    From: "news.tpi" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro i intrum justitia
    Date: Mon, 21 Nov 2005 22:14:05 +0100

    Witam

    Zalegałem z opłatą za prowizję allegro (22zł), przypomniałem sobie o tym
    dopiero kiedy przysłali list do mojego rodzinnego domu, rodzice go odebrali
    i mnie o tym poinformowali, wiec wpłaciłem, dostałem od allegro email z
    podziekowaniem za wpłate. Myślałem że już wszystko jest ok ale kilka dni
    później znowu rodzice dostali list, tym razem od firmy windykacyjnej "intrum
    justitia", z prośbą o uregulowanie opłaty, list był z datą wczesniejszą niż
    moja wpłata. Pomijająć moja opieszałość we wpłacie, czy allegro ma prawo
    udostępniać moje dane osobowe osobom trzecim? Regulamin który akceptowałem
    już pare lat temu nic nie mówił o opłatach wobec allegro, ani o
    udostępnianiu danych osobowych. Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, podałem
    dobrowolnie swoje prawdziwe dane osobowe(nieaktualne już), ale równie dobrze
    mogłem podać dane sąsiada, nie przysyłali wtedy listów aktywujących konto
    itp.... Tym bardziej dziwi mnie to że allegro zatrudnia inne firmy do
    windykacji długów, nie mając żadnej pewności czy dochodzi opłaty od
    właściwej osoby, ktokolwiek mógł podać moje dane, przecież nie dawałem im
    swojego dowodu osobistego.

    Wpłaciłem pieniądze na konto allegro ale czy ja miałem wobec nich
    jakiekolwiek zobowiązanie? Nie podpisywałem z nimi żadnej umowy, czy
    kliknięcie na stronie w odpowiedni przycisk, jest wystarczającym
    zobowiązaniem w świetle prawa aby oni mogli dochodzić odemnie jakiejkolwiek
    zapłaty, szczególnie przez firmy trzecie? Moim zdaniem takie zachowanie ze
    strony allegro jest niedopuszczalne i zapłata za usługe allegro w świetle
    prawa jest dobrowolna(nie kwestionuje tutaj zobowizania z allegro w kwestii
    moralnej), jesli ktoś im nie zapłaci to mogą usunąć jego konto i na tym
    koniec.

    Pozdrawiam i czekam na wasze opinie.