  • 1. Data: 2005-11-21 21:14:05
    Temat: Allegro i intrum justitia
    Od: "news.tpi" <p...@p...fm>

    Witam

    Zalegałem z opłatą za prowizję allegro (22zł), przypomniałem sobie o tym
    dopiero kiedy przysłali list do mojego rodzinnego domu, rodzice go odebrali
    i mnie o tym poinformowali, wiec wpłaciłem, dostałem od allegro email z
    podziekowaniem za wpłate. Myślałem że już wszystko jest ok ale kilka dni
    później znowu rodzice dostali list, tym razem od firmy windykacyjnej "intrum
    justitia", z prośbą o uregulowanie opłaty, list był z datą wczesniejszą niż
    moja wpłata. Pomijająć moja opieszałość we wpłacie, czy allegro ma prawo
    udostępniać moje dane osobowe osobom trzecim? Regulamin który akceptowałem
    już pare lat temu nic nie mówił o opłatach wobec allegro, ani o
    udostępnianiu danych osobowych. Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, podałem
    dobrowolnie swoje prawdziwe dane osobowe(nieaktualne już), ale równie dobrze
    mogłem podać dane sąsiada, nie przysyłali wtedy listów aktywujących konto
    itp.... Tym bardziej dziwi mnie to że allegro zatrudnia inne firmy do
    windykacji długów, nie mając żadnej pewności czy dochodzi opłaty od
    właściwej osoby, ktokolwiek mógł podać moje dane, przecież nie dawałem im
    swojego dowodu osobistego.

    Wpłaciłem pieniądze na konto allegro ale czy ja miałem wobec nich
    jakiekolwiek zobowiązanie? Nie podpisywałem z nimi żadnej umowy, czy
    kliknięcie na stronie w odpowiedni przycisk, jest wystarczającym
    zobowiązaniem w świetle prawa aby oni mogli dochodzić odemnie jakiejkolwiek
    zapłaty, szczególnie przez firmy trzecie? Moim zdaniem takie zachowanie ze
    strony allegro jest niedopuszczalne i zapłata za usługe allegro w świetle
    prawa jest dobrowolna(nie kwestionuje tutaj zobowizania z allegro w kwestii
    moralnej), jesli ktoś im nie zapłaci to mogą usunąć jego konto i na tym
    koniec.

    Pozdrawiam i czekam na wasze opinie.

  • 2. Data: 2005-11-21 21:46:45
    Temat: Re: Allegro i intrum justitia
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > strony allegro jest niedopuszczalne i zapłata za usługe allegro w świetle
    > prawa jest dobrowolna

    hehe, dobre... :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-11-21 21:51:50
    Od: "news.tpi" <p...@p...fm>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > hehe, dobre... :>

    Nie kwestionuje tego w świetle moralnym, bo oczywiscie za wykonaną usługę
    trzeba zapłacić. Ale w jaki sposób jestem do tego zobowiązany i skąd allegro
    wie że ja to na pewno ja? (dlatego uwżam że straszenie firmą windykacyjną
    jest niedopuszczalne)

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-11-21 22:03:11
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "news.tpi" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    kwestii
    > moralnej), jesli ktoś im nie zapłaci to mogą usunąć jego konto i na tym

    Pisałam do Generalnego Inspektora Danych Osobowych w sprawie udostępnienia
    danych dla firmy windykacyjnej i odpisał, że jest to zgodne z prawem. Tyle
    tylko, że ja nikomu nic nie zalegałam tylko bałagan u operatora NOM
    spowodował tą sytuację.

  • 5. Data: 2005-11-21 22:11:41
    Od: "Michał Pysz" <p...@w...pl>

    > Pozdrawiam i czekam na wasze opinie.

    Tak lekko poza tematem, choc wspomnialeś o tym w pytaniu:
    Regulamin w nowym brzmieniu akceptujesz przy każdym logowaniu :-)

    mm.

  • 6. Data: 2005-11-21 22:12:34
    Od: "news.tpi" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > danych dla firmy windykacyjnej i odpisał, że jest to zgodne z prawem. Tyle
    > tylko, że ja nikomu nic nie zalegałam tylko bałagan u operatora NOM

    Tylko że tutaj mamy do czynienia z umową pisemną podpisaną na dowód osobisty
    itp..
    Allegro natomiast nie podpisuje żadnej umowy, ani nie ma pewności co do
    danych osobowych przez co mogą ucierpieć osoby postronne np. na które ktoś
    założył konto na allegro.

  • 7. Data: 2005-11-21 22:22:11
    Od: "news.tpi" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak lekko poza tematem, choc wspomnialeś o tym w pytaniu:
    > Regulamin w nowym brzmieniu akceptujesz przy każdym logowaniu :-)

    Racja dawno tam nie zaglądałem, jest też że nie dotyczy osób które
    rozwiązały umowe z allegro, co sugeruje że istnieje jakaś umowa, jaka jest
    podstawa prawna tej umowy? bo mi się wydaje że to fikcja, do zawarcia umowy
    potrzebna jest osoba fizyczna czy co tam, a zalogowanie do allegro to nie
    jest podpis elektroniczny.

  • 8. Data: 2005-11-21 22:48:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news.tpi napisał(a):

    > podstawa prawna tej umowy? bo mi się wydaje że to fikcja, do zawarcia umowy
    > potrzebna jest osoba fizyczna czy co tam, a zalogowanie do allegro to nie
    > jest podpis elektroniczny.

    Czyli ustaliliśmy, że wydaje Ci się, że masz rację. Dla ułatwienia,
    umowę w formie pisemnej TRZEBA zawrzeć tylko w prawem określonych
    przypadkach. MOże być umowa ustna, zawarta przez kiwnięcie głową czy
    wskazanie palcem. I wszystkie są ważne.

    M.

  • 9. Data: 2005-11-21 23:16:28
    Od: maho <m...@p...net>

    news.tpi napisał(a):
> [...]
    > danych osobowych przez co mogą ucierpieć osoby postronne np. na które ktoś

    Jeżeli z tego allegro korzystałeś przez jakiś czas, to Allegro podawało
    twój adres twoim kontrahentom. Gdyby z adresem było coś nie tak, mieliby
    sygnał. Skoro nie mieli, IMHO spokojnie mogli założyć że adres jest ok.

    pozdrav

    maHo

  • 10. Data: 2005-11-21 23:22:43
    Od: "news.tpi" <p...@p...fm>

> [...]
    > MOże być umowa ustna, zawarta przez kiwnięcie głową czy wskazanie palcem.

    Ja dalej się nie zgadzam, umowa jest to zgodne oświadczenie woli dwóch lub
    więcej stron, nie można zawrzeć prawomocnej umowy rejestrując się w allegro
    ponieważ tożsamość drugiej strony nie jest określona, moge wpisać do
    formularza cokolwiek. np Twoje dane i w ten sposób allegro zawarło umowe z
    Tobą. Z tego co wiem kodeks cywilny nie mówi nic na temat zawierania umowy
    nie pisemnej bez obecności obu stron, nie licząc podpisu elektronicznego.
    Może się myle i jestem uparty:) na pewno wszystkie wątpliwości rozwiązałaby
    podstawa prawna.

    Pozdrawiam!