić. A przy okazji - zapłaciłeś oczywiście podatek dochodowy
    od tej sprzedaży? Bo jeśli nie, to jak gość się wkurzy, to będziesz miał
    problem.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2007-01-13 15:45:38
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    com...
    >A może urządzenie padło z winy użytkownika w wyniku
    >nieodpowiedniego wykorzystania? jak mam to sprawdzić przecież nie
    >prowadzę specjalistycznego serwisu?

    a Ty na to nie dostałeś od sprzedawcy gwarancji

    >Wiem że osoby prowadzące działalność mają taki obowiązek ale czy osoby
    fizyczne też?
    też, w dodatku sprzedaleś kilka sztuk co świadczy o tym , że przywiozłeś nie na
    handel
    teraz bądź mężczyzną i załatw reklamacje

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-01-13 15:52:16
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 13 Jan 2007 16:45:38 +0100, gasper napisał(a):

    > teraz bądź mężczyzną i załatw reklamacje

    A czemu niby mialby to robic? Podejrzewal, ze nic nie pisal o gwarancji w
    opisie aukcji, a od kiedy to osoba fizyczna sprzedajac komus przedmiot musi
    dodawac do niego serwis?

    --
    marcin

  • 9. Data: 2007-01-13 15:55:47
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    zly napisał(a):

    > A czemu niby mialby to robic? Podejrzewal, ze nic nie pisal o gwarancji w
    > opisie aukcji, a od kiedy to osoba fizyczna sprzedajac komus przedmiot musi
    > dodawac do niego serwis?

    O serwisie nic nie ma, ale pozostaje jeszcze art. 556 KC.

    --
    Filip.

  • 10. Data: 2007-01-13 16:06:26
    Od: r...@w...pl

    Filip Ozimek napisał(a):

    > O serwisie nic nie ma, ale pozostaje jeszcze art. 556 KC.
    >
    > --
    > Filip.

    Tak tylko że w momencie wysyłania rzecz nie posiadała WAD bo byłam
    przed wysyłką sprawdzana