  • 1. Data: 2008-03-28 18:52:19
    Temat: 10 dni na zwrot towaru po licytacji - podstawa prawna
    Od: suskind <s...@g...pl>

    Witam !

    Niedawno sprzedalem czesc komputerowa na allegro. Sprzedawalem jako
    osoba prywatna, a przedmiot byl licytowany. Na przedmiot obowiazuje
    jeszcze pisemna gwarancja sklepu w ktorym zostala kupiona pare miesiecy
    temu.
    Niedawno kupujacy sie odezwal ze przedmiot wlasnie odebral z poczty ale
    nie jest on w 100% sprawny jak napisalem w aukcji. Natomiast nie chce
    korzystac z prawa do reklamacji tylko chce skorzystac z prawa zwrotu
    towaru do 10 dni od chwili odebrania bez podania przyczyny i otrzymac
    spowrotem pieniadze. O usterce (jak twierdzi) mowi mi tylko z
    grzecznosci bym wiedzial co powiedziec oddajac karte na gwarancje.
    Nadmieniam iz przed wysylka sprawdzalem przedmiot ktory wg. mnie byl w
    pelni sprawny.
    Zgodzilem sie przyjac spowrotem towar ale nie na podstawie w.w prawa ale
    jako reklamacje by nastepnie go odeslac do firmy w ktorej go kupilem i
    na ktory obowiazuje jeszcze pisemna gwarancja.

    Przegladnalem internet i we wszystkich miejscach bylo napisane ze prawo
    takie nie obowiazuje w przypadku przedmiotu zakupionego w wyniku
    licytacji i w przypadku zakupu u osoby prywatnej, a nie w przedsiebiorstwie.
    W trakcie rozmowy kupujacy usilnie mnie przekonywal ze takie prawo
    obowiazuje rowniez w powyzszym przypadku i ze jest to napisane gdzies na
    stronach UOKIK. Niestety nie natknalem sie na taki zapis.
    W efekcie chce ode mnie zwrotu pieniedzy po odebraniu przeze mnie paczki
    z towarem.
    Ile mam czasu na zwrot pieniedzy w przypadku jesli prawo zwrotu bez
    podania przyczyny obejmuje rowniez mnie jako sprzedajacego ?
    Ile mam czasu na zalatwienie reklamacji w przypadku gdy w/w prawo mnie
    nie dotyczy ?

    Jak wg. was powinienem postapic biorac pod uwage w/w sytuacje i to ze
    paczke juz wyslal ?

    Czy odebrac paczke, odeslac pieniadze i liczyc na to ze uszkodzenie
    obejmuje gwarancja ktora zostala wystawiona na to urzadzenie przy
    pierwszym zakupie ?

    Odebrac paczke, wyslac towar do reklamacji i oddac pieniadze dopiero po
    pozytywnym rozpatrzeniu przez w/w firme ?

    A moze jest jakies inne rozwiazanie ?

    Z gory przepraszam jesli pisze nieco chaotycznie ale jestem troche
    podenerwowany w/w sytuacja.

    Pozdrawiam

    borys

  • 2. Data: 2008-03-28 19:59:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.03.2008 suskind <s...@g...pl> napisał/a:
    > Przegladnalem internet i we wszystkich miejscach bylo napisane ze prawo
    > takie nie obowiazuje w przypadku przedmiotu zakupionego w wyniku
    > licytacji i w przypadku zakupu u osoby prywatnej, a nie w przedsiebiorstwie.

    Słusznie słyszałeś.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2008-03-28 20:21:21
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "suskind" < > napisał w wiadomości

    > A moze jest jakies inne rozwiazanie ?

    Zgodnie z umową masz obowiązek przyjąć towar z powrotem w ciągu 10 dni.
    Wynika to z Kodeksu Cywilnego.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 4. Data: 2008-03-28 20:23:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    suskind pisze:
    > Jak wg. was powinienem postapic biorac pod uwage w/w sytuacje i to ze
    > paczke juz wyslal ?

    Jesli stan faktyczny jest zgodny z opisem to ja bym nic nie zwracal.
    Niech nowy nabywca sam reklamuje przesylke u gwaranta.

    A tekst, ze moze cokolwiek zwrocic w terminie 10 dni bez podania
    przyczyny skomentowalbym glosnym smiechem.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-03-28 20:57:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.03.2008 zenek <z...@z...zz> napisał/a:

    > Zgodnie z umową masz obowiązek przyjąć towar z powrotem w ciągu 10 dni.
    > Wynika to z Kodeksu Cywilnego.

    Który artykuł?

  • 6. Data: 2008-03-28 20:59:08
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@z...zz> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "suskind" < > napisał w wiadomości

    > Zgodnie z umową masz obowiązek przyjąć towar z powrotem w ciągu 10 dni.
    > Wynika to z Kodeksu Cywilnego.

    Podstawa prawna?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-03-28 21:48:56
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > A tekst, ze moze cokolwiek zwrocic w terminie 10 dni bez podania
    > przyczyny skomentowalbym glosnym smiechem.

    Jesli sprzedawałbys to jako firma, to szybko by ci wtłoczył ten smiech z
    powrotem tam skąd wyszedł, nawet jesli nie byłyby to usta :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 8. Data: 2008-03-28 22:05:44
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    .

    > Który artykuł?

    Art 72.§ 1

    Przytoczę jeszcze słowa wątkotwórcy z alt.pl.allegro:

    "dostalem od kupujacego maila o tresci :

    " Karta zostanie przetestowana czy nie zawiera wewnetrznych błędów i po
    tym fakcie wystawię komentarz,bądź jeśli zawiera błedy mam prawo ją
    odesłac w ciągu 10dni od odebrania z poczty,prosze potwierdzić mi tego
    maila,zarówno co do adresu wysyłki jak ogólnych warunków sprzedaży na
    odległość"

    Niestety nie przemyslalem tego i sie zgodzilem :( "

    Pozdrawiam
    zenek

  • 9. Data: 2008-03-28 22:20:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zenek pisze:

    > Zgodnie z umową masz obowiązek przyjąć towar z powrotem w ciągu 10 dni.
    > Wynika to z Kodeksu Cywilnego.

    Jak sobie sam ten kodeks napiszesz, ze swoimi prywatnymi wymysłami ;->

    Bo tak w świecie rzeczywistym to brednie wypisujesz.

  • 10. Data: 2008-03-28 22:36:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Art 72.§ 1

    Jaja sobie robisz?