eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów › Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 19 Sep 2011 10:13:26 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów

    On Mon, 19 Sep 2011, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > zgadza się.
    > To zdecydowanie wina allegro, że na to pozwala.

    ???
    Skoro pozwala na "koszty wysyłki", to gdzie tu "wina"?
    Co najwyżej (i co najmniej :P) można mieć zastrzeżenie do definicji
    owych kosztów, z czym się zgadzam.
    Oraz łatwym wglądem klienta w nie, bo jak allegro się rozlicza
    ze sprzedawcami to w końcu ich sprawa.

    > A wystarczyło by:
    > - option button - "dodatkowa opłata za dostawę każdej kolejnej sztuki"

    Przecież jest.
    Problem stanowi właśnie *opcjonalność* tej informacji, najwyraźniej
    nie wszyscy sprzedający umieją tabelkę wypełnić ;) (sugestia: nie
    chcą umieć) oraz brak zarówno:
    - pozycji "dopłata do sztuki" oraz "limit w wysyłce" w tabeli z listą,
    przy czym tu jest spory problem z dużą liczbą opcji (zwykły/polecony,
    zwykły/priorytet, paczka, kurier a czasem trzech kurierów do wyboru)
    - sortowania dla zadanej liczby sztuk w wersjach "najtańsza wysyłka"
    "najtańsza przesyłka polecona" (i problem jw. :))

    > - no i oczywiście możliwość wysortowania *z* lub *bez*

    IMO mało użyteczne.
    Już tłumaczę: owszem, jak ktoś wystawia towar "0,99zł + 3 zł od
    kolejnej sztuki, to wiele tłumaczyć nie trzeba.
    Ale *są* przypadki typu "22zł + 0,50zł od sztuki", które wydają
    się być uzasadnione.
    Wycięcie w pień wszystkich ofert z dopłatami wcale nie jest tym,
    co urządza kupującego.
    Kupującego urządza tylko i wyłącznie przegląd dla jego konkretnego
    przypadku: "chcę kupić 6 sztuk". I oferty "7 zł plus 3 zł od sztuki",
    "9 zł od sztuki" i "8 zł plus 1 zł od sztuki" wcale nie muszą
    wyglądać porównywalnie, bo pytanie który ze sprzedających ma limit
    "5 sztuk w przesyłce" jest krytyczne - zgodnie z prawami Murphyego
    pewnie ten z "10 zł plus nic dopłaty" :P

    O kwestii łączenia sprzedaży z różnych aukcji już nie wspomnę, bo
    to za trudne dla automatu :), ale jakiś wskażnik na liście przedmiotów
    by się przydał.

    pzdr, Gotfryd