  • 11. Data: 2005-07-02 16:18:45
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Aska" <n...@p...pl>

    Szkoda -życie jest piękne,skąd w Tobie tyle nienawiści? Prawdą jest, że do
    niektórych spraw potrzeba dwojga
    Słowo zrobić,spłodzić w tym znaczeniu jest obrzydliwe,niezależnie od tego
    kto je wypowiedział -kobieta czy mężczyzna.
    Stało się i już.Nie ma co płakać i użalać się nad sobą-dziecko jest i trzeba
    mu zapewnić godne życie.
    Zawsze jestem po stronie dzieci. Mamusia i Tatuś chcieli to mają.
    Pozdrawiam Aśka

  • 12. Data: 2005-07-02 16:43:31
    Od: "lalala...." <a...@w...pl>

    > A czy prosiłem o dobre rady ? Pytałem z ciekawości o to, czego w

    przepraszam zle zabrzmialo

    m.

  • 13. Data: 2005-07-02 16:44:21
    Od: "lalala...." <a...@w...pl>

    > Wlasnie...niech kobieta pomysli zanim da sobie zrobic dziecko .......
    >
    > Gdyby glupota latala niektore panie robily by za jednostki lotnicze WP
    >
    > Pozdrawiam Maver

    A dlaczego to kobieta ma tylko myslec ?

    m.

  • 14. Data: 2005-07-02 18:47:49
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Szkoda -życie jest piękne,skąd w Tobie tyle nienawiści?

    Zadna nienawisc, pragmatyzm bym powiedzial i mysl wyrazona w stanowczy
    sposob.

    Prawdą jest, że do
    > niektórych spraw potrzeba dwojga
    > Słowo zrobić,spłodzić w tym znaczeniu jest obrzydliwe,niezależnie od tego
    > kto je wypowiedział -kobieta czy mężczyzna.

    Nie bardzo to stwierdzenie rozumiem...dlaczego niby slowo czy tez jego
    znaczenie jest obrzydliwe?? ?Wg mnie nie ma nic zlego w stwierdzeniu zrobil
    dziecko czy splodzil dziecko.

    Widze jednak problem i bardzo mnie drazni niedorzeczne stwierdzenie pokroju
    " nastepnym razem jak pomysl zanim splodzisz" bo jak zauwazylas do tego
    trzeba dwojga a publikowanie takich stwierdzen to uleganie stereotypowi
    faceta robiacego dziecko biednej, nierozumiejacej problemu rozmnarzania
    kobiecie. Mozemy ta droga dojsc do wniosku wrecz idiotycznego, ze kazde
    poczecie dziecka odbywa sie wbrew woli kobiety i wrecz przy jej sprzeciwie.

    No i wracajac do tematu postu. Facet powinien byc gotow do konfrontacji bo
    ta zdaje sie nadchodzic i nie wazne ile da dziecku teraz, pozniej ... skoro
    lozenie na dzieko jest zjawiskiem niezbednym i nie rozumiem dlaczego tylko
    mezczyzna ma partycypowac w kosztach utrzymania dziecka... podobno dazymy do
    rownego statusu kobiety i mezczyzny.

    Odpowiadaj pod postami , nie nad nimi.

    Pozdr. Maver

  • 15. Data: 2005-07-02 18:50:51
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > A dlaczego to kobieta ma tylko myslec ?

    A dlaczego ma myslec tylko mezczyzna ??

  • 16. Data: 2005-07-02 20:08:25
    Od: "Aska" <n...@p...pl>

> [...]
    >
    > Nie bardzo to stwierdzenie rozumiem...dlaczego niby slowo czy tez jego
    > znaczenie jest obrzydliwe?? ?Wg mnie nie ma nic zlego w stwierdzeniu

    Dziecko zostaje poczęte ,a nie zrobione.

> [...]
    > ta zdaje sie nadchodzic i nie wazne ile da dziecku teraz, pozniej ...
    > skoro lozenie na dzieko jest zjawiskiem niezbednym i nie rozumiem dlaczego

    Myślę, że nie przeczytałeś dokładnie postu- w kosztach utrzymania
    uczestniczy zarówno mamusia jak i tatuś po połowie
    i żadno z nich dziecku nie robi łaski. Nie popieram, gdy rozgrywki rodziców
    odbywają sie kosztem dziecka. A tak w ogóle o czym my dyskutujemy.Zawsze
    uważam , że lepiej jest dla wszystkich jeśli rodzice sami dojdą do
    porozumienia .

    > mezczyzna ma partycypowac w kosztach utrzymania dziecka... podobno dazymy
    > do rownego statusu kobiety i mezczyzny.

    A co byś zrobił gdyby Tobie przypadła rola wychowywania dziecka, bo i tak
    być może. Ostatnimi czasy jest to nie rzadki przypadek kiedy to ojcowie
    podają o alimenty nieodpowiedzialne mamusie?

    > Odpowiadaj pod postami , nie nad nimi.
    >
    > Pozdr. Maver

    Jak widzisz nie opowiadam się za żadną ze ston.
    Tato, jak sam powiada płaci i uczetniczy w życiu dziecka - chyle czoła przed
    taką postawą.

    Pozdrawiam Aśka

  • 17. Data: 2005-07-02 23:40:04
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Bart napisał(a):
    > Wiem, że wiele zalezy od indywidualnej intrpretacji sędziego i
    > że sąd może zasądzić nawet do 60% dochodów netto, ale raczej
    > interesuje mnie ten konkretny przypadek. Może jest ktoś w podbnej
    > sytuacji, lub orientuje się np z praktyki ile sąd mógłby mi 'przyłożyć'.

    Ze złej strony zaczynasz liczenie. Sąd bierze pod uwagę w pierwszej
    kolejności uzasadnione potrzeby dziecka w tym wieku i tym się w
    pierwszej kolejności kieruje. Ja bym obstawiał max 300-400 zł na tak
    małe dziecko, jeśli nie ma wydatków dodatkowych (jakieś leczenie,
    rehabilitacja itp.), ale oczywiście tego nie da się przewidzieć.
    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 18. Data: 2005-07-03 11:43:50
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziecko zostaje poczęte ,a nie zrobione.

    Poczac i zrobic to synonim. Zakres slowa "zrobic" w tej sytuacji nie budzi
    watpliwosci.

    > Myślę, że nie przeczytałeś dokładnie postu- w kosztach utrzymania
    > uczestniczy zarówno mamusia jak i tatuś po połowie
    > i żadno z nich dziecku nie robi łaski.

    Bart nie pisal nic o uczestniczeniu mamusi w kosztach no chyba, ze za koszty
    uwazasz prace przy dziecku...kto czyta ten czyta ...

    Nie popieram, gdy rozgrywki rodziców
    > odbywają sie kosztem dziecka.

    Ale niestety tak wlasnie zazwyczaj sie odbywa. Dzieje sie tak dlatego, ze
    osoba pod ktorej opiekja znajduje sie dziecko czestokroc rosci sobie prawo
    do stanowienia o losach dziecka... czy aby to sluszne ??

    Zawsze
    > uważam , że lepiej jest dla wszystkich jeśli rodzice sami dojdą do
    > porozumienia .

    Tak, ale niestety tak nie jest. A sady olewaja komisyjnie art 32
    konstytucji. Mozesz niewierzyc ale facet musi miec duzo lepsze argumenty niz
    kobieta.

    > A co byś zrobił gdyby Tobie przypadła rola wychowywania dziecka, bo i tak
    > być może.

    Wiesz ... Prze rok opiekowalem sie moja corka jak jej mamusia balowala
    odpalajac trojkaty w roznych konfiguracjach... zawalilem habilitacje przez
    to, ale corki nie obwiniam...mamusie tak. A po rozwodzie ... place grzecznie
    alimenty a jak ... sad zasadzil- trzeba. Przy kolejnej podwyzce Sedzina
    stwierdzila, ze : CYTUJE: "nie kupisz pan laleczki curce i butow na zime a
    mamie dasz pan za to pieniążki" ...odwagi jej nie wystasrczylo na
    umieszczenie tego w protokole. A teraz ...ta sama orlica Temidy wmamia mi,
    ze jestem bydlakiem bo nie chce powierzyc matce dziecka pelni wladzy ... 4
    lata sprawa sie toczy i nie ma silnego, zeby to skonczyc. Czlowiek uczy sie
    na bledach ... ja sie nauczylem.

    Ostatnimi czasy jest to nie rzadki przypadek kiedy to ojcowie > podają o
    alimenty nieodpowiedzialne mamusie?

    No tak ... 95 % mamus staje sie opiekunkami nawet wtedy gdy na ulicy pracuja
    albo wcale nie pracuja... to wszystko. Cale szczescie, ze zmienia sie
    pokolenie sedziow...

    > Jak widzisz nie opowiadam się za żadną ze ston.

    Mi tego nie udowadniaj...kazde sensowne zdanie popre...

    > Tato, jak sam powiada płaci i uczetniczy w życiu dziecka - chyle czoła
    > przed taką postawą.

    Tak. To postawa wlasciwa... ale czy ma prawo stanowic o losach dziecka ??
    Tego nie wiemy

    Pozdr. Maver

  • 19. Data: 2005-07-03 13:10:30
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > A czy prosiłem o dobre rady ?

    nie prosiłeś, ale ja też dam ci radę, nie wiem czy dobrą, bo nie znam
    dokładniesytuacji, ale z tego co napisałeś jasno wynika że matka traktuje
    cię jako źródło łatwej kasy (zresztą to żadne odkrycie, większość kobiet tak
    postępuje :O(, pyzatym, miał rację ktoś wyżej o tym że w sądzie będziesz
    miał dodatkowego przeciwnika w postaci sędziny, ale to nie wszystko, polskie
    prawo w tej kwestii też jest przeciw tobie (i weź tu bądź ojcem!)
    rada: może spróbuj odwrócić sytuacje? może postaraj się o to żeby twoje
    dziecko zamieszkało z tobą (obecność dziadków była by tu okolicznością
    sprzyjającą), i wtedy t byś się domagał alimentów od matki (choć pewnie z
    marnym skutkiem), albo ine rozwiazanie: dziecko może mieszkać na przemian,
    rok z ojcem i rok z matką, wtedy sprawy alimentów by odpadły,

    a tak na marginesie, skoro matka zarabia dobrze, stać ją będzie na drogiego
    adwokata i nie zdziwił bym się gdyby udało mu się wydusić od ciebie te 60%

  • 20. Data: 2005-07-03 13:22:16
    Od: "Aska" <n...@p...pl>

> [...]
    > ... 4 lata sprawa sie toczy i nie ma silnego, zeby to skonczyc. Czlowiek
    > uczy sie na bledach ... ja sie nauczylem.

    "Sąd to urząd" to ostateczność.
    Sądy nigdy nie uzdrowiły jeszcze rodziny,bo trudno dojść do porozumienia,
    gdy jedono drugiemu wytyka błędy
    i pragnie udowodnić swoje racje - bo tak jest, czy nie?
    Dlatego proponowałam - dojście do porozumienia między rodzicami, zdaje sobie
    sprawę,że nie zawsze jest to możliwe.
    Jedno jest pewne, że po sprawach sądowych konflikt tylko się bardziej
    zaostrza , bo to co sobie można wybaczyć w cztery oczy ,to w sądzie narasta
    do olbrzymiej rangi. Rodzice wychodząc ze sądu są ze sobą jeszcze większym
    konflikcie niż byli przed rozprawą. Dziecko za to płaci rachunki, bo rodzice
    nie umieją lub nie chcą się dogadać.

> [...]
    >>
    > No tak ... 95 % mamus staje sie opiekunkami nawet wtedy gdy na ulicy
    > pracuja albo wcale nie pracuja... to wszystko. Cale szczescie, ze zmienia

    W sądzie pracują ludzie-czy nowe pokolenie sędziów coś zmieni? Nie wiem ,
    natomiast wiem na poewno,że każdy kto wychodzi z sądu nie zawsze będzie
    usatysfakcjonowany wyrokiem - zawsze będzie to ocena subiektywna.
    A jeśli chodzi o statystykę "95%" myślę ,że obrażasz samotne matki, które
    ciężko pracują aby zapewnić godne życie swoim pociechom i wcale z tego
    powodu się nad sobą nie użalają-czyżby ich było tylko 5%?

    > Mi tego nie udowadniaj...kazde sensowne zdanie popre...

    > Tak. To postawa wlasciwa... ale czy ma prawo stanowic o losach dziecka ??
    > Tego nie wiemy

    Tak , niestety to byt kształtuje świadomość i stanowi o dalszych losach
    dziecka.
    Jeśli dziecko dostanie staranne wychowanie i wsparcie rodziców, to i relacje
    dziecko - rodzic będą zdrowe.
    Dorośnie i zrozumie ile Tobie zawdzięcza, a być może kiedyś odda Ci to z
    nawiązką .

    > Pozdr. Maver

    Sądzę, że potrafię Cię zrozumieć, regułę potwierdzają wyjątki- więc walcz o
    dziecko.
    NIe patrz na wszystkie kobiety jednakowo- każdy człowiek jest inny- robisz
    sobie krzywdę tym wspólnym mianownikiem.

    Powodzenia Aśka