  • 81. Data: 2013-11-03 20:47:43
    Temat: Re: 0,8 sekundy
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 3 Nov 2013 20:20:47 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > przypomnę tutaj przypadek I Wojny światowej i tzw reparacji wojennych, które
    > napewno słusznie sie należały od sprawcy czyli Narodu Niemieckiego ale
    > praktycznie ich zrujnowały

    Należy wziąć pod uwagę że ekonomicznie państwa centralne wyszły z IWŚ dużo
    lepiej niż Ententa.

    > i doprowadziły prawdopodobnie do wybuchu II Wojny
    > Światowej i całego horroru olbrzymiego ludobójstwa.

    Dojście Hitlera to, w dużej mierze, "zasługa" USA, które co jakiś czas
    fundują wszystkim kryzys ekonomiczny.

    > We wszystkim trzeba mieć umiar, tak aby nie wylać dziecka z kąpielą.

    Słusznie.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 82. Data: 2013-11-03 21:53:08
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 03.11.2013 20:20, Marek Dyjor wrote:

    > tylko trzeba sie zastanowić w którym momencie chcąc komuś wynagrodzić
    > krzywdę zaczniemy już krzywdzić kogoś następnego...

    Ale dlaczego litowac sie nad morderca?

    > Celem nadrzędnym jest jednak to aby sprawcy zrozumieli swój bład i już
    > więcej czegoś podobnego nie popełnili oraz aby stali sie WARTOŚCIOWYMI
    > członkami społeczeństwa. Nakładając na nich stygmat kary na całe życie
    > prawdopodobnie nie osiągniemy tego efektu, raczej wychowamy gniwnych
    > złych zbuntowanych na system ludzi.

    Jak dla mnie to mozna ich pokroic, narzady sprzedac, zysk przekazac
    poszkodowanym

  • 83. Data: 2013-11-03 21:53:42
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 03.11.2013 20:14, Marek Dyjor wrote:

    > idźmy dalej niech i ich dzieci i wnuki jeszcze odczuwają, a co se
    > będziemy żałować...
    >
    > w sumie jak sie głebiej zastanowić to także rodzice i dziadkowe o
    > najbliżsi krewni...
    >

    > Ja wiem że to jest straszna tragedia dla rodziny zabitego... ale
    > cierpienie sprawców nie przywróci go do życia...

    Ale to niech sprawca cierpi bardziej, niz poszkodowani przez niego.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 84. Data: 2013-11-03 21:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > idźmy dalej niech i ich dzieci i wnuki jeszcze odczuwają, a co se
    > będziemy żałować...
    >
    > w sumie jak sie głebiej zastanowić to także rodzice i dziadkowe o
    > najbliżsi krewni...

    A mozesz wyjasnic skąd taki pomysł?

    > Ja wiem że to jest straszna tragedia dla rodziny zabitego... ale
    > cierpienie sprawców nie przywróci go do życia...

    Ale nie chodzi o przywrócenie zycia.
    Chodzi o KARE! A jezeli ta kara moze jednoczesnie pomóc poszkodowanym to
    tym lepiej!
    P.S. Tak uwazam np. rodzine zabitego meza za poszkodowanych. Możecie nazwać
    mnie głupim.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 85. Data: 2013-11-03 21:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Celem nadrzędnym jest jednak to aby sprawcy zrozumieli swój bład i już
    > więcej czegoś podobnego nie popełnili oraz aby stali sie WARTOŚCIOWYMI

    Poważnie? Moge zabic człowieka, po czym zrozumiem swoj bład, obiecam ze juz
    nigdy wiecej i ze bede WARTOSCIOWYM CZLONKIEM SPOLECZENSTWA i juz moge
    wyjsc na wolnosc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 86. Data: 2013-11-03 22:25:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przyszłe.

    Czyli zero

  • 87. Data: 2013-11-03 22:29:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-03 22:25, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli zero

    Nie znam sprawy.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2013-11-03 23:00:40
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com>

    On 03.11.2013, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Poważnie? Moge zabic człowieka, po czym zrozumiem swoj bład, obiecam ze juz
    > nigdy wiecej i ze bede WARTOSCIOWYM CZLONKIEM SPOLECZENSTWA i juz moge
    > wyjsc na wolnosc?

    Słyszałeś o instytucji zwolnienia warunkowego?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>

  • 89. Data: 2013-11-03 23:07:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

    > To się przecież da wyliczyć... Jeśli rodzina (żona (wdowa), dzieci)
    > straciły "głowę rodziny", utrzymującego ich pracującego męża/ojca, to
    > strata jest wymierna i wyliczalna.

    Czyżby ? Nie wiemy ile lat ofiara by żyła. Nie wiemy czy by pracowała i ile.
    Wiemy, że nie będzie pracować. Skąd miałyby się więc brać jej dochody ?

    > Dochodzi jeszcze niewyliczalna krzywda społeczna (dzieci wychowywane bez
    > ojca będą "gorsze"), a więc należy się renta.

    Albo lepsza, więc się nie należy.

    > Można zapytać, czy co miesiąc w ratach, czy raz-z-góry do garści.

    Wyrwijmy ile się da.

    > Bo to drugie może ułatwić wdowie szybkie załatanie dziury w rodzinie i
    > zapobieżenie szkodom.

    A jakby gość zawał miał to skąd by miała ?

    > Tak, czy siak - krzywda/szkoda musi zostać naprawiona.

    Na łysym koniu chcesz jechać i tyle.

  • 90. Data: 2013-11-03 23:08:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl>

    > Jak dla mnie to mozna ich pokroic, narzady sprzedac, zysk przekazac
    > poszkodowanym

    Się potkniesz w życiu to wytrzeźwiejesz