  • 11. Data: 2005-09-09 14:56:50
    Temat: Re: Allegro a poczta polska...
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Papik napisał(a):

    > Jak sie zachowac w przypadku:
    > Sprzedalem przedmiot na allegro, wyslalem za potwierdzeniem nadania (mam
    > swistek), przedmiot nie dotarl do kupujacego.
    > Kwota ponizej 100zl. Kto ponosi koszty zaginiecia przesylki i jak nalezy sie
    > w swietle prawa zachowac wobec kupujacego ? PP ponosi jedynie 10x kwoty
    > nadania (czyli 45zl (to zbyt malo!).

    Bylo o tym wiele razy. Zobacz w archiwum, bo nudno tak ciagle pisac o
    tym samym. Zalezy to od roznych czynnikow.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-09-09 14:57:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Papik napisał(a):

    > no wlasnie to byl list polecony :D
    > Jest jeszcze jeden problem.. Przy pisaniu kwitka walnalem sie w nazwie
    > ulicy. Adres na liscie jest 100% prawidlowy. Jest takze moj adres zwrotny :)

    Odszkodowanie w przypadku listu poleconego to jest 30x wartosc nadania
    (jakies 3zl wg poczty). Czylo odzyskasz ok. 110zl

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-09-09 15:00:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Filip Ozimek napisał(a):

    > To ja mam pytanie: jak ustalić miejsce spełnienia świadczenia w
    > przypadku aukcji internetowych? (art. 544).

    Miejsce nadania paczki.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 14. Data: 2005-09-09 16:12:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mithos napisał(a):
    > Miejsce nadania paczki.

    A dlaczego nie miejsce zamieszkania kupującego skoro z samej treści
    umowy zazwyczaj wynika że nie jest to czysta umowa sprzedaży, ale jej
    nierozłączną częścią jest przesłanie rzeczy? Żaden przepis kodeksu
    cywilnego nie nakazuje zawsze uznawać za miejsce spełnienia świadczenia
    sprzedawcy miejsca jego zamieszkania . Nie powiesz chyba że w przypadku
    sklepu internetowego miejscem spełnienia świadczenia jest siedziba
    sklepu? Więc skąd ewentualne zróżnicowanie?

    KG

  • 15. Data: 2005-09-09 22:11:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Odszkodowanie w przypadku listu poleconego to jest 30x wartosc nadania
    > (jakies 3zl wg poczty). Czylo odzyskasz ok. 110zl

    Odszkodowanie wynosi maksymalnie 110zł + znaczki i jest niezależne od
    poniesionej opłaty.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz