  • 1. Data: 2003-01-10 09:09:25
    Temat: Maloletni zlodziej
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

    Witam!

    Zalozmy, ze lapie na goracym uczynku malolata, ktory kradnie mienie
    stosunkowo niewielkiej wartosci (kolpaki samochodowe, wklady lusterek itp.).
    Ma taki osobnik 10-12 lat i nie wykazuje skruchy - drze sie, kopie i gryzie
    (albo, co gorsza jest ich dwoch).
    Co mozna zrobic, zeby zatrzymac go do czasu przyjazdu policji? Czy
    ewentualne siniaki, podarte ubranie, zadrapania itp. (u malolata oczywiscie)
    moga byc podstawa do oskarzen przez rodzicow dzieciaka o pobicie (lub
    wywolac inne nieprzyjemnosci)?

    Pzdr
    Adam

  • 2. Data: 2003-01-10 09:14:36
    Temat: Re: Maloletni zlodziej
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Co mozna zrobic, zeby zatrzymac go do czasu przyjazdu policji?

    zatrzymać oczywiście :)

[...]

    rodzice na pewno Cię oskarżą, ale to czy będziesz miał nieprzyjemności to
    już inna sprawa.
    NIe przesadzajmy, da się łatwo odróżnić lekkie zadrapanie od ciężkiego
    pobicia.

  • 3. Data: 2003-01-10 10:49:09
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > : Co mozna zrobic, zeby zatrzymac go do czasu przyjazdu policji?
    >
    > zatrzymać oczywiście :)

    Hehe, nie pomyslalem o tym :))).

    > rodzice na pewno Cię oskarżą, ale to czy będziesz miał nieprzyjemności to
    > już inna sprawa.
    > NIe przesadzajmy, da się łatwo odróżnić lekkie zadrapanie od ciężkiego
    > pobicia.

    Interesuje mnie wlasnie praktyka. Kolege w takiej sytuacji rodzice gowniarza
    podali do sadu z powodztwa cywilnego o pobicie dziecka. Co zrobi sad??

    Pzdr
    Adam

  • 4. Data: 2003-01-10 10:56:51
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-01-10 12:10:39
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

    > podali jakieś dowody Ci rodzice, zaświadczenia lekarskie itd.
    > czy Twój kjolega wezwał jakichś świadków, wytknął błędy formalne itd itd.

    Nie bardzo moze zaprzeczac, bo szczeniak go wnerwil i rzeczywiscie mu
    dokopal. Nie mial nic zlamanego, ale bylo widac, ze ktos mu zrobil lomot.
    Chodzi o to, jakich srodkow mozna uzyc podczas zatrzymania takiego jak to.
    Czy sad moze sobie wymyslic, ze np. srodki byly niewspolmierne do
    wykroczenia? W koncu niby to niby dzieciak... Z drugiej strony, czy wszystko
    mu wolno?

    Pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2003-01-10 12:23:14
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 7. Data: 2003-01-10 13:43:13
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

    > tzn. było widać, że ktoś mu zrobił łomot, czy że kolega mu zrobił łomot,
    > jak rodzice udowodnili, że to kolega

    Kolega go zaskoczyl podczas kradziezy kolpakow. Zlapal i chcial zadzwonic po
    policja, ale szczeniak sprzedal mu prostego w nos. Wnerwil sie i troche go
    sponiewieral. Na policji w obecnosci rodzicow malolat poskarzyl sie, ze
    zostal prawie zabity, a rodzice od razu polecieli skladac wniosek o pobicie.
    Ciekawy jestem, czy w sytuacji, jesli dzieciak nie doznal "uszczerbku na
    zdrowiu powyzej 7 dni", sad moze skazac kumpla za pobicie.

    Pzdr
    Adam

  • 8. Data: 2003-01-10 13:47:42
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    na dziecko z pięściami - buuuu :)

    : Na policji w obecnosci rodzicow malolat poskarzyl sie, ze
    : zostal prawie zabity, a rodzice od razu polecieli skladac wniosek o
    pobicie.

    szkoda że piszesz o tym teraz a nie wtedy gdy to się stało,

    : Ciekawy jestem, czy w sytuacji, jesli dzieciak nie doznal "uszczerbku na
    : zdrowiu powyzej 7 dni", sad moze skazac kumpla za pobicie.

    teoretycznie tak