    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Radio "bezabonamentowe"
    Date: Fri, 18 Feb 2005 01:33:17 +0100

    Raku wrote:

    > CB-Radio - odbiera fale radiowe więc możemy nazwać że jest
    > "odbiornikiem" - skoro je odbiera ma "możliwość odbioru".
    > I tu mamy paradoks - ponieważ od CB-Radia nie płaci sie abonamentu ;)

    Bo CB-Radio nie służy do odbierania programów, czyli uporządkowanych
    audycji radiowych (bo na to nikt w paśmie CB nie dostanie koncesji).
    Czyli de facto nie jest w rozumieniu ustawy odbiornikiem radiowym.

    > Wracając do sedna - czy odbiornik radiowy - radiom, ale neiprzestrojony,
    > czyli na którym nie ma możliwości słuchania polskich stacji radiowych
    > podlega abonamentowi ? to taki CB-specjalnie do pewnego zakresu fal.

    Weź sobie ściągnij tekst ustawy i przestań marudzić.

    > Inaczej - mamy radio które odbiera tylko i wyłącznie jeden zakres fal
    > (to tak jak ten nieprzestrojony) czy tez musimy płacic abonament ???

    Jeśli jest w stanie odbierać program (definicje masz w ustawie) to tak.
    Ustawy nie interesuje, czy program jest nadawany z kraju, czy z za
    granicy, ani czy program jest nadawany przez stację państwową, cz prywatną.

    > A na dobitke - mam telefon z radiem - taka fajna Nokia ? czy też musze
    > płacić abonament ???

    Tak. Jak jesteś firmą, to nawet za każdą sztukę z osobna.

    > Moim skromnym zdaniem - ustawodawcy to kretyni, którzy nie mogą pojąć,
    > że technika idzie do przodu :)))

    Kretyni to może nie - kretyni by sobie takich ciepłych stołków nie
    załatwili. Ale że przepisy nie nadążają za technologią, to fakt. Innym
    faktem jest to, że to się tylko _nazywa_ abonament. A w istocie jest
    podatkiem.