    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
    Date: Fri, 22 Oct 2010 08:57:11 +0200

    W dniu 2010-10-22 08:24, szerszen pisze:

    > ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie
    > jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa,

    Mają mniej, zapewniam Cię. Poszukaj sobie takiego aktu prawnego:

    Dz.U.2003.186.1820 Rozporządzenie: Warunki bytowe osób osadzonych w
    zakładach karnych i aresztach śledczych.Pouczajaca jest zwłaszcza
    lektura załączników. Tam są wyliczone ilości typu 100 g mydła, jedna
    tubka kremu do golenia, 200 g proszku do prania na miesiąc.

    Stawka dzienna diety podstawowej to 4.50 (to już w innym rozporządzeniu).

    Razem spokojnie poniżej minimalnej

    na wszystko powyzej, ksiazki,
    > lepsze jedzenie, tv itd,

    Nie am lepszego jedzenia, nie ma bezpłatnych telewizorów. Rodzina im to
    przynosi, dostają paczki w określonych terminach, albo kupują za własne
    pieniądze (prawie żaden typowy więzień ich nie ma) w kantynie.

    > muszą zarobic ciezka praca za niska place,

    co do zasady nie ma pracy dla więźniów, a jak któryś ZK ja moze
    załatwić, to jest to super nagroda.
    > przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie
    > wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce
    jw
    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez