  • 1. Data: 2003-01-10 10:29:17
    Temat: Radio CB - przepisy.
    Od: "Zbyszek_R" <z...@a...net>

    Chcę zamontować radio cb w samochodzie. Czy obowiązują jakieś przepisy?
    (licencje, homologacja, pozwolenia ...) Czy jest to dozwolone bez
    ograniczeń?
    Ew. namiary na przepisy regulujące używania radia.

  • 2. Data: 2003-01-10 20:44:32
    Temat: Re: Radio CB - przepisy.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Zbyszek_R napisał:

    >Chcę zamontować radio cb w samochodzie. Czy obowiązują jakieś przepisy?
    >(licencje, homologacja, pozwolenia ...) Czy jest to dozwolone bez
    >ograniczeń?

    Jeśli bez mikrofonu to możesz sobie montować do woli. Jeśli jednak z
    mkrofonem to musisz mieć homologację na radio oraz zezwolenie od PARu.
    Żeby było śmieszniej, w Polsce ruch CB został zabity przez przepisy,
    bowiem radio używane i sprzedane komu innemu traci automagicznie
    homologację i trzeba je od nowa homologować. Słowem -- nie da się kupić
    tanio radyjka, bo i tak te coś z 200-300zł za homologację dać trzeba.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 3. Data: 2003-01-11 04:35:07
    Od: b...@g...pl (Tomas)

    Albo sobie zrób licencje krótkofalarską, musisz zdać egzamin państwowy lecz
    prosty, zależy jak do tego podejdziesz,,,,ha ha, wtedy jak już będziesz miał
    swój znak amatorski to będziesz mógł kupić radio samochodowe o lepszych
    parametrach niż typowe radia na "Cymbał" które też ma częstotliwości
    "kanały" na CB i zamiast 200 czy tam ileś złociszy wydasz tylko 0 zoty bo
    zrobili to darmowe, było 11 zł. Nikt się do ciebie nie przyczepi jak mu
    pokażesz świadectwo uzdolnienia kat,1.. Możesz se wtedy gadać do woli i na
    pasmach amatorskich i na CB i to z wiąkszą mocą bo 50 watów.

    Tomek

    Musisz miec zezwolenie od PAR-u (Panstwowa agencja radiotlekomunikacji -
    teraz to troche inaczej sie nazywa) i od tego roku chyba tez homologacje .
    Wiem ze sie pozmienialo troche i trzeba jakies wnioski wypelniac. Poszukaj
    stronek o CB - na pewno tam cos bedzie.

  • 4. Data: 2003-01-11 09:31:20
    Od: "Grzes" <g...@...com>

    proponuje przeczytac Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z 6.01.2002 r
    " par 1.1 nie wymaga pozwolenia radiowego uzywanie nastepujacych urzadzen
    1..............
    2..........
    3 Radia CB typu Public Radio - PR27
    Homologacji juz nie ma, za to urzadzenie musi posiadac Deklaracje Zgodnosci.

    Grzes

  • 5. Data: 2003-01-11 11:10:24
    Od: Kazik <s...@p...onet.pl>

    Grzes wrote:
> [...]
    > 3 Radia CB typu Public Radio - PR27
    > Homologacji juz nie ma, za to urzadzenie musi posiadac Deklaracje Zgodnosci.

    Tak, ale rozporządzenia trzeba czytać dokładnie.
    Wzmiankowany w pkt.3 sprzęt jest ściśle określony normami: 4
    waty mocy wyjściowej, modulacja FM, 40 kanałów podstawowych.
    Jest to zatem tylko i wyłącznie przypadek szczególny.
    Generalnie homologacja jest konieczna.
    Na serwerze www.urtip.gov.pl są adresy i telefony do
    najbliższego oddziału URTiP-u. Oni są ustawowo zobowiązani
    do udzielania informacji w tej materii.

    kazik

  • 6. Data: 2003-01-11 20:30:28
    Od: "Krzysio" <r...@p...onet.pl>