  • 61. Data: 2011-05-26 21:20:57
    Temat: Re: Radosław Sikorski pozywa...
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    > I tylko tyle? Bo to akurat trywialne. A więdzą coś użytecznego?

    A ciort wie. Raz jak zadzwoniłam, że mi telefon (przez bramkę, nie od
    nich voip) nie działa to własciciel internetu powiedział, że przecież
    internet mam, bo mnie widzi, jestem teraz zalogowana :D

    --
    animka

  • 62. Data: 2011-05-26 21:46:22
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    > To jest bardzo mizerna metoda ropoznawania komputera w LAN bo trywialna
    > w fałszowaniu. Co ciekawe lepszej w zasadzie nie ma.

    Nie można sfałszować. Internet "idzie" po takim MAC-u jaki mają u siebie
    zarejestrowany.

    --
    animka

  • 63. Data: 2011-05-27 04:44:00
    Od: Tomel <t...@p...onet.pl>

    On 2011-05-26 23:17, animka wrote:

    > Odpowiada on, a nie sąsiad i to on musi udowodnić, że to sąsiad mu się
    > włamał.

    Nie musi. To ewentualnie sąd musiałby, przy pomocy specjalisty obalić
    taką linię obrony. Zresztą, wystarczy, że z komputera mogło korzystać
    kilka osób. Problem z dowodzeniem polega na tym, że ludkowie, bardzo
    często i bez szemrania przyznają się do winny juz przed prokuratorem i
    odbrowolnie poddają karze. A kwestie dowodowe w takich sprawach są
    dalece nietrywialne.

  • 64. Data: 2011-05-27 04:45:03
    Od: Tomel <t...@p...onet.pl>

    On 2011-05-26 21:24, Maciek wrote:

    > Przeraziłeś mnie. Normalnie strach mnie obleciał i wziąłem ten procesor
    > sobie wydłubałem scyzorykiem. Jutro gdzieś w lesie obleję go kwasem solnym
    > i rozjadę czołgiem.
    > Chyba pomoże. ;)

    Znajdą cię po czołgu.

  • 65. Data: 2011-05-27 05:06:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-26 23:46, animka wrote:
    > Nie można sfałszować. Internet "idzie" po takim MAC-u jaki mają u siebie
    > zarejestrowany.

    MACe mozna zmieniać więc powodujeto upadek wszelkich teorii o tym ze
    mozna na podstawie tego numery identyfikowac komputery a co gorsza
    uzytkowników. To że ktoś to stosuje wynika z faktu że wiedza o tym jak
    go fałszować jest niedostepna powszechnie.

    Fałszowanie MACa da się zrobić nawet w tępym windowsie, więc dostepne
    jest dla każdego, w szczegónosci dla przestępcy.

  • 66. Data: 2011-05-27 05:13:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-26 23:20, animka wrote:
    > A ciort wie. Raz jak zadzwoniłam, że mi telefon (przez bramkę, nie od
    > nich voip) nie działa to własciciel internetu powiedział, że przecież
    > internet mam, bo mnie widzi, jestem teraz zalogowana :D

    No więc dostawca internetu niewiele wie.

    Wie że: dany MAC oraz nr IP jest dostępny w sieci. Nie wiadomo do kogo
    tak naprawdę należą, może sie ktoś wlamuje. Nikt nie stosuje switchy z
    kontrolą MAC bo są nieopłacalne, z resztą też dają tylko lepsze
    zawężenie ale nie pewność.

    Moga rejestrować z jakim IP dany IP/MAC się w danej chwili łaczy.

    Moga obejrzeć jakie dane są przesylane do sieci o ile nie sa szyfrowane.

    I chyba nic więcej.

    Z żadnych z tych elementów nie wynika nic konkretnego bo kazdy można
    obejść albo sfałszować.

    Prawda jest taka że wymiar sprawiedliwości zderzeniu ze świadomym
    użytkownikiem komputera ma w reku same blotki.

  • 67. Data: 2011-05-27 06:48:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > A co jest trudnego w identyfikacji komputera po logach od providera, w
    > których będzie widać jakie MAC-adresy łączyły się z netem o danej
    > godzinie przez źle zabezpieczony router?

    mityczne Mac adresy. Problem w tym, że zmienić je w większości
    przypadków jest bardzo prosto.. Ba - sam mam jeden komputer, którego
    jedna partia (kilkaset sztuk) ma kartę sieciową wbudowaną z takim samym
    mac-adresem (taki błąd projektowy).

    > Myślisz, że skąd policja i w
    > jaki sposób zdobywa informacje o userach? Provider prawdę Ci powie.

    Provider powie co najwyżej z jakiego adresu ktoś się łączył, więc można
    namierzyć co najwyżej router, a i to nie zawsze...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 68. Data: 2011-05-27 06:52:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Maruda pisze:

    > Od czasów Pentium 60 (MHz! Tak! Były kiedyś takie komputery!) każdy
    > procesor ma unikalny id, o który serwer www może zapytać.

    Tylko co mu dopowie przeglądarka, to jest inna sprawa, jeśli wogóle
    odpowie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 69. Data: 2011-05-27 07:12:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    animka pisze:

    > Nie można sfałszować. Internet "idzie" po takim MAC-u jaki mają u siebie
    > zarejestrowany.

    No patrz, siedząc u kolegi - jeszcze w XX wieku, też wprowadzono
    identyfikację po mac-adresie... No co z tego, jeśli kolega, gdy
    wiedział, że sąsiad nie korzysta z netu, używał jego mac-adresu
    dołączenia się z siecią? Wymagało to wpisania takiego adresu w programie
    do łączenia się z siecią...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 70. Data: 2011-05-27 07:29:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com>

    > Od czasów Pentium 60 (MHz! Tak! Były kiedyś takie komputery!) każdy
    > procesor ma unikalny id, o który serwer www może zapytać.

    No i co z tego ?