  • Data: 2014-05-28 21:55:38
    Temat: Re: 3 misi�ce wi�zienia za jazd� bez biletu. Rok 2014.
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > przeczytaj tekst jednolity

    Witaj,

    Właśnie czytałem, dzięki.
    Tekst jednolity jest datowany na 13.05.2014 czyli dwa tygodnie wstecz, w stosunku
    do tekstu z 1971 r. są znaczące zmiany; usunięto "Milicja Obywatelska", zmieniono
    walutę i wykreślono "Polska Rzeczpospolita Ludowa".
    Z tym, że nadal mi żal dupę ściska, bo przez 43 lata w Polsce dużo się zmieniło i ten
    akt prawny, którego bazą jest zamysł z 1971r. to w dzisiejszych czasach jest pełen
    surrealizm - i nie obejmuje zjawisk społecznych powstałych po roku 2000, np
    chuligaństwa i dewastacji.
    Moim zdaniem to trzeba napisać od nowa.

    Masz tu jeden kwiatek, bo więcej mi się nie chce:

    Art. 163.
    Kto w lesie rozgarnia ściółkę i niszczy grzyby lub grzybnię,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    W jakiej wysokości ta grzywna? Co to jest kara nagany? Bo w tekście kodeksu się
    często pojawia.
    KC PZPR wystawi mi naganę i wyśle mnie do łagru? W 1971 do łagrów wysyłano za
    "dwulicowość".

    Pozdro
    KR