  • 1. Data: 2006-01-15 17:47:46
    Temat: Akwizycja - zwrot towaru
    Od: "MaciekP" <m...@p...onet.pl>

    Jest tak.
    Pewna Pani została odwiedzona przez akwizytorkę firmy Raypath (patrz
    http://raypath.pl/cennik.htm ) sprzedającą ,,czyściki ekologiczne,,. Pani
    została odpowiednio podkręcona przez akwizytorkę i po prezentacji
    zdecydowała się na zakup ratalny ww ,,czyścików,, za kwotę ok. 2.000 PLN
    .... Akwizytorka spisała i zabrałą umowę dla banku (w jednym egzemplarzu)
    wzięła dane osobowe i podpis ww Pani. Zostawiła ,,czyściki,, i na koniec
    zaleciła aby przed użyciem je uprać. Pani ciągle jeszcze podkręcona wzięła
    sie do prania ,,czyścików i czyszczenia wszystkiego co miała w domu. Po 2
    dniach stwiedziła, że czyściki nie są takie rewelaycjne jak twierdziła i
    prezentowała akwizytorka. Zadzwoniła w sprawie zwrotu towaru - akwizytorka
    odpowiedziała, że używanego towaru nie może przyjąć z powrotem a podstawą
    reklamacji nie moga być subiektywne odczucia kupującego co do skuteczności
    czyszczenia ,,czyścików,,. Czy można to jakoś odkręcić? W tej chwili mijają
    4 dni i owa nieszczęsna Pani czeka na umowę z banku i informację o ratach.
    Czy w tym przypadku mają zastosowanie przepisy o rękojmi , może zwrocie
    towaru zakupionego poza siedzibą firmy?
    Czy podstawą zwrotu może być nie spełnienie oczekiwań co do skuteczności
    działania ,,czyścików,,?
    Co z podpisem umowy kredytowej złożonym nie w obecności pracownika banku?
    Czy podpisując umowę owa Pani nie powinna otrzymać drugiego egzemplarza tej
    umowy?

    Uprzedzając pytanie - owa ,,Pani,, to nie jest moja żona ;-)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2006-01-15 17:52:10
    Temat: Re: Akwizycja - zwrot towaru
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    ma 10 dni na odstapienie od umowy o czym winna zostac poinformowana przez
    sprzedawce

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-01-15 18:12:09
    Od: "MaciekP" <m...@p...onet.pl>

    Nawet w przypadku gdy uzyła tych ,,czyścików,,?
    Maciek

  • 4. Data: 2006-01-15 18:30:12
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    MaciekP spytał:
    > Nawet w przypadku gdy uzyła tych ,,czyścików,,?
    > Maciek
    > [i potem znowu]
    > Nawet w przypadku gdy uzyła tych ,,czyścików,,?
    > Maciek

    Tak.

    Tak. ;)

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 5. Data: 2006-01-15 18:36:08
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Tak.

    Takie jest ryzyko wpisane w akwizycje. Jezeli ktos planuje wciskac ludziom w
    domach cos i podpisywac umowy "na pniu", to musi sie liczyc z ochrona praw
    konsumenta i pozostawieniem konsumentowi prawa do zastanowienia - w tym
    wypadku nawet po przetestowaniu towaru.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-01-15 18:47:01
    Od: "MaciekP" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsumenta i pozostawieniem konsumentowi prawa do zastanowienia - w tym

    Hmm - Panowie, a może jakaś podstawa prawna?
    Będę wdzięczny - i Pani tez ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2006-01-15 19:08:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MaciekP napisał(a):
    > Hmm - Panowie, a może jakaś podstawa prawna?
    > Będę wdzięczny - i Pani tez ;-)

    Art.2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów i art.12 ustawy o
    kredycie konsumenckim. Tylko niech o odstąpieniu od umowy sprzedaży
    czyścików poinformuje o tym bank, podając podstawę odstąpienia - tak
    żeby nie przyszło mu do głowy naliczać opłat. A najlepiej niech odstąpi
    od obu umów na podstawie art.2 ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów. Niech też napisze do banku, że nie dostała swojego
    egzemplarza umowy kredytowej przy jej zawieraniu.

    KG

  • 8. Data: 2006-01-15 19:09:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "MaciekP" <m...@p...onet.pl> napisał:

    >Hmm - Panowie, a może jakaś podstawa prawna?
    >Będę wdzięczny - i Pani tez ;-)
    Ustaw o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    Po zmianie z dnia 19 września 2003 r. (Dz. U. Nr 188, poz. 1837) jest:
    Art. 2.1.1 Konsument, który zawarł umowę poza lokalem
    przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
    składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od
    zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
    oświadczenia przed jego upływem"
    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-01-15 19:25:50
    Od: "MaciekP" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od
    > zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie

    Dziękuje wszystkim za informacje

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 10. Data: 2006-01-16 00:08:37
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
    > składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od

    zgadza sie, ale nie moze zwrocic juz uzywanego towaru

    Jacek