  • 1. Data: 2002-04-19 12:21:31
    Temat: Alimenty - pytanie
    Od: LFC <l...@m...com.pl>

    Znajoma jest po rozwodzie i ma zasądzone alimenty na dziecko, których jej
    były mąż nie płaci, tłumacząc, że nie zarabia tyle. Zwróciła się zatem do
    ZUS ( jeżeli dobrze zrozumiałem), ale otrzymała odpowiedź, że nic nie
    dostanie, bo pracuje i jakoś się utrzymuje.
    Jak to wygląda od strony prawnej - Czy instytucja, która świadczy z
    funduszu alimentacyjnego może tak "olać" wyrok sądowy?

    LFC

  • 2. Data: 2002-04-19 14:04:16
    Temat: Re: Alimenty - pytanie
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik LFC <l...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:d...@m...mpwikzdw.com.pl...
> [...]
    > Jak to wygląda od strony prawnej - Czy instytucja, która świadczy z
    > funduszu alimentacyjnego może tak "olać" wyrok sądowy?

    Istnieją pewne kryteria, które decydują o tym czy otrzyma się alimenty z
    Funduszu alimentacyjnego czy nie (i zostaną one w najbliższej przyszłości
    zaostrzone). NIe każdy uprawniony do alimentów może od razu dostawać je z
    FA.
    Zastanawia mnie jednak odpowiedź, jakiej udzielił ZUS, jeśli oczywiście to
    faktyczna odpowiedź, a nie ogólne odczucie bohaterki.

    pozdrawiam

    Monika

  • 3. Data: 2002-04-19 16:00:11
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik LFC <l...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:d...@m...mpwikzdw.com.pl...

    osobę uzyskany w poprzednim roku kalendarzowym nie przekraczał kwoty
    odpowiadającej 60% przeciętnego wynagrodzenia.
    2001r. i pomniejszony o podatek dochodowy, skadkę na ubezp. emeryt.
    rentowe., chorobowe oraz kw.ewentualnych alimentów ,podzielony przez liczbę
    osób w rodzinie .
    otrzyma alimentów od państwa .
    Sandra

  • 4. Data: 2002-04-24 11:08:43
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak to wygląda od strony prawnej - Czy instytucja, która świadczy z
    > funduszu alimentacyjnego może tak "olać" wyrok sądowy?

    Jeżeli mąż tej pani w ogóle jest gdzieś zatrudniony najlepiej przekazac sprawę
    bezpośrednio do komornika.

  • 5. Data: 2002-04-24 12:06:16
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

    ______________ Sandra
    Sandi Jagoda ICQ#: 153642378 Current ICQ status: + More ways to contact me i
    See more about me:

    > Jeżeli mąż tej pani w ogóle jest gdzieś zatrudniony najlepiej przekazac
    sprawę
    > bezpośrednio do komornika.
    >
    > --
    to nie kwestia olania a zmiany ustawy dot. funduszu alimentacyjnego ,która
    mówi ,że nie każda osoba teraz dostanie pieniążki ... Panowie pewnie sie
    cieszą . ot i ktos wpadł na pomysł ... Mniej będzie dłużników ...
    Sandra ...