  • Data: 2018-03-01 15:08:59
    Temat: Re: 62 lata
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 01.03.2018 o 11:26, J.F. pisze:

    >Wyobrażam sobie to tak, że ja czytam a jak czegoś nie rozumiem,
    >posiłkuję się opiniami ekspertów. Ale nie "czy podpisać" tylko "co
    >znaczy ten akapit którego nie rozumiem".

    Ale czemu masz nie rozumiec - jest np projekt, ze nurkowi wolno
    pracowac pod tylko 2h dziennie.
    Za duzo, za malo, w sam raz ?
    Opinia eksperta ... ten, kto zlozyl wniosek, na pewno znalazl
    odpowiedniego eksperta na poparcie.

    Albo np taki przepis, ze projektantem budynku moze byc tylko absolwent
    z tytulem co najmniej magistra.
    Stowarzyszenie Magistrow Budownictwa popiera projekt, a Stowarzyszenie
    Inzynierow Budownictwa nie popiera :-)

    >Inaczej sędzia powinien nie czytać w ogóle akt sprawy (bo w wielu

    ale byla mowa o poslach.

    >przypadkach proces dotyczy czegoś na czym się sędzia nie zna), tylko
    >powinien pytać się biegłego kto winien i tylko na tej podstawie
    >wydawać
    >wyrok.

    No i tak czesto jest, ale jest w tym drugie dno - z opinia bieglego
    mozesz polemizowac, a z opinia sedziego ... nie bardzo.
    Wiec zawsze powinna byc opinia bieglego ... i cena rosnie :-)

    A dalszy efekt taki - na prawo byly egzaminy z przedmiotow
    humanistycznych, wiec sedzia sie na technice, fizyce czy matematyce
    nie zna.
    Prokurator bierze bieglego, ktory pisze, ze jest winny (a raczej co
    tam zawinil),
    oskarzony bierze bieglego, ktory pisze ze nie zawinil,
    sedzia bierze trzeciego bieglego ... sprawiedliwy wyrok, czy loteria ?
    :-)

    Bo sam ocenic opinii nie potrafi.
    Zreszta to zarzut gdy opinie sa na poziomie licealnej fizyki, czy
    zdarzen z zycia codziennego, ale jak masz sprawe czy np ojca Ziobro
    lekarze dobrze leczyli, to co sie dziwic, ze sedzia potrzebuje
    bieglych.

    J.