  • 11. Data: 2004-12-18 16:44:19
    Temat: Re: Źle dostarczona paczka - kto winny?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Dec 2004 17:28:56 +0100, PawełJ napisał(a):

    > No to racja. Tylko że sprzedawałem gościowi, który miał bardzo wiele
    > pozytywnych komentarzy.
    > Tylko że konto z tymi pozytywami zostało skradzione (informacja z allegro) i
    > gośc tak zrobił pare osób ale nie o tym mowa tutaj.

    Osobom z pozytywami wysyła się za pobraniem. Osobom bez komentarzy wysyła
    się bez pobrania po wpłacie na konto.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 12. Data: 2004-12-18 16:44:50
    Od: "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cpv9qp$4jv$1@news.onet.pl...
    > Witam. Sprzedałem coś na allegro. Dostałem e-mail w którym było
    > potwierdzenie wpłaty kasy na moje konto. Więc paczkę wysłałem pod wskazany
    > adres. Niestety kasa nie wpłynęła.

    Mieszasz strasznie. Wpierw piszesz ze otrzymales potwierdzenie a pozniej ze
    kasa nie wplynela.
    Chyba ze potwierdzeniem nazywasz e-mail od kupujacego a nie z banku... ale i
    ten da sie spreparowac, uwierz mi :>>

    --
    alan [at] poczta [dot] neostrada [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 13. Data: 2004-12-18 16:55:32
    Temat: Re: =ACle dostarczona paczka - kto winny?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    js napisał(a):
    > 2) Czemu maja placic? Paczka dostarczona? Dostarczona.

    Dostarczona może i była, ale czy doręczona? Bzdury gadasz.

    Dz.U.03.130.1188, USTAWA z dnia 12 czerwca 2003 r., Prawo pocztowe (Dz.
    U. z dnia 24 lipca 2003 r.)

    Art. 3. ust. 5, Art. 24, Art 26.

    Z tego co pisze kolega, to paczka nie została doręczona prawidłowo, bo
    techniczne było to niemożliwe. Także jest to podstawą do reklamacji. Być
    może istnieją również inne, szczegółowe przepisy określające
    postępowanie w tego rodzaju sytuacjach, ale nie chcialo mi się szukac.

    A to że jeśli przesyłka nie była wysyłana jako wartościowa to kolega
    dostanie za nią conajwyżej kilkadziesiąt złotych, to już inna para kaloszy.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 14. Data: 2004-12-18 17:04:44
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Czarek Gorzeński napisał(a):
> [...]
    > może istnieją również inne, szczegółowe przepisy określające
    > postępowanie w tego rodzaju sytuacjach, ale nie chcialo mi się szukac.

    Jeszcze dodam, że ogólnie o trybie i warunkach składania reklamacji
    można się dowiedzieć z lektury pt.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 13 października 2003 r. w
    sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki
    rejestrowanej i przekazu pocztowego.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 15. Data: 2004-12-18 19:53:52
    Temat: wyjaśniam transkację z allegro.
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ze kasa nie wplynela.
    > Chyba ze potwierdzeniem nazywasz e-mail od kupujacego a nie z banku... ale
    Co prawda nie to było tematem mojego pytania ale dla chętnych wyjaśnię.
    Gość wygrał moją aukcję. Sprawdziłem co za gość. Było bardzo dużo
    pozytywnych komentarzy i ani jednego negatywnego. Gość był bardzo uprzejmy.
    Był kontakt na komórkę. Częste kontakty, odp. na moje pytania itd. ogólnie
    wzbudził moje zaufanie.
    Przesłał mi na e-mail zeskanowane potwierdzenie wpłaty (zielony druczek) z
    pieczątką banku. Więc ponieważ mu zaufałem (nie miałem podstaw, żeby tego
    nie robić) wysłałem mu paczkę. Po dwóch dniach to konto na allegro zostało
    zablokowane, ale wcześniej pojawiło się 11 komentarzy, że ludzie dostali
    skan wpłaty a pieniędzy niet. Potem ktoś z oszukanych dał mi znać, że to
    konto na allegro zostało skradzione (poprzedni właściciel jak i kilka innych
    osób również to zgłosiło na policję). Policjanci oglądali ten dowód wpłaty i
    żaden nie stwierdził jakiegoś szwindla. Więc tym bardziej ja szary człowiek
    :-)
    Jasna rzecz, że gdybym poczekał z wysyłką to bym się nie dał zrobić w
    bambuko no ale mądry Polak...

    PawełJ

  • 16. Data: 2004-12-18 20:04:18
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Dz.U.03.130.1188, USTAWA z dnia 12 czerwca 2003 r., Prawo pocztowe (Dz. U.
    > z dnia 24 lipca 2003 r.)
    >
    > Art. 3. ust. 5, Art. 24, Art 26.
    No i właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dzięki wielkie.
    > A to że jeśli przesyłka nie była wysyłana jako wartościowa to kolega
    > dostanie za nią conajwyżej kilkadziesiąt złotych, to już inna para
    > kaloszy.

    Zdaję sobie sprawę, że peiniądze przepadły.

    PawełJ

  • 17. Data: 2004-12-19 21:51:36
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cq1m39$527$1@news.onet.pl...
    > Wysłanie tej paczki kosztowało coś ok 45 zł (jakaś ekspresowa przesyłka) -

    PP nie przewiduje takich kosztownych paczek.
    Ty tego nie wyslales przypadkiem Pocztexem?

    --
    Wyscig szczurow to polega na tym, tego sie nie czuje,
    ze sie ciagle i ciagle z innymi porownuje.

  • 18. Data: 2004-12-19 21:54:23
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Dostarczona może i była, ale czy doręczona? Bzdury gadasz.

    Kto wskazal nieprawidlowy adres?

> [...]
    > może istnieją również inne, szczegółowe przepisy określające postępowanie
    > w tego rodzaju sytuacjach, ale nie chcialo mi się szukac.

    Proba wyludzenia odszkodowania? Umyslne wysylanie przesylek na nieistniejace
    adresy...
    IMHO nie ma szans na nic. PP (o ile to bylo wyslane przy pomocy PP, bo cos
    mi sie nie wydaje) nie wezmie na siebie odpowiedzialnosci.

  • 19. Data: 2004-12-19 22:07:35
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    js napisał(a):
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    > Kto wskazal nieprawidlowy adres?

    Nieprawidłowy? Niestniejący raczej. Kto, bez zachowania należytej
    staranności, wydał paczkę niezgodnie z obowiązującą go ustawą?

    > Proba wyludzenia odszkodowania? Umyslne wysylanie przesylek na
    > nieistniejace adresy...

    Umyślne? Udowodnij.

    > IMHO nie ma szans na nic. PP (o ile to bylo wyslane przy pomocy PP, bo
    > cos mi sie nie wydaje) nie wezmie na siebie odpowiedzialnosci.

    Wiele firm nie bierze na siebie odpowiedzialności za różne zdarzenia.
    Czy jest to wystarczający argument aby uznać ich rację a działanie za
    zgodne z przepisami?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 20. Data: 2004-12-19 22:11:01
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał
    > w wiadomości news:cq1m39$527$1@news.onet.pl...
    >

    > PP nie przewiduje takich kosztownych paczek.
    > Ty tego nie wyslales przypadkiem Pocztexem?

    Dokładnie tak

    PawełJ