  • 31. Data: 2007-01-02 00:03:22
    Temat: Re: Abonament TV i tuner cyfrowy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enc6i6$kld$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Bardziej pytałem o Ciebie
    Rozumiem. Ale bądź spokojny o mnie - daję dobie radę bez poważniejszych
    problemów.

    > - to Ty wskazujesz jako podstawę niepłacenia
    > stronę KRRiT
    Materiały KRRiT wskazałem jako element pomocniczy do interpretacji ustawy i
    przyczynek dla konkretnych zasosowań.
    Zawsze to lepsze niż amatorska, by nie rzec dyletancka, pseudointerpretacja
    prawa.

    Jotte

  • 32. Data: 2007-01-02 00:08:51
    Od: "zoom" <k...@c...pl>

    > A odpowiedz sobie z drugiej strony, co jest takiego w przepisach zeby
    > traktowac tuner TV do komputera jako telewizor?
    >
    > Nie nadinterpretuj istniejacych przepisow i wtedy nie bedzie takich
    > problemow...

    to ty nadinterpretujesz sugerujac, ze mowia one i dotycza
    telewizora - mowa jest o odbiorniuku telewizyjnym
    pytanie czy to moga byc bardzo rowniez urzadzenia inne od
    telewizora ... np. monitor lcd z tunerem czy komputer z tunerem itp.

  • 33. Data: 2007-01-02 00:20:47
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:
> [...]
    > Materiały KRRiT wskazałem jako element pomocniczy do interpretacji
    > ustawy i przyczynek dla konkretnych zasosowań.

    Czyli zgadzasz się ze mną, że chodzi tu o interpretację pojęć
    ustawowych. I że w razie wątpliwości rozstrzygnie sąd, a nie jakaś
    strona www, prawda?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 34. Data: 2007-01-02 16:29:38
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Narazie jesteś osłem.

    Nawzajem :-)
    A teraz śmigaj na pocztę/do banku płacić abo :-)

    > Żeby zostać posłem jeszcze musisz troche popracować.

    Lepiej jednak pozostać osłem.

    +inż.leva+

  • 35. Data: 2007-01-03 00:25:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Nawzajem :-)
    > A teraz śmigaj na pocztę/do banku płacić abo :-)

    Nie mam telewizora.

    > Lepiej jednak pozostać osłem.

    z twoją wiedzą i tak nie masz szans na nic więcej.

  • 36. Data: 2007-01-03 20:05:00
    Od: Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com>

    Rafal M wrote:
    > Witam,
    > Z informacji prasowych wynika, ze abonament TV oplaca sie, wtedy gdy
    > posiada sie telewizor, czy jesli kupie cyfrowy tuner USB (darmowe kanaly
    > przez SAT) to tez powinienem oplacac abonament?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Rafal

    reasumujac, trzeba placic czy nie? :)

  • 37. Data: 2007-01-03 20:32:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enc8gv$pe3$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Czyli zgadzasz się ze mną, że chodzi tu o interpretację pojęć
    > ustawowych.
    Truizm. Praktycznie zawsze chodzi o interpretację.

    > I że w razie wątpliwości rozstrzygnie sąd, a nie jakaś
    > strona www, prawda?
    Truizmy są nudne, szczczególnie niezręcznie używane.
    Opinia KRRiT stanowi istotną wskazówkę interpretacyjną w omawianej kwestii
    choćby z uwagi na rangę organu, który ją wydał. Osobiście z oczywistych
    przyczyn wolę zatem w interpretacji posiłkować się jej opinią niż np. Twoją.
    Nie ma przy tym znaczenia czy zapoznałem się z nią za pośrednictwem strony
    www, gazety czy innego publikatora.

    Jotte

  • 38. Data: 2007-01-03 22:49:30
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:

    > Opinia KRRiT stanowi istotną wskazówkę interpretacyjną w omawianej
    > kwestii choćby z uwagi na rangę organu, który ją wydał.
    > Osobiście

    Ale co ma do tego Twoje zdanie? W przypadku innych podatków również
    posługujesz się ,,interpretacjami organów'' różnych ,,rang'' czy
    ustawami? Jak już stwierdziłem, to nie Twoje zdanie (ani moje) się
    liczy, tylko sądu, w przypadku ew. sporu. Do tego czasu możesz uważać że
    nie trzeba w omawianej sytuacji nic płacić.

    > z oczywistych przyczyn wolę zatem w interpretacji posiłkować się jej
    opinią niż np. Twoją.

    Rozumiem, że uważasz karta z tunerem TV nie spełnia definicji odbiornika
    telewizyjnego z Ustawy, zatem wg. Ciebie nie trzeba za jej używanie
    płacić podatku. Dodatkowo podpierasz się w tej interpretacji publikacją
    na stronie KRRiT. Naprawdę ciekawi mnie bardzo, czy Twoja interpretacja
    się zmieni, jeżeli zmieni się również interpretacja KRRiT?

  • 39. Data: 2007-01-03 23:07:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enhbtu$hjd$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Ale co ma do tego Twoje zdanie? W przypadku innych podatków
    Abonament nie jest podatkiem. Przynajmniej co do definicji, ale o to
    mniejsza.

    > również
    > posługujesz się ,,interpretacjami organów'' różnych ,,rang'' czy
    > ustawami?
    Oczywiście, że posługuję się interpretacjami organów. Sąd (w tym Najwyższy)
    jest także organem. I Sejm. I Trybunał Konstytucyjny.
    Możesz, naturalnie, odrzucać czy kwestionować interpretacje "organów" i
    forsować swoje "pojmowanie" aktów prawnych tylko komu to jest potrzebne i
    jakie ma znaczenie?

    > Jak już stwierdziłem
    To akurat nie szkodzi.

    >, to nie Twoje zdanie (ani moje) się
    > liczy, tylko sądu, w przypadku ew. sporu.
    Nie jestem prorokiem, nie ośmieszam się przepowiadaniem wyroków i orzeczeń
    sądów.

    > Do tego czasu możesz uważać że
    > nie trzeba w omawianej sytuacji nic płacić.
    Potem też mogę.

    > opinią niż np. Twoją.
    > Rozumiem, że uważasz karta z tunerem TV nie spełnia definicji odbiornika
    > telewizyjnego z Ustawy
    To chyba nie może budzić nawet Twoich wątpliwości.

    > zatem wg. Ciebie nie trzeba za jej używanie
    > płacić podatku.
    Z całą pewnością.
    A skrót "wg" pisze się bez kropki na końcu bo skróty kończące się na tę samą
    literę co pełne słowo/zwrot nie maja na końcu kropki. Proszę się douczyć.

    > Dodatkowo podpierasz się w tej interpretacji publikacją
    > na stronie KRRiT
    Nie. Podaję jako materiał pomocniczy stanowisko KRRiT. Już to jasno
    napisałem, dziwne że muszę Ci to powtarzać. A może i nie dziwne...

    >. Naprawdę ciekawi mnie bardzo, czy Twoja interpretacja
    > się zmieni, jeżeli zmieni się również interpretacja KRRiT?
    To jakaś niezdrowa ciekawość.
    Ale uporządkujmy tę dysputę - podaj od siebie jakieś źródła, interpretacje,
    cokolwiek. Chciałbym sprawdzić, czy masz jakąś wiedzę w omawianym temacie i
    tym samym czy jest sens z Tobą dyskutować.

    Jotte

  • 40. Data: 2007-01-04 00:56:12
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:enhbtu$hjd$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Abonament nie jest podatkiem. Przynajmniej co do definicji, ale o to
    > mniejsza.

    A zatem co robisz w przypadku innych danin publicznych?

    > Oczywiście, że posługuję się interpretacjami organów. Sąd (w tym
    > Najwyższy) jest także organem. I Sejm. I Trybunał Konstytucyjny.

    Dlaczego tendencyjnie wymieniasz tylko te organy, które są źródłem
    obowiązującego w Polsce prawa lub jego wiążących interpretacji?

    > Możesz, naturalnie, odrzucać czy kwestionować interpretacje "organów"
    > i forsować swoje "pojmowanie" aktów prawnych tylko komu to jest
    > potrzebne i jakie ma znaczenie?

    Odrzucam jawnie sprzeczną z obowiązującymi

    > Nie jestem prorokiem, nie ośmieszam się przepowiadaniem wyroków i
    > orzeczeń sądów.

    Ani ja.

    > Potem też mogę.

    Jak sąd wyda wyrok/orzeczenie że w omawianej sytuacji płacić trzeba - to
    owszem, możesz uważać że nie trzeba, ale jednak zapłacisz jeżeli chcesz
    postępować zgodnie z prawem.

    > To chyba nie może budzić nawet Twoich wątpliwości.

    O tym niżej.

    > Z całą pewnością. A skrót "wg" pisze się bez kropki na końcu bo
    > skróty kończące się na tę samą literę co pełne słowo/zwrot nie maja
    > na końcu kropki. Proszę się douczyć.

    No tak, masz rację.

> [...]
    > siebie jakieś źródła, interpretacje, cokolwiek. Chciałbym sprawdzić,
    > czy masz jakąś wiedzę w omawianym temacie i tym samym czy jest sens z

    Przeczytaj wyrok TK o sygn. K 2/03. Dotyczy poprzedniej wersji ustawy,
    ale znajdziesz tam uzasadnienie, dlaczego abonament RTV jest ,,innną
    daniną publiczną'' w rozumieniu art. 217 Konstytucji, oraz dlaczego
    ,,wszystkie elementy konstrukcji, które przesądzają o ciężarze
    materialnym tej daniny, to materia zastrzeżona wyłącznie dla ustawy''.
    Jak łatwo stwierdzić, to co jest odbiornikiem a co nim nie jest
    przesądza o ciężarze materialnym abonamentu RTV (art. 2. par. 1. ustawy
    o opłatach abonamentowych: ,,Za używanie odbiorników radiofonicznych
    oraz telewizyjnych pobiera się opłaty abonamentowe''). Jak napisałem
    wcześniej, jedynie w ustawie można doszukiwać się definicji odbiornika.
    Mamy zatem par. 7.: ,,Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym, w
    rozumieniu przepisów niniejszej ustawy, jest urządzenie techniczne
    dostosowane do odbioru programu''. Problem może nastąpić teraz z
    definicją urządzenia technicznego lub programu. Jeżeli chodzi o program,
    to nie ma jego definicji w ustawie o opłatach abonamentowych, należy
    zatem (moim zdaniem) posłużyć się definicją z art 4. ustawy o radiofonii
    i telewizji: ,,programem jest uporządkowany zestaw audycji radiowych lub
    telewizyjnych, reklam i innych przekazów, regularnie rozpowszechniany,
    pochodzący od jednego nadawcy''. W przypadku urządzenia technicznego
    pozostaje wykładnia językowa (tu niestety jest problem, SJP mi nie chce
    pomóc: 'urządzenie' odnosi do 'mechanizmu', 'mechanizm' do 'części
    maszyny lub przyrządu', 'maszyna' to 'urządzenie zawierające mechanizm'
    a przyrząd to (sic!) 'urządzenie techniczne'). Trochę lepiej jest w
    Małym Słowniku Języka Polskiego (PWN, Warszawa 1993), który akurat mam
    pod ręką -- tam urządzenie to m.in. 'zespół elementów' służący do
    'wykonania określonych czynności'. Zatem podsumowując, abonament należy
    płacić za ,,używanie urządzenia technicznego dostosowanego do odbioru
    uporządkowanego zestawu audycji (...)''. Jednocześnie z ustawowej
    definicji odbiornika nie są wyłączone urządzenia, których podstawowym
    przeznaczeniem nie jest odbiór programu, ani też par. 1. nie wskazuje,
    że urządzenie za które należy płacić musi być w stanie umożliwiającym
    natychmiastowy odbiór - wystarczy tego urządzenia używać.

    Proszę wykaż, że za używanie (lub posiadanie w stanie umożliwiającym
    natychmiastowy odbiór programu) komputera z tunerem TV nie należy płacić.