  • Data: 2019-12-02 22:32:33
    Temat: Re: 6 lat dla byłego szefa Art-B
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 2 Dec 2019 12:08:20 +0100, u2 napisał(a):
    > https://niezalezna.pl/300004-6-lat-dla-bylego-szefa-
    art-b

    > Karę 6 lat więzienia wymierzył warszawski sąd okręgowy b. szefowi Art-B,
    > Bogusławowi B. oskarżonemu o pranie pieniędzy. W sprawie chodzi o kwotę
    > 2,7 mln euro pochodzącą z oszustwa dokonanego na szkodę szwajcarskiej
    > spółki. Wyrok jest nieprawomocny.

    Hm, czy mi sie wydaje czy pranie pieniedzy to jakos nie pasuje do
    "oszustwa na szkode" ...

    > Wraz z B. prokuratura oskarżyła także przedsiębiorcę Macieja W., który
    > miał działać z nim "wspólnie i w porozumieniu".
    >
    > W poniedziałek Sąd Okręgowy w Warszawie uznał Bogusława B. za winnego,
    > orzekając wobec niego - zgodnie z wnioskiem prokuratora - karę sześciu
    > lat pozbawienia wolności i grzywnę 10 tys. zł. Współoskarżony Maciej W.
    > został skazany na cztery lata więzienia.
    >
    > Wobec obu sąd orzekł również obowiązek naprawienia wyrządzonej szkody,
    > co w przypadku B. oznacza zapłatę na rzecz szwajcarskiej spółki ponad 8
    > tys. euro, natomiast w przypadku W. - ponad 11 mln euro.

    Hm, 6 lat za 8 tys euro ?

    Zaraz ... a na poczatku 2.7 mln euro. to w koncu ile ?

> [...]
    > których dotyczy sprawa, wpłacono w styczniu tego roku na rachunek
    > bankowy w Polsce. Pochodziły one - jak się okazało - z przestępstwa
    > dokonanego na niekorzyść spółki w Szwajcarii w wyniku rozpowszechnionego
    > w Europie Zachodniej tzw. oszustwa na prezesa.
    >
    > Jak pisano, nieustaleni oszuści pod koniec 2013 r., podszywając się pod
    > szefa holdingu lotniczo-kosmicznego - m.in. podczas rozmów
    > telefonicznych i wysyłanych fałszywych maili - doprowadzili do
    > wyłudzenia od jednej ze spółek zależnych od holdingu ponad 9 mln euro. W

    Czyli co - znana swego czasu metoda wyslali falszywego e-maila i
    kazali wplacic grubsza kwote ?

    > styczniu 2014 r., po wykryciu oszustwa, spółka zwróciła się do banku o
    > blokadę przelanych pieniędzy. Udało się wówczas zablokować tylko 2,7 mln
    > euro, które przelano na konto w Polsce.

    I pracowncy banku pamietali to "nerwowe zachowanie" ?
    A czemu zostawili te 2.7mln ?

    J.