  • Data: 2006-12-29 22:38:44
    Temat: Re: Abonament RTV i kontrole po 1.01.2007r.
    Od: "maciej j." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    a ja Wam doloże ciekawostke do tej dyskusji.
    Spedziłem ostatnio sporo czasu w UK. I tam to wyglada tak, a w łasciwie znam
    kilka historii:
    1. kumpel kupił kino domowe w sklepie wysyłkowym wiec firma miała jego
    adres. zgodnie z jakimis wew. rozporzadzeniami przekazała jego dane do "TV
    license" a oni wysłali mu list. "poniewaz w tym a tym dniu dokonał Pan
    zakupu tv equipment i mamy prawo przypuszczac ze posiada Pan odbiornik tv
    wzywa sie obywatela do uiszczenia oplaty za abonament rtv/tv" kumpel
    zadzwonil i powiedział ze slucha tylko muzyki i nie ma telewizora to dali
    mu spokuj. Czy to prawda czy nie nie ma znaczenia. Chodzi o to jak to działa
    i ze najadl sie strachu ze bedzie musiał placic 120Ł rocznie.
    2. Wprowadziliśmy sie do domu w którym nikt nie miał tv. kumpela w pokoju
    obok po jakims czasie zakupila sobie takowy i po 2 tyg przyszlo wezwanie do
    oplat. wszyscy skonsternowani jak oni to wybadali...... no i dowiedzielismy
    sie od sasiadow zza plota irlandczykow ze niedawno widzieli auto z antena na
    dachu, ktore włąsnie sluzy do wyszukiwania odpowiednich fal dzieki ktorym
    wiedza kto gdzie ma tv i czy placi.
    3. Wprowadzilismy sie do domu wynajmowanego od agencji nieruchomosci i
    gdzies po 1 mies pukanie do drzwi. patrze przez odko gosc podobny zupelnie
    do nikogo ale otworzylem. przedstawil sie ze on jest z tv license i ze ma
    prawo i obowiazek sprawdzic czy w tym domu jest tv ( bo samo posiadanie
    odbiornika obliguje mieszkan cow do oplacania "skladaek członkowskich" a
    zakonczyl tym ze jesli go nie w puszcze to on niedlugo moze jutro ale
    napewno pojawi sie z policjantem i beda mieli prawo przeszukac dom. jelsi
    znjada sprawne telewizor to kara moze byc do 1 000Ł. znajomi z ktorymi
    mieszkalem ogladali tv dosc czesto (ja nie jestem zwolennikiem tego medium)
    wiec postanowili legalnie zaplacic i mieszkac w spokoju.
    Przytoczylem te historie jako ciekawostke i aby wam pokazac jak moze
    wygladac..... tzn egzekucja przepisow.:))
    pozdrawia