  • 81. Data: 2011-09-19 08:13:26
    Temat: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2011, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > zgadza się.
    > To zdecydowanie wina allegro, że na to pozwala.

    ???
    Skoro pozwala na "koszty wysyłki", to gdzie tu "wina"?
    Co najwyżej (i co najmniej :P) można mieć zastrzeżenie do definicji
    owych kosztów, z czym się zgadzam.
    Oraz łatwym wglądem klienta w nie, bo jak allegro się rozlicza
    ze sprzedawcami to w końcu ich sprawa.

    > A wystarczyło by:
    > - option button - "dodatkowa opłata za dostawę każdej kolejnej sztuki"

    Przecież jest.
    Problem stanowi właśnie *opcjonalność* tej informacji, najwyraźniej
    nie wszyscy sprzedający umieją tabelkę wypełnić ;) (sugestia: nie
    chcą umieć) oraz brak zarówno:
    - pozycji "dopłata do sztuki" oraz "limit w wysyłce" w tabeli z listą,
    przy czym tu jest spory problem z dużą liczbą opcji (zwykły/polecony,
    zwykły/priorytet, paczka, kurier a czasem trzech kurierów do wyboru)
    - sortowania dla zadanej liczby sztuk w wersjach "najtańsza wysyłka"
    "najtańsza przesyłka polecona" (i problem jw. :))

    > - no i oczywiście możliwość wysortowania *z* lub *bez*

    IMO mało użyteczne.
    Już tłumaczę: owszem, jak ktoś wystawia towar "0,99zł + 3 zł od
    kolejnej sztuki, to wiele tłumaczyć nie trzeba.
    Ale *są* przypadki typu "22zł + 0,50zł od sztuki", które wydają
    się być uzasadnione.
    Wycięcie w pień wszystkich ofert z dopłatami wcale nie jest tym,
    co urządza kupującego.
    Kupującego urządza tylko i wyłącznie przegląd dla jego konkretnego
    przypadku: "chcę kupić 6 sztuk". I oferty "7 zł plus 3 zł od sztuki",
    "9 zł od sztuki" i "8 zł plus 1 zł od sztuki" wcale nie muszą
    wyglądać porównywalnie, bo pytanie który ze sprzedających ma limit
    "5 sztuk w przesyłce" jest krytyczne - zgodnie z prawami Murphyego
    pewnie ten z "10 zł plus nic dopłaty" :P

    O kwestii łączenia sprzedaży z różnych aukcji już nie wspomnę, bo
    to za trudne dla automatu :), ale jakiś wskażnik na liście przedmiotów
    by się przydał.

    pzdr, Gotfryd

  • 82. Data: 2011-09-19 08:22:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2011, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > protestuje!
    > Aukcja powinna być tak opisana, aby takie podstawowe kwestie jak wysyłka
    > jedna paczką wielu przedmiotów nawet z wielu aukcji była opisana dokładnie
    > w aukcji i nie wymagałą dodatkowego dopytywania!

    Z tym się zgodzę - włącznie z oczekiwaniem, że pozycja ze stosownym
    znaczkiem mogłaby być również na liście towarów (a nie wymagała zaglądania
    do aukcji).

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2011-09-19 12:38:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-19 08:55:05 +0200, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> said:

    > Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > koszt czasu pracownika

    Nienienie!
    Mowa jest o płaceniu prowizji firmie Allegro za to, że sprzedający
    wysyła sprzedany towar.
    Co uważam za oczywistą bzdurę, by bue używać prawidłowego określenia.

    > potrzebny na zapakowanie to nie jest przeciez koszt
    > przesyłki.

    Opłata pocztowa (czy kurierska) to nie koszt wysyłki.

    > Jasne, ze wybierajac zdalny sposób
    > sprzedazy, beda sie pojawiały u tego sprzedawcy inny koszty niz w sklepie
    > stacjonarnym.

    Co więcej - jeszcze nie ma przymusu zakładania firmy do okazjonalnej
    sprzedaży, a przy tej tak samo jest cena towaru i koszt wysyłki.
    I wciąż nic Allegro do tewgo kosztu (w kwestii pobierania prowizji za
    pomoc w sprzedaży).

    --
    Bydlę

  • 84. Data: 2011-09-19 12:41:36
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-19 08:55:08 +0200, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> said:

> [...]
    > jedna paczką wielu przedmiotów nawet z wielu aukcji była opisana dokładnie
    > w aukcji i nie wymagałą dodatkowego dopytywania!

    Raczej nie.
    Tzn. byłoby fajnie, ale gdy wystawiłem stare radio, 3 różne książki,
    dwa magazynki, jeden fast loader, 60 ampułek i klawiaturę, nie będę
    robił opisu uwzględniającego wszystkie możliwe kombinacje wysłania tych
    przedmiotów.
    Serio...

    Natomiast JEŚLI ktoś kupi kilka rzeczy, to się dogadamy i kupujący
    zapłaci za towar i wysyłkę. Co do grosza.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 85. Data: 2011-09-19 15:29:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Otóż - to w ogóle nie ma znaczenia, bo Allegro zajmuje się czymś innym,
    > więc prowizji za dostarczenie brać nie może,

    Nie ma kategorii "uslugi" ?

  • 86. Data: 2011-09-19 16:23:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-19 17:29:57 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Nie ma kategorii "uslugi" ?

    Allegro przyjeżdża do ciebie, bierze towar, biegnie do sklepu po papier
    i sznurek, pakuje, adresuje, wysyła, przybiega z awizo w zębach by ci
    je oddać?

    Może odstaw to, czego zażyłeś?

    --
    Bydlę

  • 87. Data: 2011-09-20 12:58:09
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Budzik

    > koszt czasu pracownika potrzebny na zapakowanie to nie jest przeciez
    > koszt przesyłki.
    > To normalny koszt obsługi klienta. Jasne, ze wybierajac zdalny sposób
    > sprzedazy, beda sie pojawiały u tego sprzedawcy inny koszty niz w
    > sklepie stacjonarnym.

    Bo? Bo Ty tak powiedziałeś? Koszt wysyłki to, jak sama nazwa wskazuje,
    koszt dostarczenia klientowi towaru. Dostarczenie towaru polega na
    zakupie opakowania, zapakowaniu go i wysłaniu. A nie tylko na tym
    ostatnim.

  • 88. Data: 2011-09-20 13:00:00
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Budzik

    > dlaczego tak uwazasz?
    > Ja sądze, ze to jednak są koszty prowadzenia DG. A ze akurat *takiej* DG
    > to i *takie* koszty.

    Pomyśl. To są koszty związane li tylko z wysyłką. Jeśli klient odbierze
    sobie towar osobiście, to tych kosztów nie ma. Więc są to koszty wysyłki.
    Oczywiście firma może sobie wliczyć koszty wysyłki (nawet całe) w koszt
    produktu i wysyłać "za darmo". Ale może tez zrobić na odwrót. Kwestia
    polityki i strategii marketingowej.

  • 89. Data: 2011-09-20 14:55:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Allegro przyjeżdża do ciebie, bierze towar, biegnie do sklepu po papier i
    > sznurek, pakuje, adresuje, wysyła, przybiega z awizo w zębach by ci je
    > oddać?

    Znowu te pierdoły ? Allegro zajmuje się pośrednictwem z czego ma prowizję od
    sprzedaży towarów i usług.

    > Może odstaw to, czego zażyłeś?

    Czemu sam tego nie zrobisz ?

  • 90. Data: 2011-09-20 20:55:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przecież jest.

    hmm, jak widac dawno na allegro nie kupowałem... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle