    From: "mival" <mival(pitolony_spam)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ASO rozbiło mi auto
    Date: Thu, 12 Jan 2006 20:10:58 +0100

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    > Hanskie napisał(a):

    > Ubezpieczenie AC zazwyczaj obejmuje cos takiego, ze Twoj ubezpieczyciel
    > zaplaci za naprawe, a potem te pieniadze sobie sciagnie od sprawcy...
    > Tyle tylko, ze w przypadku gdy sprawca mial OC, a jak rozumiem warsztat
    > nie mial.

    Jakze lubie merytorczyne podejście do sprawy - brawo Panie Tomaszu.
    Co do meritum powyzszych okolicznosci: w przypadku, gdy na miejscu byla
    Policja, i uznala wine kierujacego pojazdem sprawce (holujacego) a
    poszkodowanym byl pojazd holowany, mozna by bylo zglosic szkode z AC. Po
    wyplacie odszkodowania TU w ktorym poszkodowany ma AC ma regres w stosunku
    do TU ubezpieczajacego sprawce (dalej TU OC). Akta sprawy sa przekazywane
    temu wlasnie TU do weryfikacji. Jezeli TU OC po weryfikacji przez swoich
    likwidatorow wyplaci pelna kwote regresu, to wszystko jest cacy - nie jest
    liczona wtedy szkoda w AC. Jezeli jednak TU OC uzna, ze odszodowanie nie
    nalezy sie w takiej kwocie i obetnie przyslowiowa "zlotowke" to liczy sie
    szkoda w AC - i tu jest pies pogrzebany, bo zwykle dla zwyklej zlosci ucina
    sie o pare setek odszkodowanko. I druga sprawa, liczenie szkod w oc i ac,
    ale to osobna historia.

    Ciekawy jestem jak sie ta sprawa z ASO rozwiaze - zycze udanej walki.

    IMHO ASO jako przedsiębiorca powinien miec OC z tyt. prowadzenia
    dzialalnosci gosp. - no chyba ze nie, wtedy uznam ze to "paproki".

    Pozdrawiam,

    mival