  • 21. Data: 2010-04-20 19:09:13
    Temat: Re: Allegro - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    news:hqkogj$as5$1@news.onet.pl...
> [...]

    (cyk)

    > Generalnie ta opcja jest bardzo korzystna dla kupującego (wpłata od razu
    > trafia do sprzedawcy, nawet jeśli to jest sobota/niedziela, a liczba
    > operacji przy zakupie się zmniejsza) i myślę, że dla sprzedawcy również.

    (cyk)

    Chyba Cię pogięło człowieku. Wpłata trafia na konto Allegro, a nie do
    sprzedawcy i tu jest problem.

  • 22. Data: 2010-04-20 19:39:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 21:09, gerger pisze:
    > (cyk)

    Cyk cyk, skonfiguruj czytnik. Bo jak na razie śmieci straszne ślesz.
    http://www.grzegorz.net/oe/config.php

    > Chyba Ci? pogi?o cz?owieku.

    Yo man. Trzymaj poziom, bo plonkownica zaostrzona.

    > Wp?ata trafia na konto Allegro, a nie do
    > sprzedawcy i tu jest problem.

    Przed wprowadzeniem PzA wpłata trafiała zazwyczaj na konto w banku, a
    nie do sprzedawcy. Tylko, że wpłacenie na konto było upierdliwe, a do
    tego wpłata docierała do sprzedawcy dopiero czasami po kilku dniach.
    Teraz sprzedawca od razu wie, że wpłata doszła i że można spokojnie
    wysyłać towar. Całość jest więc do przodu dla obu stron.

    Ludzi boli to, że mają cynk, że kasa doszła, a nie mają fizycznie kasy
    na koncie, ale nie biorą pod uwagę tego, że wcześniej było tak samo,
    tylko cynku nie było wcześniej, a do tego wpłata dla kupującego była o
    wiele trudniejsza, więc mógł się zniechęcić (jak pisałem: od czasu
    wprowadzenia PzA ja kupuję więcej).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2010-04-20 19:51:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.04.2010 20:49, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Pytanie było: ,,A w którym momencie allegro jest monopolistą?? ''

    A pozniej bylo o handlu ogolem w sieci, i jak w tym zawiera sie Allegro ;)

    No ale nie wazne juz, problem sie rozwiazal.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2010-04-20 20:10:21
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 21:09:13 +0200, gerger napisał(a):

    > Chyba Cię pogięło człowieku. Wpłata trafia na konto Allegro, a nie do
    > sprzedawcy i tu jest problem.

    Ale w czym macie problem? Ebaya zamknęli? Wszyscy jojczą jakie Allegro
    niedobre, a na Ebayu hula wiatr. Pojawiłoby się więcej sprzedawców na
    Ebayu, to i Allegro spuściłoby z tonu, wiedząc, że konkurencja depcze po
    piętach.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 25. Data: 2010-04-20 20:23:01
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 20 Apr 2010 19:33:06 +0200,
    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> screamed:
    > Czego jeszcze mi bardzo brakuje, to łączenia zapłat za wiele zakupów w
    > jedną płatność. Jak to dorobią, to będzie odlotowe.

    Nie brakuje, bo jest.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 22:22:41 user up 12413 days, 10:17, 1 user, load average: 0.02, 0.95, 0.90 ]

    hypocrite, n.: A man who says he likes cats, but won't eat pussy.

  • 26. Data: 2010-04-20 20:23:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemysław Bernat pisze:
    > Ale w czym macie problem?

    W tym, że świat nie chce być tak prosty jak Ty to widzisz.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 27. Data: 2010-04-20 20:23:42
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 20 Apr 2010 21:09:13 +0200,
    gerger <g...@g...pl> screamed:

    > (cyk)
    >
    > Chyba Cie pogie?o cz?owieku. Wp?ata trafia na konto Allegro, a nie do
    > sprzedawcy i tu jest problem.

    Sprzedawcy niepotrafiący sobie odklikać tego przelewu na konto wymrą
    na Allegro śmiercią naturalną.

    BTW, ustaw MIME.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 22:23:03 user up 12413 days, 10:18, 1 user, load average: 0.02, 0.95, 0.90 ]

    Every suicide is a solution to a problem.

  • 28. Data: 2010-04-20 21:07:17
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    > W tym, że świat nie chce być tak prosty jak Ty to widzisz.
    >
    > Arek
    >

    > --
    > www.arnoldbuzdygan.com

    Hehe, dobrze Arek mówisz. Taki człek myśli, że wszystko jest proste i
    logiczne. A kolejnym powodem dla którego sprzedawcy nie chcą przymusowej
    opcji "Płace z Allegro" jest automatyczne podpadanie pod kasę fiskalną. Gdy
    wcześniej ludzie płacili bezpośrednio na konto, transakcje były jasne i
    klarowne. Można było korzystać ze zwolnienia typu "wszystkie wpłaty na
    konto". Teraz ludzie muszą kupować kasy fiskalne. Oto interpretacja US PzA:

    " Zgodnie z par.2 pkt 1 rozporządenia Ministra Finansów z dnia 28 marca
    2006r w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 51, poz. 375 ze
    zmianami), zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie
    czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia, jeżeli w
    przypadku sprzedaży towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub
    przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem paliw płynnych, gazowych oraz
    dostaw towarów wymienionych w par. 4 rozporządzenia, za które zapłata w
    całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku bezpośrednio na
    rachunek bankowy podatnika, pod warunkiem, że z ewidencji i dowodów
    dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnej
    dostawy dotyczyła zapłata. Z przedstawionych informacji i dokumentów
    nie jest możliwe zidentyfikowanie ponad wszelką wątpliwość jakich
    transakcji dotyczy przelew otrzymany z firmy PAYU S.A. W związku z tym
    do ewidencjonowania sprzedaży konieczna jest kasa rejestrująca."

    Tutaj tyczy się PAYU S.A. czyli płatności prawie identycznych, które były
    wcześniej na Allegro, lecz nie były PRZYMUSOWE. Teraz zmeinili nazwę na
    "Płacę z sraAllegro" i wymuszają na ludziach akceptacje ich regulaminu
    korzystając ze swojej uprzywilejowanej pozycji rynkowej.

    Ludzie coraz bardziej mają dość Allegro i ich zagrywek, które od prawie roku
    praktykują. Gdybym tylko miał odpowiedni kapitał na reklamę to znam ludzi z
    którymi można rozkręcić nowy serwis aukcyjny, w zasadzie byłaby to
    samowystarczalna ekipa. Potrzebny jest tylko kapitał, założenie spółki i
    działanie. Ktoś chętny?

  • 29. Data: 2010-04-20 21:47:42
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Artur M. Piwko pisze:

    > Sprzedawcy niepotrafiący sobie odklikać tego przelewu na konto wymrą
    > na Allegro śmiercią naturalną.

    A sprzedawcy korzystający z "Płatności Allegro" dopiero gdy ten serwis
    utraci płynność finansową, lub coś się w nim walnie.

  • 30. Data: 2010-04-21 04:42:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Poza tym, w zakresie platformy do własnej sprzedaży, to oni mają z 90%
    > pewnie albo więcej.

    http://www.idg.pl/news/350286/Na.czym.Polacy.stawiaj
    a.sklepy.internetowe.html

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...