  • 11. Data: 2010-10-22 06:50:09
    Temat: Re: Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Powszechna Deklaracja Praw Człowieka (ONZ), Konwencja o Ochronie Praw
    > Człowieka i Podstawowych Wolności (Rada Europy), Karta Praw Podstawowych
    > (UE)...
    > pwz

    słowem klops

  • 12. Data: 2010-10-22 06:50:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie
    > jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa, na wszystko powyzej, ksiazki,
    > lepsze jedzenie, tv itd, musza zarobic ciezka praca za niska place, w
    > przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie
    > wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce

    jakis pomysl to jest:) ba! nawet bardzo resocjalizujacy imho

  • 13. Data: 2010-10-22 06:51:51
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i9r3mj$8fq$...@n...onet.pl...
    >
    > troche prawdy w tym jest, zostal zlapany na goracym uczynku, nalezy teraz
    > stwierdzic jedynie dwie rzeczy, poczytalnosc i to czy to byla samowolka,
    > jesli swir, to do wariatkowa, na oddzial zamkniety, jesli robota na
    > zlecenie, ustalic zleceniodawcow, a jemu tylko przyklepac dozywocie albo
    > czape i fajrant

    polowa postu ok zakonczenie tragiczne:)
    musi byc stopniowanie:)

    za nieumyslne spowodowanie wypadku ze skutkiem smiertelnym tez czapa?

  • 14. Data: 2010-10-22 06:57:11
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-10-22 08:24, szerszen pisze:

    > ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie
    > jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa,

    Mają mniej, zapewniam Cię. Poszukaj sobie takiego aktu prawnego:

    Dz.U.2003.186.1820 Rozporządzenie: Warunki bytowe osób osadzonych w
    zakładach karnych i aresztach śledczych.Pouczajaca jest zwłaszcza
    lektura załączników. Tam są wyliczone ilości typu 100 g mydła, jedna
    tubka kremu do golenia, 200 g proszku do prania na miesiąc.

    Stawka dzienna diety podstawowej to 4.50 (to już w innym rozporządzeniu).

    Razem spokojnie poniżej minimalnej

    na wszystko powyzej, ksiazki,
    > lepsze jedzenie, tv itd,

    Nie am lepszego jedzenia, nie ma bezpłatnych telewizorów. Rodzina im to
    przynosi, dostają paczki w określonych terminach, albo kupują za własne
    pieniądze (prawie żaden typowy więzień ich nie ma) w kantynie.

    > muszą zarobic ciezka praca za niska place,

    co do zasady nie ma pracy dla więźniów, a jak któryś ZK ja moze
    załatwić, to jest to super nagroda.
    > przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie
    > wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce
    jw
    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 15. Data: 2010-10-22 07:08:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i9rckb$qno$...@n...onet.pl...

    > Mają mniej, zapewniam Cię. Poszukaj sobie takiego aktu prawnego:

    i slusznie

    > Nie am lepszego jedzenia, nie ma bezpłatnych telewizorów. Rodzina im to
    > przynosi, dostają paczki w określonych terminach,

    zakazac, uzaleznic od pracy itd

    > co do zasady nie ma pracy dla więźniów, a jak któryś ZK ja moze załatwić,
    > to jest to super nagroda.

    a co za problem, urzadzic przy wiezieniu sortownie smieci, czy tez zaklady
    uslugowe typu warsztat samochodowy, szewc, piekarnie, cokolwiek co nie
    bedzie sie wiazalo z opuszczeniem przez nich murow, wiekszosc wiezniow ma
    jakis fach w reku, niektorzy maja telenty artystyczne, mozna urzadzic
    wystawy i sprzedaz tego co stworza itd, mozna wiele, pod warunkiem ze sie
    chce i mysli

  • 16. Data: 2010-10-22 07:08:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    pouczajace - az ciekaw jestem jak jest z tego stosowaniem.
    gadalem niedawno z jednym kierownikiem adm pewnego domu dziecka ktry wlasnie
    stwierdzil ze wiezniowie maja duzo lepsze diety niz dzieci w domach dziecka.

  • 17. Data: 2010-10-22 07:10:38
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    niestety nie ma rozbicia na koszt zarcia a samego utrzymania
    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/121768.html

  • 18. Data: 2010-10-22 07:10:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i9rc9v$g06$...@p...wsisiz.edu.pl...

    > polowa postu ok zakonczenie tragiczne:)

    nie, po prostu ja pisze o konkretnym tym przypadku, tutaj jest dzialanie z
    premedytacja, nie rozwazam innych przypadkow

  • 19. Data: 2010-10-22 07:15:37
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 22.10.2010 08:24, szerszen wrote:

> [...]
    > przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie
    > wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce

    Praca więźniów jest nieopłacalna, bo trzeba ich przy tym pilnować, wozić
    itp. Ponadto nikt zmuszany do pracy nie będzie pracował tak wydajnie jak
    niezmuszany, przez to cokolwiek co mogliby zrobić więźniowie, szybciej
    taniej i lepiej zrobią normalnie zatrudnieni ludzie.

    Adam Kłobukowski

  • 20. Data: 2010-10-22 07:33:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał

    > prawda jest taka ze dieta dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA
    > niz dieta więźnia. To paranoja.

    A konkretnie ile wynosi jedna i druga?

    > IMO wykorzystywanie więźniów do prac przymusowych korzystnych
    > społecznie (ale także komercyjnych, choć to rodzi ryzyko korupcji,
    > dla pozyskania finansowania dla zakładów karnych) będzie dużo
    > efektywniejsze.

    Populistyczne brednie. Po pierwsze z niewolnika nie ma pracownika. Po
    drugie więźniowie zwykle mają marne kwalifikacje. Ponadto organizując
    pracę cały czas trzeba miec na względzie kwestie bezpieczeństwa itp. W
    efekcie jest to dużo ambarasu i marny efekt ekonomiczny. Praca
    więźniów ewentualnie ma wartość dla nich samych, ale raczej nie jako
    biznes dla ZK i jego klientów z zewnątrz.

    > Ileż to miejsc można by uporządkować z taką ilością siły fizycznej.
    > Zarobili by z nawiązką na pilnujących ich strażników.

    Koszt pracy więźnia wcale nie jest niski. Nawet najprostsze prace
    fizyczne lepiej i taniej można wykonać wolnymi ludźmi.

    > Zrobić solidny nadzór i będzie dobrze!

    Za darmo?