  • 1. Data: 2010-10-22 04:24:51
    Temat: Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    "Rak toczący wymiar sprawiedliwości

    Jak należało oczekiwać, prokuratora wystawiła nakaz aresztowania dla
    p.Ryszarda C., mordercy śp.Marka Rosiaka. Na trzy miesiące. Mogę się
    założyć, że śledztwo potrwa jakiś rok, potem przez dwa lata sprawa
    będzie wlokła się po sądach...

    Zarobi (co najmniej!) parudziesięciu prawników, kupa psychologów,
    ekspertów od kryminalistyki, którzy przebadają pistolet i przeanalizują
    skład użytego prochu, zarobi parę tysięcy dziennikarzy...

    W normalnym kraju p.Ryszarda C. wzięto by od razu na przesłuchanie,
    które trwałoby cały dzień (a i noc, jeśli potrzeba)Hmmm.... Nazajutrz
    stanąłby przed sądem, w ciągu dwóch godzin zostałby skazany - i za dwa
    dni rozstrzelany

    Nawet w przedwojennej Polsce, z przysłowiowo niesprawnymi sądami,
    śp.Eligiusz N., który zamordował śp.Gabryela N., 16-XII-1922 - mimo
    Świąt Bożego Narodzenia 30-XII-22 stanął przed sądem, tego samego dnia
    został skazany na karę śmierci i 30-I-1923 rozstrzelany.

    Prawnicy wtedy nie byli aż tak pazerni na pieniądze.

    I nie było całej kupy innych hien żerujących na zbrodniach. "

    http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Rak-toczacy-wymiar-
    sprawiedliw,2,ID416054730,n

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2010-10-22 05:47:45
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jkm klasycznie juz przegina pale ALE

    uproszczenie modelu byloby korzystne. za duza precyzja wydawania wyrokow
    powoduje wlasnie zaangazowanie pincet chlopa w celu zalatwienia sprawy
    jednej osoby. za wszystko placimy my wszyscy.

    kara smierci choc mysle ze korzystna w pewnym bardzo ograniczonym zakresie
    (osoby totalnie zdegenerowane, wielokrotni recydywisci za przestepstwa
    ciezkie) to lepiej jest zamienić ją na dozywocie jak jest teraz połączone z
    pracami przymusowymi. wiem - zalatuje tu wschodem. prawda jest taka ze dieta
    dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA niz dieta więźnia. To paranoja. IMO
    wykorzystywanie więźniów do prac przymusowych korzystnych społecznie (ale
    także komercyjnych, choć to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania
    finansowania dla zakładów karnych) będzie dużo efektywniejsze. Ileż to
    miejsc można by uporządkować z taką ilością siły fizycznej. Zarobili by z
    nawiązką na pilnujących ich strażników.
    Zrobić solidny nadzór i będzie dobrze!

  • 3. Data: 2010-10-22 05:52:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/22/2010 12:47 AM, Michał Gut wrote:
    > pracami przymusowymi
    nie da sie
    to zaraz bedzie łamanie praw człowieka

  • 4. Data: 2010-10-22 05:59:02
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > nie da sie
    > to zaraz bedzie łamanie praw człowieka

    niestety mam swiadomosc tego ze nagle larum by sie podnioslo ze tak nie
    mozna, ze wiezniowie to tez ludzie itd
    aczkolwiek zaryzykowalbym:) nie wiem czy gdzies nie ma haczyka
    zabraniającego formalnie prac przymusowych (w prawie polskim lub w jakims
    traktacie miedzynarodowym jaki podpisalismy) ale na miejscu rzadzacych bym
    sprobowal.

    to haslo populistyczne - swietnie podniosloby ich ratingi wsrod bardziej
    tępej części społeczeństwa, podatnej na tanie populistyczne teksty.

  • 5. Data: 2010-10-22 06:16:25
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-22 07:59, Michał Gut pisze:
    (...)
    > nie wiem czy gdzies nie ma haczyka
    > zabraniającego formalnie prac przymusowych (w prawie polskim lub w
    > jakims traktacie miedzynarodowym jaki podpisalismy)
    (...)

    Powszechna Deklaracja Praw Człowieka (ONZ), Konwencja o Ochronie Praw
    Człowieka i Podstawowych Wolności (Rada Europy), Karta Praw Podstawowych
    (UE)...
    pwz

  • 6. Data: 2010-10-22 06:22:47
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > nie da sie
    > to zaraz bedzie łamanie praw człowieka

    Jest chyba coś takiego jak sądowe pozbawienie praw.

  • 7. Data: 2010-10-22 06:24:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > nie da sie
    > to zaraz bedzie łamanie praw człowieka

    ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie
    jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa, na wszystko powyzej, ksiazki,
    lepsze jedzenie, tv itd, musza zarobic ciezka praca za niska place, w
    przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie
    wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce

  • 8. Data: 2010-10-22 06:29:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:i9r3mj$8fq$...@n...onet.pl...

    troche prawdy w tym jest, zostal zlapany na goracym uczynku, nalezy teraz
    stwierdzic jedynie dwie rzeczy, poczytalnosc i to czy to byla samowolka,
    jesli swir, to do wariatkowa, na oddzial zamkniety, jesli robota na
    zlecenie, ustalic zleceniodawcow, a jemu tylko przyklepac dozywocie albo
    czape i fajrant

  • 9. Data: 2010-10-22 06:32:01
    Temat: Re: Rak tocz?cy wymiar sprawiedliwo?ci - co o tym s?dzicie?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 08:22, Danusia pisze:

    > Jest chyba co? takiego jak s?dowe pozbawienie praw.

    Taaak?????

    --
    spp

  • 10. Data: 2010-10-22 06:44:45
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-10-22 06:24, Liwiusz pisze:

    Cóż - dlatego właśnie JKM nigdy nie zdobędzie żadnej liczącej się liczby
    głosów. Ciekaw jestem, jak kraj on uważa za normalny. Bo w tym modelu,
    to chyba tylko Czerwoni Khmerzy się łapią, a i to mam wątpliwości.
    Ciekawe jest też dodawanie śp. przy nazwisku mordercy. Czy napisałby śp.
    Kuba Rozpruwacz?

    Resztę bzdur można pominąć, bo to felietonista, choc można by się
    pastwić nad prawie każdym słowem. Ot napisał szybciej, niż pomyślał.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez