    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ASO rozbiło mi auto
    Date: Thu, 12 Jan 2006 08:28:53 +0100

    Mieczysław napisał(a):

    > jak nie miał OC holującego samochodu to dopiero wtopił....
    > Ale nie sądzę żeby nie miał.

    Akurat moim zdaniem to nic nie zmienia.

    O ile wiem, jezeli pojazd holujacy ucierpi w wypadku spowodowanym przez
    pojazd holowany, to nie bedzie to na zasadzie winny-holujacy
    poszkodowany-holowany, i naprawa z od holujacego.

    Tak samo jezeli w wyniku wypadku spowodowanym przez kierowce holownika
    ucierpi jego przyczepa, to pomimo tego ze jest to zupelnie osobny
    pojazd, to taka szkoda nie jest naprawiana z OC holownika.

    Jednak znam tylko jedna taka sprawe, nie wiem czy takie traktowanie
    pojazdow wynika z jakis przepisow, czy bylo "widzimisiem" policjantow i
    sedziego.

    W PoRD okreslenie "zespol pojazdow" nie dotyczy pojazdow zlaczonych w
    celu holowania