  • Data: 2014-05-30 20:59:57
    Temat: Re: Re: Re: 3 misi�ce wi�zienia za jazd� bez biletu. Rok 2014.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 May 2014, k...@g...com wrote:

    > Cześć Gotfryd.
    > Co do chuligaństwa, to rzeczywiście źle to ująłem. Ale w KW z 1971r. nie sa ujęta
    np. wykroczenia związane z "wolnością słowa",

    I co z tego wynika *na dziś*?

    > czy np. spektrum komputerowym, Internetem.

    Bo nie były problemem.

    > Tu masz następnego kwiatka;
    >
    > Art. 11.
    >
    > § 1. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu zabronionego
    > swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które jednak
    > nie następuje.

    No i co jest nie tak?

    Jak złodziej zostanie zatrzymany na próbie rozwalenia drzwi, to powinien
    odpowiadać wyłącznie cywilnie za szkody wyrządzone w tych drzwiach
    czy jak?
    Przecież to nie jest "kara za myśli", to jest nadal kara za czyny.
    Nawet nieudolne (jakby z fachowej oceny wynikało, że czyn się nie
    uda, ale sprawca przecenił swoje środki), ale nie abstrakcyjne,
    wg rzeczonej fachowej oceny nie mogące spowodować skutków
    (za kłucie kukiełki celem spowodowania czyjejś choroby kary nie ma).

    pzdr, Gotfryd