  • 1. Data: 2007-12-10 05:25:29
    Temat: 750 kc - orz SN
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Czy ktos moglby podac mi namiary na orzeczenie SN (chyba uchwala), w ktorej SN
    stwierdza, ze przedsiebiorstwo art. 750 pkt 1 kc oznacza tylko przedsiebiorstwo
    w znaczeniu przedmiotowym?

    Niestety nie mam lexa itp a pilnie potrzebuje oznaczenie tego orzeczenia.

    Z gory dzieki

  • 2. Data: 2007-12-10 08:15:49
    Temat: Re: 750 kc - orz SN
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    T pisze:
> [...]
    > w znaczeniu przedmiotowym?
    >
    > Niestety nie mam lexa itp a pilnie potrzebuje oznaczenie tego orzeczenia.

    A gdzie w art. 750 kc jest mowa o przedsiebiorstwie?

    Ps. Szklana kula podpowiada, że może chodzić o to orzeczenie:

    2003.04.08 wyrok SN IV CKN 51/01 LEX nr 78892

    1. Przedsiębiorstwem w znaczeniu przedmiotowym jest pewien zorganizowany
    zespół dóbr materialnych i niematerialnych przeznaczony do realizacji
    określonych zadań gospodarczych. Tak rozumiane przedsiębiorstwo może
    stanowić zakład lub oddział innego większego przedsiębiorstwa, w tym
    spółki prawa handlowego, a zatem takie oddziały czy zakłady dostatecznie
    wyodrębnione i odpowiednio zorganizowane stanowią przedsiębiorstwa w
    rozumieniu art. 551 k.c.
    2. Dla oceny, że doszło do wniesienia przedsiębiorstwa jako aportu do
    spółki z o.o., nie jest konieczne ani decydujące stwierdzenie w akcie
    aportu, iż przedmiot aportu wyczerpuje wszystkie składniki
    przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 551 k.c. Przedmiot wkładu musi być
    określony w umowie o wniesieniu aportu. Określenie to może w przypadku
    przedsiębiorstwa polegać na ogólnym stwierdzeniu, że przedmiotem aportu
    jest przedsiębiorstwo albo na wyliczeniu wnoszonych składników w sposób
    bezpośredni lub przez odwołanie się do innych dokumentów, takich jak
    bilans czy specyfikacja aportu.

    --
    pozdr
    luck

  • 3. Data: 2007-12-10 09:13:01
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > A gdzie w art. 750 kc jest mowa o przedsiebiorstwie?

    O rany, chodzilo mi o 751 pkt 1 kc. Fatalna pomylka. Zwalam to na pore, w jakiej
    pisalam posta :-)