  • 1. Data: 2003-09-17 16:51:43
    Temat: 18/szkola/usprawiedliwienia
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    znalazlem takie cus:

    W piśmie MEN z 15 lutego 1994 roku (DKO - 430-1/94/ZF) skierowanym do
    kuratorów oświaty, ministerstwo wyraziło swoje stanowisko nt.
    usprawiedliwiania nieobecności.

    Nieobecność ucznia w szkole -niezależnie od przyczyn i czasu jej trwania
    usprawiedliwiają rodzice, bądź prawni opiekunowie.

    Uczniowie pełnoletni mają prawo sami usprawiedliwiać swoją nieobecność w
    szkole. Wychowawcy klas nieakceptujący tego prawa postępują bezprawnie -
    również wtedy, gdy czynią to w porozumieniu z rodzicami uczniów.

    Osiemnastoletniemu i starszemu uczniowi przysługuje w takich sytuacjach
    odwołanie do rzecznika praw ucznia bądź kuratora oświaty. Racja zostanie
    przyznana jemu.

    no i wlasnie moja wychowawczyni nie respektuje tego
    czy nie bylo zadnych innych decyzji ministerstwa ?
    skad moge zaczerpnac teskt jednolity tego rozporzadzenia ?

    pozdrawiam,
    Daniel Lubryka

  • 2. Data: 2003-09-17 17:08:43
    Temat: Odp: 18/szkola/usprawiedliwienia
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl.nospam.pl>

    > Osiemnastoletniemu i starszemu uczniowi przysługuje w takich sytuacjach

    > no i wlasnie moja wychowawczyni nie respektuje tego

    na twoim miejscu nie "straszyl" bym jej tym "paragrafem", moze usprawiedliwi
    ci nieobecnosc, ale moze zawsze ciebie najczesciej pytac na lekcjach i byc
    barziej wymagajaca

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-09-17 18:26:00
    Temat: Re: 18/szkola/usprawiedliwienia
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > na twoim miejscu nie "straszyl" bym jej tym "paragrafem", moze
    usprawiedliwi
    > ci nieobecnosc, ale moze zawsze ciebie najczesciej pytac na lekcjach i byc
    > barziej wymagajaca

    ojej ;-)
    ale jesli nie mieszkam z rodzicami bo sie wyprowadzili za granice sprawia to
    pewien problem...

    pozdrawiam,
    jelen

  • 4. Data: 2003-09-17 19:27:49
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "jelen" <j...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy nie bylo zadnych innych decyzji ministerstwa ?
    > skad moge zaczerpnac teskt jednolity tego rozporzadzenia ?

    Ktorego rozporzadzenia? Bo na poczatku cytujesz pismo MEN, a to
    nie to samo. Rozporzadzenia o nieobecnosci chyba nie ma...
    Podstawa dla Ciebie powinien byc statut szkoly, ktory szkola
    _musi_ miec. Popros o wglad w ten statut, powinien byc tam przepis
    umozliwiajacy Ci usprawiedliwianie nieobecnosci. W razie czego -
    odwoluj sie do kuratorium, jak zapowiedza kontrole w szkole,
    to na wszystkich tam padnie blady strach ;-)

    Michal Letowski
    --
    Prawo w Oswiacie:
    http://ipwo.vulcan.pl/

  • 5. Data: 2003-09-17 20:07:27
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "jelen" kemenangan <17 wrz 2003> menyalin :

    > ale jesli nie mieszkam z rodzicami bo sie wyprowadzili za granice
    > sprawia to pewien problem...

    no ale musi byc jakis prawny opiekun, nie mozesz byc pozostawiony samemu sobie

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 6. Data: 2003-09-17 21:22:49
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > no ale musi byc jakis prawny opiekun, nie mozesz byc pozostawiony samemu
    sobie

    bedac pelnoletnim nie moge ????? nie wiedzialem ;-))

    pozdrawiam,
    jelen

  • 7. Data: 2003-09-17 21:24:18
    Od: "jelen" <j...@s...org>

> [...]
    > odwoluj sie do kuratorium, jak zapowiedza kontrole w szkole,
    > to na wszystkich tam padnie blady strach ;-)

    a czy mozna to podciagnac pod ograniczanie swobod obywatelskich ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 8. Data: 2003-09-17 22:53:50
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:Xns9
    3...@1...0.0.1...

    > no ale musi byc jakis prawny opiekun, nie mozesz byc
    > pozostawiony samemu sobie

    Przepraszam - czy mówimy o osobie upośledzonej/ubezwłasnowolnionej?

    Bo jeśli nie, to po co osobie pełnoletniej prawny opiekun???

  • 9. Data: 2003-09-18 06:56:27
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    > a czy mozna to podciagnac pod ograniczanie swobod obywatelskich ?

    Pewnie mozna, ale po co strzelac z armaty... Zacznij od statutu
    szkoly. W mojej szkole bylo tak, ze kuratorium NAKAZALO wprowadzic
    tam zapis, ze uczniowie pelnoletni moga sami usprawiedliwiac
    nieobecnosci.

    Michal Letowski

  • 10. Data: 2003-09-18 08:02:23
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    jelen <j...@s...org> wrote:
    > bedac pelnoletnim nie moge ????? nie wiedzialem ;-))
    to jest polska.. tutaj nawet studenci maja swoich opiekunow ;-)

    Artur Górniak