    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: A jednak
    Date: Wed, 10 Mar 2004 07:03:59 +0100

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 9. marca 2004 23:41 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Nie, nie stracił tego oprogramowania. Nadal go ma.
    > Gdzie masz więc tą rzekomą kradzież ?

    Jest to kradzież należnych honorariów.

    > Opłatę licencyjną uiszcza tylko ten kto na jakimś polu EKSPLOATUJE
    > program,

    No i on eksploatuje.

    > nigdy UŻYTKOWNIK.

    Czyli twierdzisz, że nie należy dokonywać żadnych opłat licencyjnych i
    używać wszystko jak leci?

    > To tak gwoli ścisłości bo rozumiem
    > o co Ci chodzi, ale nadal bezprawne używanie to nie kradzież,
    > a właśnie NADUŻYCIE.

    Natomiast, żeby zacząć używać, należało go albo kupić od złodzieja albo
    samemu ukraść. Więc nie chodzi o czyn używania, który nazywasz nadużyciem,
    ale o czyn bezprawnego powielenia tej kopii, co jak sam twierdzisz, jest
    nielegalne. Skoro więc ktoś wszedł w posiadanie takiego oprogramowania, to
    mógł tego dokonać:
    a) sam powielając, a więc kradnąć i łamiąc licencję
    b) współuczestnicząc w kradzieży poprzez zakup u osoby, która jej dokonała
    c) złapać jak spadało z amerykańskich samolotów zrzucane razem ze stonką ku
    pogrążeniu użytkowników.

    > Żebym mógł Cię pozwać muszę podać Twoje dane w sądzie.
    > Oczekuję więc, że zachowasz się honorowo i mi je podasz.

    Honorowość nie polega na ułatwianiu spraw osobom występującym przeciwko
    Tobie. Nawet w literze prawa mogę odmówić zeznań, jeśli mnie obciążają.
    Poza tym -- wspominasz o honorze, a w w pierwszym liście groziłeś pobiciem.
    Nie czuję się zobligowany do współpracy z osobą, która stosuje takie
    praktyki.

    > Jeśli nie interesują Cię pozwy to wystarczyło przeprosić za to co
    > zrobiłeś.

    Nie interesują mnie z punktu widzenia formalnego. Nawet nie wiem jakie dane
    miałbym Ci dostarczyć. Kolor oczu, rozmiar buta, długość penisa w zwisie?

    > Teraz zaś oczekuję Twoich danych i mam nadzieję, że nie okażesz
    > się zwykłym tchórzem jak inni. :(

    To nie ma nic wspólnego z odwagą. Nie życzę sobie realizacji gróźb pobicia i
    nie jest to tchórzostwo, bo tylko idyjota chciałby zostać pobity. Natomiast
    jeśli chcesz dochodzić swoich roszczeń drogą sądową, to nie będę Ci tego
    utrudniał, jednakże nie będę ułatwiał, bo to równie idiotyczne. Za chwilę
    zażądasz, żebym za Ciebie wypełnił wnioski do pozwu, a potem jeszcze
    opłacił adwokata.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)